Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
NeKaramGolf
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 29 яну 2009 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.-РЕШЕН!

Мнениеот NeKaramGolf » Чет 21 яну 2010 17:43


Лесно ли се сваля турбината? Сам ли я свали, би ли споделил как и с какво я почисти? :bowdown




liolioto
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 17:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.-РЕШЕН!

Мнениеот liolioto » Чет 21 яну 2010 20:29


И колега да не се зацапва геометрията отвреме навреме я по продухвай-по някой хубав път газ до ламарината.При мен с ахф съм,не я ли продухам за 100-200км и почва да пуши черно.Духна ли я и няма пушек.Верно чипната е колата,но според мен пак си е показател.


Потребителски аватар
larsen_62
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.-РЕШЕН!

Мнениеот larsen_62 » Чет 21 яну 2010 21:51


Значи процедурата по сваляне не е от най-лесните,но всеки по кадърен човек може да го направи!Почистих я по следния начин:Свалих турбината,после я разглобих цялата.Обаче хубаво гледаите преди да реазглобите,защото има някой работи,който трябва да се внимава как се слагат,инече работата става лоша!Най-добре снимаите етапа на разглабяне,за да избегнете евнтуални проблеми при обратната процедура!После накисвате всички части в нафта,и ги оставяте да постоят няколко часа.След това взимате една телена четка и внимателно започвате да търкате чернилката.Обаче внимавайте да не надерете повърхността!Търкате малко и леко и издухвате с компресор-хубаво.После пак намазвате с нафта повърхноста и пак търкате леко.И така докато не падне цялата чернилка!Всичко трябва да е лъскаво!Може да има разно драскотинки от телената четка,и затова взимате едни от тези финните четки с медни "косъмчета",слагате я на компресора,и започвате леко да полирате повърхността!Когато всичко е гладко и чисто,сглабяте турбината по обратния ред,слагате я на колата и карате без проблем!Обаче преди това се убедете че само геометията на турбината е зацапана,а не самото турбо да е прекалено износено!НАЙ-ДОБРЕ Е ДА СВАЛИТЕ ТУРБИНАТА И ДА Я ДАДЕТ НА НЯКОИ СЕРВИЗ ЗА ТУРБИНИ ДА ПРОВЕРЯТ В КАКВО СЪСТОЯНИЕ Е!АКО ВИ КАЖАТ ЧЕ Е "СДАЛО БАГАЖА",ТАЗИ ПРОЦЕДУРА НЯМА ДА ПОМОГНЕ!ТОВА ПОМАГА САМО АКО Е ЗАЦАПАНА ГЕОМЕТРИЯТА!Ако имате някакви други вапроси питаите!


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !

Мнениеот kgkep » Сря 04 май 2016 22:25


Здравйте, преди около месец рших да включа колата на баща ми с VCDSa, да видя всичко ли е наред. Забелязах, че на трети канал между исканте стойности нa дебитомера и реалните имаше гояма разлика, която си оставаше почи еднаква при различните обороти. Другото което видях е, че на 11ти канал реалното налягане на турбото при ниски обороти е по-голямо от исканото. След около 2000об. вече става обратното и турбината недонадува, като до 4000об. винаги недонадува. Свалих и почистих турбото и днес го монтирах обратно. Резултата с турбината е същия, пак в ниските пренадува а след около 2000 недонадува, колкото повече газ давам толкова по голяма става разликата между исаното и реалното налягане. Единствено на празен ход, вече пренадуването е по-малко от преди. Как да разбера дали проблема е в N75? Забелязах, че Duty cycle се изменя грубо м/у 20 и 50%, утре ще прегледам по-точно. В турбопътищата имаше масълце, но мисля че е нормално, след като между смените не се долива почти нищо и общо взето не пипа маслото. При подаване на пълна газ, до към 4000 оборота, исканото налягане е от порядъка на 1800 mbar, докато реалното е към 1300, като самия N75 спира до там. За момента не мога да направя лог в движение, за да се добие реална представа. В колата се возя и я карам рядко и разлика във вървежа не мога да усетя, баща ми също не се е оплакал от невървеж, нито е забивала. След 3000 об. ми се струва по-мудна, но е мога да кажа със сигурност. Единствения видим проблем е, че след зимата пуши много, като преди това, есента смених гарнитурите на помпата и все още е на цнровка, както съм я оставил тогава. Какви трябва да са поазанкята на дюзите на 13ти канал?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !

Мнениеот vlado_tonev » Сря 04 май 2016 23:00


На празен ход нищо не можеш да разбереш.,трябва ти лог на 3,8,11 канал.13 ти канал е за дюзите,ако са до около +/-1,значи е приемлива стойността им.Оправи милиграмите на помпата.Ако пуши черно,може и да са нисички(под 1.8 е малко).Какъв е кода на мотора?


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !

Мнениеот kgkep » Чет 05 май 2016 1:21


AFN е кода, както в заглавието. За лога знам, но в близките няколко дни не мога с тоя лаптоп. Така на място не трябва ли пак исканите спрямо реалните стойности да са приблизително еднакви? За дюзите на 13, +- 1 на всяка ли или между отделните? Нямам лейбъл на VCDSa точно за това ЕКУ и е мъка без етикети.
Милиграмите ги бутах като правих помпата, май точно 1.8 ги бях оставил. Пушенето не е някакъв голям проблем, но просто е единствената усетена промяна по колата от месец, два.

П.С.
Сега се сетих, може ли от запушени гърнета да пуши?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !

Мнениеот vlado_tonev » Чет 05 май 2016 6:24


На празен год товара на мотора е много малък и зададеното(исканото от компа на колата)налягане е много ниско.Направи милиграмите около 2.8-3 и пробвай да покараш така.До +/-1 на всеки цилиндър,въпреки че според ВАГ не може да се съди със сигурност за съсотоянието на дюзите.От задръстен ауспух не мисля че може да кади.Може да пуши от пробив в турбо пътищата,но тогава съска и вървежа се променя.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !

Мнениеот vanesto » Чет 05 май 2016 9:07


От задръстен катализатор пуши черно в ниските, спича се и геометрията на турбото, проверете го.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !

Мнениеот kgkep » Чет 05 май 2016 22:04


Пуснах си нова тема за да не спамим тази, там съм отговорил. http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=456215



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта