от полу към пълна синтетика MK4
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
от полу към пълна синтетика MK4
колеги да ви попитам какви са най-често срещаните проблеми при преминаване от полусинтетично масло/10-40/ към пълна синтетика/5-40/,има ли смисъл когато колата не гори полусинтетиката.Какви са положителните и какви са отрицателните страни на тая смяна.Голф 4 бензин на 11-12 години и 200к км.
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: от полу към пълна синтетика MK4
ами аз бях с полусинтетика няколко месеца и минах към пълна, ето това ако не бъркам модела:
http://www.prospeed.bg/bg/product/3722
проблеми нямам, не харчи, поне за 5-6000км откакто съм го сменил все си е малко над средата на маркера на щеката
за 16V става дума
http://www.prospeed.bg/bg/product/3722
проблеми нямам, не харчи, поне за 5-6000км откакто съм го сменил все си е малко над средата на маркера на щеката
за 16V става дума
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: от полу към пълна синтетика MK4
Колега промяната на типа използувано масло винаги е в последователност : синтетика-полусинтетика-минерални.Всичко това в зависимост от предписанията на производителя и състоянието на двигателя.Не съм чувал някой да налее пълна на мястото на полу.Темата с маслата е спорна,но мисля че редът им за подмяна е от пълна към минерално.Най-малкото трябва да си избереш как да промиеш мотора за такава промяна в типа масло.
Re: от полу към пълна синтетика MK4
Колега, какво целиш с преминаването към пълна синтетика? Колата няма да полети, само дето цената за литър е по-висока. И аз съм с пълна синтетика, но и 10W40 да му бях сипал, едва ли щеше да го върне. Щом не ти го гори, защо искаш да правиш промяна.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: от полу към пълна синтетика MK4
joromnt написа:Колега, какво целиш с преминаването към пълна синтетика? Колата няма да полети, само дето цената за литър е по-висока. И аз съм с пълна синтетика, но и 10W40 да му бях сипал, едва ли щеше да го върне. Щом не ти го гори, защо искаш да правиш промяна.
ами колега да попитам ти защо си с пълна синтетика като казваш че и по-евтиното става.Знам че няма да полети но все пак би трябвало да има разлика както и в по-лесния старт ,шумът, може и разхода
Re: от полу към пълна синтетика MK4
пълната синтетика, поне по тънкото масло от 5W30 надолу би трябвало теориетично да даде и малко икономия на гориво. освен товаа мисля че и синтетичното е много по качествено и си мени параметрите по слабо като старее. и аз съм с 10В40 и мисля да мина на 5В30 следващата смяна
Re: от полу към пълна синтетика MK4
hitman0013 написа:joromnt написа:
Колега не се заяждам, но питах дали нямаш някоя скрита идея. А относно моето масло, ще ти обясня. Като взех колата изобщо не знаех какво масло да и сипя, и в какво състояние е двигателя/след като я обслужих се регистрирах във форума, за да разбера поне в основни линий какво изисква тая кола/. Монтьора който й прави първоначалното обслужване /мой приятел от години/ предложи да сипем пълна синтетика първоначално. И вече ако започне да го гори, да се мисли за смяната му с полусинтетично масло за напред. Чел съм теми из форума обаче, че при преминаване от полусинтетика към пълна синтетика е възможно да започне да харчи масло. Не знам обаче това до колко е вярно и дали важи за всички двигатели.
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: от полу към пълна синтетика MK4
С какъв двигател ти е Гоуфа ?
Аз моята 4ка я карах само с пълна синтетика 5W40 на Мотул.Двигателят ми беше 1.8 без турбо и 125 коня.
Когато купих колата беше с 10W40 като масло на Кастрол.Двигателят беше доста шумен над 5000 оборота и се чуваше когато работеше на празен ход.
Сипах пълната синтетика и не само че двигателя започна да звучи по друг начин над 5000 оборота,развърташе се доста по-лесно до прекъсвач и не се чуваше че работи на празен ход.
Полусинтетиката се сменя на 10 000 км,а пълната на 15 000 км.
Моят двигател беше на около 400 000 км и не гореше повече от 150-200 грама от смяна до смяна-често сменях на прекъсвачи е нормално да гори част от маслото при такова каране.
Слагай смело пълна синтетика и си свиркай.
Аз моята 4ка я карах само с пълна синтетика 5W40 на Мотул.Двигателят ми беше 1.8 без турбо и 125 коня.
Когато купих колата беше с 10W40 като масло на Кастрол.Двигателят беше доста шумен над 5000 оборота и се чуваше когато работеше на празен ход.
Сипах пълната синтетика и не само че двигателя започна да звучи по друг начин над 5000 оборота,развърташе се доста по-лесно до прекъсвач и не се чуваше че работи на празен ход.

Полусинтетиката се сменя на 10 000 км,а пълната на 15 000 км.
Моят двигател беше на около 400 000 км и не гореше повече от 150-200 грама от смяна до смяна-често сменях на прекъсвачи е нормално да гори част от маслото при такова каране.
Слагай смело пълна синтетика и си свиркай.

- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: от полу към пълна синтетика MK4
двигателя е 1.6
и не гори масло селениа голд 10в-40,като се има на предвид че колата е навъртяла 10000 км при мен с това масло.Единствения теч е горе около тапата на маслото за доливане/няква гарнитура там изтърва и е намазнила съвсем леко блока/.Ще има ли проблем с пълната синтетика за гарнитури някви нещо а-у, да не текне като лейка

Re: от полу към пълна синтетика MK4
Добро масло си избрал
Личното ми мнение че гарнитурите няма да им стане нищо от новото масло.

-
- Мнения: 134
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: от полу към пълна синтетика MK4
Зависи от много неща. С какво масло е каран преди, на колко километра е колата... Аз на моя голф първо му сипах полусинтетика, после му сипах... абе пак май не беше пълна синтетика ама беше много тънко - 5в30 и ми го гореше бая. А преди това полусинтетиката на Кастрол не я бараше. Сега последния път сипах пълна синтетика 5в40 на мобил и уж не го гори... поне не много, ама още трябва да покарам за да мога да дам категорично мнение. Та да, може да ти текне двигателя, но няма как някой да го предскаже това. Мен ако питаш пробвай, ако го гори, следващия път слагай полусинтетика и така.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: от полу към пълна синтетика MK4
а има ли пълна синтетика, но 10w-40.
Като гледам по аутодата и на чисто нов голф 5 му дават-moderate climate 10-40
Като гледам по аутодата и на чисто нов голф 5 му дават-moderate climate 10-40
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта