Разход и широколентова ламбда, идея , има ли смисъл?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Разход и широколентова ламбда, идея , има ли смисъл?

Мнениеот freestyler911 » Нед 17 яну 2010 10:48


След известно ровенен по форумите, и четене за тия сонди...
Докато е студена колата , тая сонда не работи. т.е. комп. си подава гориво ,малко повечко от необходимото.
Това естествено се отразява на разхода.При мен лично се отразява, понеже маршрута ми е , сутрин 4 километра (тъкмо загрее и гася) и вечер 4 километра. При което , от всички 4 километра , 3 я карам студена, оттам разхода на моето поло 1.4 достига почти 10 ....
Когато запаля сутрин автомобила, си мирише на бензин на ауспуха ->нормално колата студена -> тая темп. не е в обхвата на ламбдата -> не добро изгаряне докато е студена.
Пристигам на работа на ауспуха не мирише на бензин изобщо -> добро изгаряне -> всичко е ок.

Отаам идва въпроса , евентуалната инвестиция в ламбда , широколентова , която струва от порядъка на 400 пари, дали ще свали разхода, и дали комп. ще чете целия диапазон от данни и ще подава правилното количество гориво , дори когато е студена?
Ако да, то ще е нужно ли някаква намеса и при компютъра. или просто плуг енд плей.

Мерси за вниманието




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Разход и широколентова ламбда, идея , има ли смисъл?

Мнениеот andro_ » Нед 17 яну 2010 11:57


С колко кабела ти е оригиналната ламбда?
Ако е с 2 или 4 си има подгряване, което й позволява да загрява бързо и да работи почти веднага.
Друг е въпросът на колко км е твоята си сонда (те са консуматив, не са вечни) и доколко й работи подгряването.
Освен това,когато е студено компо се ориентира по датчика за темп.на антифриза и като е ниска темп - увеличава бензина.
Разход от 10 л/100 в град на фарове, задръствания и т.н. за 1.4 е доста нормален.
Виж на Ваг-Ком дали дава някакви грешки по двг (ако ламбдата ти е заминала ще има грешка).
Ако е така,си смени сондата със същата.Поне според мен тъй си е най-добре.Но аз не съм от най-разбиращите по широколентови сонди :oops: .


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Разход и широколентова ламбда, идея , има ли смисъл?

Мнениеот freestyler911 » Нед 17 яну 2010 15:25


мисля че ламбдата е с 2 кабела, но пак ще я проверя. Смея да твърдя че си работи нормално понеже, нито бърка оборотите , нито харчи много на дълъг път (4.8 ~ 5 при 110).
На ваг ком откак съм я купил не е закачана, понеже не е имало нужда (не искам да търся под вола теле...)

Ако следвам твоята логика... студено време -> студен антифриз -> студен датчик -> повече подадено гориво
това е заради по голямото наличие на кислород при по ниска темп на въздуха, и за да не "хълца" автомобила, компо подава повече гориво.


Потребителски аватар
CRX Racing
Мнения: 1246
Регистриран на: Вто 11 апр 2006 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разход и широколентова ламбда, идея , има ли смисъл?

Мнениеот CRX Racing » Вто 19 яну 2010 13:25


Мойта беше починала :bishop ...разхода беше като на VR6. Niksi ми я смени и сега съм доволен :bowdown


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Разход и широколентова ламбда, идея , има ли смисъл?

Мнениеот freestyler911 » Вто 19 яну 2010 18:27


CRX Racing написа:Мойта беше починала :bishop ...разхода беше като на VR6. Niksi ми я смени и сега съм доволен :bowdown


нещо общо с темата колега, или ? неразбрах ?!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта