


въпрос за температурата
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
въпрос за температурата
колеги нормално ли е когато колата е загряла на 90 градуса и работи само на място температурата да пада и ако е нормално зашто (1.9 тди- афн)
-
- Low rider
- Мнения: 5573
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: въпрос за температурата
не би трябвало да се охлажда
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: въпрос за температурата
Ако си пуснал парното по силничко е нормално.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: въпрос за температурата
krasio00o написа:Ако си пуснал парното по силничко е нормално.

Re: въпрос за температурата
нз дали е нормално но и моя го прави, даже в движение пада (на равен участък)
аз мисля да го затворя отпред малко с нещо, но ме е страх да не загрее
аз мисля да го затворя отпред малко с нещо, но ме е страх да не загрее
- evgenidilov
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 06 дек 2009 22:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: въпрос за температурата
Колега аз мисля че е нормолно,дизел на място стине 

- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Re: въпрос за температурата
По този въпрос е писано много колега,и то доста противоречиви мнения.
При мен с оригиналния термостат когато загрее колата на дълъг път,и след това я оставя да работи на място с включено парно температурата пада.
Смених термостата с нов закупен от ХААС Пловдив(оригинален около 60лв.)и пак същата история,макар и по бавно пада стрелката.
Имам наблюдения върху чисто нови дизели (служебни Нисан Патфендър 3бр.,Ланд Ровър Дефендър 2бр.)и при тях същата история.
При мен с оригиналния термостат когато загрее колата на дълъг път,и след това я оставя да работи на място с включено парно температурата пада.
Смених термостата с нов закупен от ХААС Пловдив(оригинален около 60лв.)и пак същата история,макар и по бавно пада стрелката.
Имам наблюдения върху чисто нови дизели (служебни Нисан Патфендър 3бр.,Ланд Ровър Дефендър 2бр.)и при тях същата история.
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: Пон 16 фев 2009 9:13
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: AEF 1997
- Местоположение: София
Re: въпрос за температурата
Ползвам темата, защото има общо и с моя случай. При мен (АEF) загрява до 90 (и не мърда) само градско каране до 40 км/ч. Тръгна ли по магистралата или с по-висока скорост (60-70) - пада след 2-3 минути на 70 и надолу даже градуса. На място пак си загрява до 90. Всичко това с пуснато на 1 или 2 парно. Без парно по-бързо загрява, но при по-висока скорост пак пада температурата. Чудя се, дали от завихрянето на студения въздух под двигателя (няма кора) не се охлажда много??? Или е друг проблема? Благодаря много!
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: въпрос за температурата
Сам си отговорил на въпроса .Като караш с 40 км/ч отвори джама и си подай ръката ,а след тва се засили до 70 и пак си подай ръката и си прецени как е по студено.
- SkodaTeam
- Мнения: 49
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 15:25
- Автомобил: Skoda Octavia 1.8T
- Двигател: AGU 2002
- Местоположение: Русе
Re: въпрос за температурата
bread1978 написа:Ползвам темата, защото има общо и с моя случай. При мен (АEF) загрява до 90 (и не мърда) само градско каране до 40 км/ч. Тръгна ли по магистралата или с по-висока скорост (60-70) - пада след 2-3 минути на 70 и надолу даже градуса. На място пак си загрява до 90. Всичко това с пуснато на 1 или 2 парно. Без парно по-бързо загрява, но при по-висока скорост пак пада температурата. Чудя се, дали от завихрянето на студения въздух под двигателя (няма кора) не се охлажда много??? Или е друг проблема? Благодаря много!
термостата ти е за смяна колега, не трябва да пада температурата, няма какво да разсъждавате повече.

-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: въпрос за температурата
при мен като карам не зависимо каде и с колко, като загрее на 90 си седи там.ама като работи на място с пуснат климатроник на 1 или 2(4ерти)по4ва да спада и като тръгна пак се ка4ва на 90 и там си седи(докато е в движение)
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: въпрос за температурата
Дизела е направен да е икономичен , а не да топли околната среда , включително и купето на колата
... , т.е. нормално е на празен ход на мотора и пуснато парно температурата да пада . Да не влизаме в теории на топлотехниката
, но помислете - искате топло и пускате парното , но тази енергия (топлина) няма кой да я произведе , нормално е температурата на топлоносителя да падне
.
Представете си сега дизелов и бензинов мотор , с близка мощност , в ролята им на камина с водна риза
. Бензиновия произвежда да речем два пъти повече топлина - ще има за парното , ще има и да си поддържа температурата на 90 градуса . Поддържането на 90 градуса на двигателя практически означава не само че двигателя отделя достатъчно топлина за парното , ами има и излишък ... Температурата е нараствала и е достигнала 90 , а не до повече по единствена причина , че термостата е започнал да отваря , т.е. вече топлим и радиатора на колата , това при дизел рядко става
.
ОФФ : Градски , да не продаваш термостати
?



Представете си сега дизелов и бензинов мотор , с близка мощност , в ролята им на камина с водна риза


SkodaTeam написа:....
термостата ти е за смяна колега, не трябва да пада температурата, няма какво да разсъждавате повече.
ОФФ : Градски , да не продаваш термостати

-
- Мнения: 343
- Регистриран на: Пон 16 фев 2009 9:13
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: AEF 1997
- Местоположение: София
Re: въпрос за температурата
Благодаря на milmar за обяснението - по законите на термодинамиката си е логично да е така
! Но чак пък толкова драстично да пада (от 90 на 60)..........и то за 5 минути по-бързо каране...май има нещо и на термостата.

-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: въпрос за температурата
bread1978 написа:Благодаря на milmar за обяснението - по законите на термодинамиката си е логично да е така! Но чак пък толкова драстично да пада (от 90 на 60)..........и то за 5 минути по-бързо каране...май има нещо и на термостата.
Не, нищо му няма на термостата, не го пипай. Писал съм и в други теми по този въпрос, напълно нормално е, имал съм няколко дизелови коли, от доста стари до напълно нови, същото се получава.
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: Пон 16 фев 2009 9:13
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: AEF 1997
- Местоположение: София
Re: въпрос за температурата
Благодаря за окуражителните отговори, колеги! 
