от полу към пълна синтетика MK4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот hitman0013 » Вто 26 яну 2010 14:05


колеги да ви попитам какви са най-често срещаните проблеми при преминаване от полусинтетично масло/10-40/ към пълна синтетика/5-40/,има ли смисъл когато колата не гори полусинтетиката.Какви са положителните и какви са отрицателните страни на тая смяна.Голф 4 бензин на 11-12 години и 200к км.




Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот maxpayne » Вто 26 яну 2010 14:13


ами аз бях с полусинтетика няколко месеца и минах към пълна, ето това ако не бъркам модела:
http://www.prospeed.bg/bg/product/3722

проблеми нямам, не харчи, поне за 5-6000км откакто съм го сменил все си е малко над средата на маркера на щеката

за 16V става дума


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот bobocamaro » Вто 26 яну 2010 16:34


Колега промяната на типа използувано масло винаги е в последователност : синтетика-полусинтетика-минерални.Всичко това в зависимост от предписанията на производителя и състоянието на двигателя.Не съм чувал някой да налее пълна на мястото на полу.Темата с маслата е спорна,но мисля че редът им за подмяна е от пълна към минерално.Най-малкото трябва да си избереш как да промиеш мотора за такава промяна в типа масло.


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот joromnt » Вто 26 яну 2010 16:44


Колега, какво целиш с преминаването към пълна синтетика? Колата няма да полети, само дето цената за литър е по-висока. И аз съм с пълна синтетика, но и 10W40 да му бях сипал, едва ли щеше да го върне. Щом не ти го гори, защо искаш да правиш промяна.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот hitman0013 » Вто 26 яну 2010 17:20


joromnt написа:Колега, какво целиш с преминаването към пълна синтетика? Колата няма да полети, само дето цената за литър е по-висока. И аз съм с пълна синтетика, но и 10W40 да му бях сипал, едва ли щеше да го върне. Щом не ти го гори, защо искаш да правиш промяна.

ами колега да попитам ти защо си с пълна синтетика като казваш че и по-евтиното става.Знам че няма да полети но все пак би трябвало да има разлика както и в по-лесния старт ,шумът, може и разхода


Потребителски аватар
botor
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 6:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gorna

Re: от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот botor » Вто 26 яну 2010 17:50


пълната синтетика, поне по тънкото масло от 5W30 надолу би трябвало теориетично да даде и малко икономия на гориво. освен товаа мисля че и синтетичното е много по качествено и си мени параметрите по слабо като старее. и аз съм с 10В40 и мисля да мина на 5В30 следващата смяна


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот joromnt » Вто 26 яну 2010 18:06


hitman0013 написа:
joromnt написа:


Колега не се заяждам, но питах дали нямаш някоя скрита идея. А относно моето масло, ще ти обясня. Като взех колата изобщо не знаех какво масло да и сипя, и в какво състояние е двигателя/след като я обслужих се регистрирах във форума, за да разбера поне в основни линий какво изисква тая кола/. Монтьора който й прави първоначалното обслужване /мой приятел от години/ предложи да сипем пълна синтетика първоначално. И вече ако започне да го гори, да се мисли за смяната му с полусинтетично масло за напред. Чел съм теми из форума обаче, че при преминаване от полусинтетика към пълна синтетика е възможно да започне да харчи масло. Не знам обаче това до колко е вярно и дали важи за всички двигатели.


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот Dead man » Вто 26 яну 2010 18:12


С какъв двигател ти е Гоуфа ?

Аз моята 4ка я карах само с пълна синтетика 5W40 на Мотул.Двигателят ми беше 1.8 без турбо и 125 коня.

Когато купих колата беше с 10W40 като масло на Кастрол.Двигателят беше доста шумен над 5000 оборота и се чуваше когато работеше на празен ход.


Сипах пълната синтетика и не само че двигателя започна да звучи по друг начин над 5000 оборота,развърташе се доста по-лесно до прекъсвач и не се чуваше че работи на празен ход. :deal

Полусинтетиката се сменя на 10 000 км,а пълната на 15 000 км.

Моят двигател беше на около 400 000 км и не гореше повече от 150-200 грама от смяна до смяна-често сменях на прекъсвачи е нормално да гори част от маслото при такова каране.

Слагай смело пълна синтетика и си свиркай. :beer


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот hitman0013 » Вто 26 яну 2010 18:32


двигателя е 1.6 :Mr Green Fun и не гори масло селениа голд 10в-40,като се има на предвид че колата е навъртяла 10000 км при мен с това масло.Единствения теч е горе около тапата на маслото за доливане/няква гарнитура там изтърва и е намазнила съвсем леко блока/.Ще има ли проблем с пълната синтетика за гарнитури някви нещо а-у, да не текне като лейка


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот joromnt » Вто 26 яну 2010 18:44


Добро масло си избрал :да: Личното ми мнение че гарнитурите няма да им стане нищо от новото масло.


XmUrF
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот XmUrF » Вто 26 яну 2010 18:51


Зависи от много неща. С какво масло е каран преди, на колко километра е колата... Аз на моя голф първо му сипах полусинтетика, после му сипах... абе пак май не беше пълна синтетика ама беше много тънко - 5в30 и ми го гореше бая. А преди това полусинтетиката на Кастрол не я бараше. Сега последния път сипах пълна синтетика 5в40 на мобил и уж не го гори... поне не много, ама още трябва да покарам за да мога да дам категорично мнение. Та да, може да ти текне двигателя, но няма как някой да го предскаже това. Мен ако питаш пробвай, ако го гори, следващия път слагай полусинтетика и така.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: от полу към пълна синтетика MK4

Мнениеот hitman0013 » Вто 26 яну 2010 19:48


а има ли пълна синтетика, но 10w-40.
Като гледам по аутодата и на чисто нов голф 5 му дават-moderate climate 10-40



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта