



Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !
- NeKaramGolf
- Мнения: 14
- Регистриран на: Чет 29 яну 2009 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.-РЕШЕН!
Лесно ли се сваля турбината? Сам ли я свали, би ли споделил как и с какво я почисти? 

Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.-РЕШЕН!
И колега да не се зацапва геометрията отвреме навреме я по продухвай-по някой хубав път газ до ламарината.При мен с ахф съм,не я ли продухам за 100-200км и почва да пуши черно.Духна ли я и няма пушек.Верно чипната е колата,но според мен пак си е показател.
- larsen_62
- Мнения: 22
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем в ДВГ и турбото на Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс.-РЕШЕН!
Значи процедурата по сваляне не е от най-лесните,но всеки по кадърен човек може да го направи!Почистих я по следния начин:Свалих турбината,после я разглобих цялата.Обаче хубаво гледаите преди да реазглобите,защото има някой работи,който трябва да се внимава как се слагат,инече работата става лоша!Най-добре снимаите етапа на разглабяне,за да избегнете евнтуални проблеми при обратната процедура!После накисвате всички части в нафта,и ги оставяте да постоят няколко часа.След това взимате една телена четка и внимателно започвате да търкате чернилката.Обаче внимавайте да не надерете повърхността!Търкате малко и леко и издухвате с компресор-хубаво.После пак намазвате с нафта повърхноста и пак търкате леко.И така докато не падне цялата чернилка!Всичко трябва да е лъскаво!Може да има разно драскотинки от телената четка,и затова взимате едни от тези финните четки с медни "косъмчета",слагате я на компресора,и започвате леко да полирате повърхността!Когато всичко е гладко и чисто,сглабяте турбината по обратния ред,слагате я на колата и карате без проблем!Обаче преди това се убедете че само геометията на турбината е зацапана,а не самото турбо да е прекалено износено!НАЙ-ДОБРЕ Е ДА СВАЛИТЕ ТУРБИНАТА И ДА Я ДАДЕТ НА НЯКОИ СЕРВИЗ ЗА ТУРБИНИ ДА ПРОВЕРЯТ В КАКВО СЪСТОЯНИЕ Е!АКО ВИ КАЖАТ ЧЕ Е "СДАЛО БАГАЖА",ТАЗИ ПРОЦЕДУРА НЯМА ДА ПОМОГНЕ!ТОВА ПОМАГА САМО АКО Е ЗАЦАПАНА ГЕОМЕТРИЯТА!Ако имате някакви други вапроси питаите!
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !
Здравйте, преди около месец рших да включа колата на баща ми с VCDSa, да видя всичко ли е наред. Забелязах, че на трети канал между исканте стойности нa дебитомера и реалните имаше гояма разлика, която си оставаше почи еднаква при различните обороти. Другото което видях е, че на 11ти канал реалното налягане на турбото при ниски обороти е по-голямо от исканото. След около 2000об. вече става обратното и турбината недонадува, като до 4000об. винаги недонадува. Свалих и почистих турбото и днес го монтирах обратно. Резултата с турбината е същия, пак в ниските пренадува а след около 2000 недонадува, колкото повече газ давам толкова по голяма става разликата между исаното и реалното налягане. Единствено на празен ход, вече пренадуването е по-малко от преди. Как да разбера дали проблема е в N75? Забелязах, че Duty cycle се изменя грубо м/у 20 и 50%, утре ще прегледам по-точно. В турбопътищата имаше масълце, но мисля че е нормално, след като между смените не се долива почти нищо и общо взето не пипа маслото. При подаване на пълна газ, до към 4000 оборота, исканото налягане е от порядъка на 1800 mbar, докато реалното е към 1300, като самия N75 спира до там. За момента не мога да направя лог в движение, за да се добие реална представа. В колата се возя и я карам рядко и разлика във вървежа не мога да усетя, баща ми също не се е оплакал от невървеж, нито е забивала. След 3000 об. ми се струва по-мудна, но е мога да кажа със сигурност. Единствения видим проблем е, че след зимата пуши много, като преди това, есента смених гарнитурите на помпата и все още е на цнровка, както съм я оставил тогава. Какви трябва да са поазанкята на дюзите на 13ти канал?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !
На празен ход нищо не можеш да разбереш.,трябва ти лог на 3,8,11 канал.13 ти канал е за дюзите,ако са до около +/-1,значи е приемлива стойността им.Оправи милиграмите на помпата.Ако пуши черно,може и да са нисички(под 1.8 е малко).Какъв е кода на мотора?
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !
AFN е кода, както в заглавието. За лога знам, но в близките няколко дни не мога с тоя лаптоп. Така на място не трябва ли пак исканите спрямо реалните стойности да са приблизително еднакви? За дюзите на 13, +- 1 на всяка ли или между отделните? Нямам лейбъл на VCDSa точно за това ЕКУ и е мъка без етикети.
Милиграмите ги бутах като правих помпата, май точно 1.8 ги бях оставил. Пушенето не е някакъв голям проблем, но просто е единствената усетена промяна по колата от месец, два.
П.С.
Сега се сетих, може ли от запушени гърнета да пуши?
Милиграмите ги бутах като правих помпата, май точно 1.8 ги бях оставил. Пушенето не е някакъв голям проблем, но просто е единствената усетена промяна по колата от месец, два.
П.С.
Сега се сетих, може ли от запушени гърнета да пуши?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !
На празен год товара на мотора е много малък и зададеното(исканото от компа на колата)налягане е много ниско.Направи милиграмите около 2.8-3 и пробвай да покараш така.До +/-1 на всеки цилиндър,въпреки че според ВАГ не може да се съди със сигурност за съсотоянието на дюзите.От задръстен ауспух не мисля че може да кади.Може да пуши от пробив в турбо пътищата,но тогава съска и вървежа се променя.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !
От задръстен катализатор пуши черно в ниските, спича се и геометрията на турбото, проверете го.
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 к.с. проблем в ДВГ и турбото - РЕШЕН !
Пуснах си нова тема за да не спамим тази, там съм отговорил. http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=456215
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта