въпрос за температурата

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
dizelaki
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

въпрос за температурата

Мнениеот dizelaki » Вто 19 яну 2010 17:30


колеги нормално ли е когато колата е загряла на 90 градуса и работи само на място температурата да пада и ако е нормално зашто (1.9 тди- афн)




golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: въпрос за температурата

Мнениеот golfmk1 » Вто 19 яну 2010 17:35


не би трябвало да се охлажда


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: въпрос за температурата

Мнениеот krasio00o » Вто 19 яну 2010 17:43


Ако си пуснал парното по силничко е нормално.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: въпрос за температурата

Мнениеот Zinoto » Вто 19 яну 2010 17:46


krasio00o написа:Ако си пуснал парното по силничко е нормално.

:да:


Потребителски аватар
MeMo13
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: въпрос за температурата

Мнениеот MeMo13 » Вто 19 яну 2010 17:48


нз дали е нормално но и моя го прави, даже в движение пада (на равен участък)
аз мисля да го затворя отпред малко с нещо, но ме е страх да не загрее


Потребителски аватар
evgenidilov
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 06 дек 2009 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

Re: въпрос за температурата

Мнениеот evgenidilov » Вто 19 яну 2010 18:47


Колега аз мисля че е нормолно,дизел на място стине :да:


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: въпрос за температурата

Мнениеот BRUKLLIN » Вто 19 яну 2010 19:49


По този въпрос е писано много колега,и то доста противоречиви мнения.
При мен с оригиналния термостат когато загрее колата на дълъг път,и след това я оставя да работи на място с включено парно температурата пада.
Смених термостата с нов закупен от ХААС Пловдив(оригинален около 60лв.)и пак същата история,макар и по бавно пада стрелката.
Имам наблюдения върху чисто нови дизели (служебни Нисан Патфендър 3бр.,Ланд Ровър Дефендър 2бр.)и при тях същата история.


bread1978
Мнения: 343
Регистриран на: Пон 16 фев 2009 9:13
Автомобил: VW Polo
Двигател: AEF 1997
Местоположение: София

Re: въпрос за температурата

Мнениеот bread1978 » Сря 20 яну 2010 15:00


Ползвам темата, защото има общо и с моя случай. При мен (АEF) загрява до 90 (и не мърда) само градско каране до 40 км/ч. Тръгна ли по магистралата или с по-висока скорост (60-70) - пада след 2-3 минути на 70 и надолу даже градуса. На място пак си загрява до 90. Всичко това с пуснато на 1 или 2 парно. Без парно по-бързо загрява, но при по-висока скорост пак пада температурата. Чудя се, дали от завихрянето на студения въздух под двигателя (няма кора) не се охлажда много??? Или е друг проблема? Благодаря много!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: въпрос за температурата

Мнениеот fox_vt » Сря 20 яну 2010 19:08


Сам си отговорил на въпроса .Като караш с 40 км/ч отвори джама и си подай ръката ,а след тва се засили до 70 и пак си подай ръката и си прецени как е по студено.


Потребителски аватар
SkodaTeam
Мнения: 49
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 15:25
Автомобил: Skoda Octavia 1.8T
Двигател: AGU 2002
Местоположение: Русе

Re: въпрос за температурата

Мнениеот SkodaTeam » Сря 20 яну 2010 19:16


bread1978 написа:Ползвам темата, защото има общо и с моя случай. При мен (АEF) загрява до 90 (и не мърда) само градско каране до 40 км/ч. Тръгна ли по магистралата или с по-висока скорост (60-70) - пада след 2-3 минути на 70 и надолу даже градуса. На място пак си загрява до 90. Всичко това с пуснато на 1 или 2 парно. Без парно по-бързо загрява, но при по-висока скорост пак пада температурата. Чудя се, дали от завихрянето на студения въздух под двигателя (няма кора) не се охлажда много??? Или е друг проблема? Благодаря много!


термостата ти е за смяна колега, не трябва да пада температурата, няма какво да разсъждавате повече. :wink:


dizelaki
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: въпрос за температурата

Мнениеот dizelaki » Сря 20 яну 2010 19:45


при мен като карам не зависимо каде и с колко, като загрее на 90 си седи там.ама като работи на място с пуснат климатроник на 1 или 2(4ерти)по4ва да спада и като тръгна пак се ка4ва на 90 и там си седи(докато е в движение)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: въпрос за температурата

Мнениеот milmar » Чет 21 яну 2010 11:08


Дизела е направен да е икономичен , а не да топли околната среда , включително и купето на колата mhihi ... , т.е. нормално е на празен ход на мотора и пуснато парно температурата да пада . Да не влизаме в теории на топлотехниката :D , но помислете - искате топло и пускате парното , но тази енергия (топлина) няма кой да я произведе , нормално е температурата на топлоносителя да падне :) .

Представете си сега дизелов и бензинов мотор , с близка мощност , в ролята им на камина с водна риза :lol: . Бензиновия произвежда да речем два пъти повече топлина - ще има за парното , ще има и да си поддържа температурата на 90 градуса . Поддържането на 90 градуса на двигателя практически означава не само че двигателя отделя достатъчно топлина за парното , ами има и излишък ... Температурата е нараствала и е достигнала 90 , а не до повече по единствена причина , че термостата е започнал да отваря , т.е. вече топлим и радиатора на колата , това при дизел рядко става :) .

SkodaTeam написа:....

термостата ти е за смяна колега, не трябва да пада температурата, няма какво да разсъждавате повече. :wink:


ОФФ : Градски , да не продаваш термостати :) ?


bread1978
Мнения: 343
Регистриран на: Пон 16 фев 2009 9:13
Автомобил: VW Polo
Двигател: AEF 1997
Местоположение: София

Re: въпрос за температурата

Мнениеот bread1978 » Чет 21 яну 2010 13:42


Благодаря на milmar за обяснението - по законите на термодинамиката си е логично да е така :beer ! Но чак пък толкова драстично да пада (от 90 на 60)..........и то за 5 минути по-бързо каране...май има нещо и на термостата.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: въпрос за температурата

Мнениеот Kalin72 » Чет 21 яну 2010 14:01


bread1978 написа:Благодаря на milmar за обяснението - по законите на термодинамиката си е логично да е така :beer ! Но чак пък толкова драстично да пада (от 90 на 60)..........и то за 5 минути по-бързо каране...май има нещо и на термостата.


Не, нищо му няма на термостата, не го пипай. Писал съм и в други теми по този въпрос, напълно нормално е, имал съм няколко дизелови коли, от доста стари до напълно нови, същото се получава.


bread1978
Мнения: 343
Регистриран на: Пон 16 фев 2009 9:13
Автомобил: VW Polo
Двигател: AEF 1997
Местоположение: София

Re: въпрос за температурата

Мнениеот bread1978 » Чет 21 яну 2010 14:59


Благодаря за окуражителните отговори, колеги! :обичам ви



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта