След известно ровенен по форумите, и четене за тия сонди...
Докато е студена колата , тая сонда не работи. т.е. комп. си подава гориво ,малко повечко от необходимото.
Това естествено се отразява на разхода.При мен лично се отразява, понеже маршрута ми е , сутрин 4 километра (тъкмо загрее и гася) и вечер 4 километра. При което , от всички 4 километра , 3 я карам студена, оттам разхода на моето поло 1.4 достига почти 10 ....
Когато запаля сутрин автомобила, си мирише на бензин на ауспуха ->нормално колата студена -> тая темп. не е в обхвата на ламбдата -> не добро изгаряне докато е студена.
Пристигам на работа на ауспуха не мирише на бензин изобщо -> добро изгаряне -> всичко е ок.
Отаам идва въпроса , евентуалната инвестиция в ламбда , широколентова , която струва от порядъка на 400 пари, дали ще свали разхода, и дали комп. ще чете целия диапазон от данни и ще подава правилното количество гориво , дори когато е студена?
Ако да, то ще е нужно ли някаква намеса и при компютъра. или просто плуг енд плей.
Мерси за вниманието



Разход и широколентова ламбда, идея , има ли смисъл?
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Разход и широколентова ламбда, идея , има ли смисъл?
С колко кабела ти е оригиналната ламбда?
Ако е с 2 или 4 си има подгряване, което й позволява да загрява бързо и да работи почти веднага.
Друг е въпросът на колко км е твоята си сонда (те са консуматив, не са вечни) и доколко й работи подгряването.
Освен това,когато е студено компо се ориентира по датчика за темп.на антифриза и като е ниска темп - увеличава бензина.
Разход от 10 л/100 в град на фарове, задръствания и т.н. за 1.4 е доста нормален.
Виж на Ваг-Ком дали дава някакви грешки по двг (ако ламбдата ти е заминала ще има грешка).
Ако е така,си смени сондата със същата.Поне според мен тъй си е най-добре.Но аз не съм от най-разбиращите по широколентови сонди
.
Ако е с 2 или 4 си има подгряване, което й позволява да загрява бързо и да работи почти веднага.
Друг е въпросът на колко км е твоята си сонда (те са консуматив, не са вечни) и доколко й работи подгряването.
Освен това,когато е студено компо се ориентира по датчика за темп.на антифриза и като е ниска темп - увеличава бензина.
Разход от 10 л/100 в град на фарове, задръствания и т.н. за 1.4 е доста нормален.
Виж на Ваг-Ком дали дава някакви грешки по двг (ако ламбдата ти е заминала ще има грешка).
Ако е така,си смени сондата със същата.Поне според мен тъй си е най-добре.Но аз не съм от най-разбиращите по широколентови сонди

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Разход и широколентова ламбда, идея , има ли смисъл?
мисля че ламбдата е с 2 кабела, но пак ще я проверя. Смея да твърдя че си работи нормално понеже, нито бърка оборотите , нито харчи много на дълъг път (4.8 ~ 5 при 110).
На ваг ком откак съм я купил не е закачана, понеже не е имало нужда (не искам да търся под вола теле...)
Ако следвам твоята логика... студено време -> студен антифриз -> студен датчик -> повече подадено гориво
това е заради по голямото наличие на кислород при по ниска темп на въздуха, и за да не "хълца" автомобила, компо подава повече гориво.
На ваг ком откак съм я купил не е закачана, понеже не е имало нужда (не искам да търся под вола теле...)
Ако следвам твоята логика... студено време -> студен антифриз -> студен датчик -> повече подадено гориво
това е заради по голямото наличие на кислород при по ниска темп на въздуха, и за да не "хълца" автомобила, компо подава повече гориво.
- CRX Racing
- Мнения: 1246
- Регистриран на: Вто 11 апр 2006 19:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разход и широколентова ламбда, идея , има ли смисъл?
Мойта беше починала
...разхода беше като на VR6. Niksi ми я смени и сега съм доволен 


- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Разход и широколентова ламбда, идея , има ли смисъл?
CRX Racing написа:Мойта беше починала...разхода беше като на VR6. Niksi ми я смени и сега съм доволен
нещо общо с темата колега, или ? неразбрах ?!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта