голф 3 1.6 моно ABU проблем при включване на задна
голф 3 1.6 моно ABU проблем при включване на задна
проблема е следния смених лагер и притискателен диск на съединителя и след 3 4 дена каране когато тръгна да вкарвам задна скотост се усеща как ми стържат зъбните колела това става когато го правя при плавно и леко вкарване на задна преди не го правеше.За да избегна стъргането на зъбните колела трябва да вложа доста сила и бързина, но тогава се получава едно придърпване на колата. ще съм благодарен ако някой може да помогне колата е голф 3 1.6 моно двигател ABU.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем при включване на задна
колега как така придърпва искаш да кажеш че тръгва,пробваи длаи така ше ти прави ако понапомпиш педала смисъл ако си с помпа да не би да има въздух дамм,ако беше така щеше и на другите предавки да имаш проблем,а с другите предвки нямаш проблем така ли ? да не би нещо от лосовата система или тоя тип беха с жила
- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: проблем при включване на задна
Аз съм същия работата е там че няма синхронизатор на задната и стърже единствения начин е като на газката на възможно наи ниски обороти мушкаш и 50/50 може да успеееш без да застърже а за предръпването така си е не се притеснявай така си е поне при мене вече 2 година
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем при включване на задна
ами да няма синхронизатор и +тва се обръща движението на зад и затова се спира на пълно преди да вкл задна иначе хърка,ама маи няма смисъл да има синхронизатор на задна. междодругото и при мен понякога прехърква на задна понякога влиза мазно не съм го забелязал само на моята и на голфа на един пр.
- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: проблем при включване на задна
Пробвай леко да мръднеш на първа и тогава задна да видиш дали ще има разлика 

- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: проблем при включване на задна
Абе общо взето спираш вкарваш на първа и след това задна и друго има когато не е загряла и държи 1200+ оборота пак хърка задната
виждал съм отворена кутия зъбчатката на задната е около 3см широка а от това хъркане около 1.2 см бяха изядени колата беше на 260000км
виждал съм отворена кутия зъбчатката на задната е около 3см широка а от това хъркане около 1.2 см бяха изядени колата беше на 260000км
Re: проблем при включване на задна
Сменяваха ми биелни лагери и 4-те броя скоростната котия сваляли се и има ли вариант да не са сложили праилно нещо след това имам предвит дали да са пропуснали да ми затегнат лоста където оправлява включването при двигатела
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем при включване на задна
За да не отварям нова тема, ще пиша в темата на колегата! И аз имам същия проблем, задна предавка не влиза както трябва, колата е спряна двигателя работи а педала на съединителя е натиснат до доло! Слагам задна бавно и нежно и почва едно Гърррррр
Пробвам пак, и пак Гъррррр
Пускам педала на съединителя, натискам го пак, и пак вкарвам задна, и няма проблем! От какво ли го прави?
Сега пробвах да вкарам задна и нямаше проблем, от 20 пъти 20 пъти си влезна като в дома си
Някой да даде жокер? 



Сега пробвах да вкарам задна и нямаше проблем, от 20 пъти 20 пъти си влезна като в дома си


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем при включване на задна
Аз съм стигнал до следните наблюдения :
-при обратен съединител ( повечето мотори на Голф 3 и Голф 4),ако се износи платото, още известно като "чиния", което седи върху притискателния диск,започва да се лигави точно задна.Ту се лигави,ту не,защото оста натиска на различно място центъра на платото и съответно понякога включва добре,понякога не (различен е хода,според износването на центъра на платото).Затова като се разглоби този съединител,се сменя всичко комплект - феродо,притискател,платото и пружината,която го държи...иначе ще се лигави след това.
-още една особеност - скоростните кутии на VW имат доста инерция на валовете. За да се включи задна нормално, без да има стържене, трябва колата да е спряла на място,да се натисне съединителя,да се изчака 2-3 секунди и тогава да се бутне лоста към задна.Ако съединителя е изправен,трябва да си влезе идеално.
-ако колата е с хидравлични помпи на съединителя (голф 4 и 2.0 16V на голф 3), тогава може и някоя помпа да се лигави и да отделя различно във всеки един момент (съответно ту ще влиза идеално задна,ту не...задна е най-капризна,защото не е синхронизирана,иначе и на другите ще се усеща).
-ако колата е със саморегулиращо се жило (голф 3), тогава може и самореглажа на жилото да се лигави...при всяко натискане ще има различно поведение и съответно понякога задна ще влиза добре,понякога няма да влиза добре...
С две думи - трябва да се огледа всичко внимателно, за да стане ясно къде е драмата.

-при обратен съединител ( повечето мотори на Голф 3 и Голф 4),ако се износи платото, още известно като "чиния", което седи върху притискателния диск,започва да се лигави точно задна.Ту се лигави,ту не,защото оста натиска на различно място центъра на платото и съответно понякога включва добре,понякога не (различен е хода,според износването на центъра на платото).Затова като се разглоби този съединител,се сменя всичко комплект - феродо,притискател,платото и пружината,която го държи...иначе ще се лигави след това.
-още една особеност - скоростните кутии на VW имат доста инерция на валовете. За да се включи задна нормално, без да има стържене, трябва колата да е спряла на място,да се натисне съединителя,да се изчака 2-3 секунди и тогава да се бутне лоста към задна.Ако съединителя е изправен,трябва да си влезе идеално.
-ако колата е с хидравлични помпи на съединителя (голф 4 и 2.0 16V на голф 3), тогава може и някоя помпа да се лигави и да отделя различно във всеки един момент (съответно ту ще влиза идеално задна,ту не...задна е най-капризна,защото не е синхронизирана,иначе и на другите ще се усеща).
-ако колата е със саморегулиращо се жило (голф 3), тогава може и самореглажа на жилото да се лигави...при всяко натискане ще има различно поведение и съответно понякога задна ще влиза добре,понякога няма да влиза добре...
С две думи - трябва да се огледа всичко внимателно, за да стане ясно къде е драмата.

- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем при включване на задна
zfa159 написа:-ако колата е със саморегулиращо се жило (голф 3), тогава може и самореглажа на жилото да се лигави...при всяко натискане ще има различно поведение и съответно понякога задна ще влиза добре,понякога няма да влиза добре...
С две думи - трябва да се огледа всичко внимателно, за да стане ясно къде е драмата.
Да колега, колата е Голф 3 1.4 с самореголиращо се жило! Пролбема със задна ми го прави точно пред нас, когато карам на 1-ва и трябва да спра пред гаража, натискам съединитела до доло, колата спира напълно без да се движи, и тръгвам да вкарам задна и гъРРрР, А съм сигурен, че я вкарвам както трябва!
С останалите скорости нямам проблем със този шум. Понякога не мога да вкарам 2-ра но при 2-ри опит си влиза мазно! Само ме притеснява да няма проблем със скоростите, че там е дебела работата!
Маслото на скоростите съм го проверил преди 8 месеца, и си имаше, протече от пробката.
Казах на майстора да го сменим. Само, че той не се съгласи, защото е светло (като ново масло) Според мен има добавка във скоростите, и затова не се съгласи човека! Но се надявам да не е голям проблема със задна, че лошо! Много благодаря колега zfa159 за изчерпателния отговор! Много си далче, иначе на драго сърце бих докарал колата да я погледнеш срещу заплащане!

-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: проблем при включване на задна
my heart iS iCe написа:За да не отварям нова тема, ще пиша в темата на колегата! И аз имам същия проблем, задна предавка не влиза както трябва, колата е спряна двигателя работи а педала на съединителя е натиснат до доло! Слагам задна бавно и нежно и почва едно ГъррррррПробвам пак, и пак Гъррррр
![]()
Пускам педала на съединителя, натискам го пак, и пак вкарвам задна, и няма проблем! От какво ли го прави?
Сега пробвах да вкарам задна и нямаше проблем, от 20 пъти 20 пъти си влезна като в дома сиНякой да даде жокер?
Първо виж, дали има достатъчно масло в скоростната кутия. Че като го хване липсата и започват описаните от теб по-горе проблеми.
(Упс, сега видях, че си написал, че има масло. В такъв случай остава да проверите останалите механизми по съединителя, както те е посъветвал колегата по-горе)
Последна промяна от Jack Krauser на Пон 03 юни 2013 17:47, променено общо 2 пъти.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем при включване на задна
Проверих го маслото преди 8 месеца, и след развиване на винт-а си протече масло, майсторите казаха, че няма нужда от доливане!
А този проблем със задна, не го прави постоянно, само на моменти когато се движа и спра, натискам съединитела да вкарам задна и се почва

А този проблем със задна, не го прави постоянно, само на моменти когато се движа и спра, натискам съединитела да вкарам задна и се почва

- vlad1.8mi
- Мнения: 201
- Регистриран на: Чет 18 ное 2004 12:39
- Автомобил: VW Passat Variant
- Двигател: 1.8T+ AEB 1999
- Местоположение: ,Плевен,София
Re: проблем при включване на задна
Колега повери дали в алуминиевият междинен детайл(този,който свързва пръта от скоростния лост с пръта на скоростната кутия)има хлабина-с времето се износва(счупва)една пластмасова втулка(ф10 към ф15 дълга 20мм).По този начин хода надолу за задна скорост не се изпълнява до край,което води до затрудненото й включване.Дано си ме разбрал 

- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: голф 3 1.6 моно ABU проблем при включване на задна
Проверих с ръка, размърдах нагоре надоло, няма фрапираш луфт! Но този проблем не го прави всеки път, на месец да го направи 1 път 

- pecata12310
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
голф 3 1.6 моно ABU проблем при включване на задна
Моята е голф 3 1.4 ABD 1992г. и имам същия проблем. В началото трудно с прехъркване включва задна. След известно време почва да прави проблеми и при превключване в движение на втора, ако се налага потегляне от място и на първа. В началото и аз мислех след изчитане на всичко по темата, че проблема е в саморегулиращото жило. Оказа се тампона между лоста от скоростната кутия и хамута на щангата от лоста в купето - скъсан едностранно и по тази причина не може да се намести в съответната вилка - поз. 7 от схемата.


Последна промяна от pecata12310 на Вто 30 юли 2013 17:18, променено общо 1 път.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта