Здрасти , колеги.Моля за съвет. Имам Пасат 1,9 ТДИ 116кс., произв.1999г. /Помпа-Дюза/
Сменял съм скоро консумативи, барабар с Дебитомер и Термостат.Тъй като смених термостата вече колата си загрява нормално до 90. Но се появи един проблем, много странен(само когато загрее до 90). Когато наближи на всяка скорост почти до 3000 оборота и хоп изведнъж колата изгубва мощност все едно нещо превключва, подавам газ и тя едвам едвам се наема.Даже все едно нещо ми не ми дава да натисна педала на газта(натискам ама ускорява като Трабант).Дори след като паднат след това под 3000 оборота и карам нормално колата пак върви като спъната. Спирам, изключвам от контакт, паля наново и хоп пак върви с нормалната си мощност все едно нищо не е ставало.Докато пак не стигне около 3000 оборота и пак се случва същото. Почнах да си мисля да не е ламбада сонда, ако има нещо с което тя е свързана де , но съм почти убеден ,че е електроника, а на диагностика не дава грешка, само на дебитомера даваше и аз го смених, както казах по горе.Мисля си за сондата, защото четох ,че чрез нея компа на колата регулирал в зависимост от кислорода в изгорелите газове , колко гориво и въздух да подва.
Сменял съм и гарнитура на глава , барабар със всичките чаркалаци - все оригинални
Много Моля за съвет или помощ. Благодаря Ви предварително.
Пасат Б5 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об.-Решено!
- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Пасат Б5 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об.-Решено!
Последна промяна от Marto_VN на Сря 23 мар 2011 9:41, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пон 04 яну 2010 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: перник
Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
откарай я в сервиз да я закачат на тестера мисляси че е дебитомер въпреки че си го сменял 

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
Турбото пренадува(най-вероятно) и компа го гаси. 

Последна промяна от the_tupan на Вто 26 яну 2010 21:04, променено общо 1 път.
- Stivi
- Мнения: 8374
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
Колко пари струваше дебитомера дето го сложи ??
- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
Stivi написа:Колко пари струваше дебитомера дето го сложи ??
Оригинален от Автотрейд беше




- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
мен ми мирише на соленоидното клапанче което иправлява турбото.а също така от нагари и сажди може да е закиснала геометрията на турбото и иска почистване
Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
Закачете я на ВАГ, проверете я за грешки и и направете логове.
В неделя, гледахме Б5 AFN, който по думите на собственика нямаше проблеми и си вървеше нормално. Закачихме я, грешка в енджин модула - неработещ Н75, спукани, запушени или разменени вакуми.
На пълна газ на 3-та при 3000 оборота, колата забива и влиза в сервизен режим, при което на лога ясно се вижда, че при тези обороти турбината изключва. Цялата работа става.... има няма за 10мин. Не си губете времето и не хвърляйте боб.... и не сменяте здрави части без да сте сигурни. Тя колата е умна и си казва болежките и ви насочва
В неделя, гледахме Б5 AFN, който по думите на собственика нямаше проблеми и си вървеше нормално. Закачихме я, грешка в енджин модула - неработещ Н75, спукани, запушени или разменени вакуми.
На пълна газ на 3-та при 3000 оборота, колата забива и влиза в сервизен режим, при което на лога ясно се вижда, че при тези обороти турбината изключва. Цялата работа става.... има няма за 10мин. Не си губете времето и не хвърляйте боб.... и не сменяте здрави части без да сте сигурни. Тя колата е умна и си казва болежките и ви насочва

- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
morfei1 написа:Закачете я на ВАГ, проверете я за грешки и и направете логове.
В неделя, гледахме Б5 AFN, който по думите на собственика нямаше проблеми и си вървеше нормално. Закачихме я, грешка в енджин модула - неработещ Н75, спукани, запушени или разменени вакуми.
На пълна газ на 3-та при 3000 оборота, колата забива и влиза в сервизен режим, при което на лога ясно се вижда, че при тези обороти турбината изключва. Цялата работа става.... има няма за 10мин. Не си губете времето и не хвърляйте боб.... и не сменяте здрави части без да сте сигурни. Тя колата е умна и си казва болежките и ви насочва




-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
Колега, много често това го прави и от зацапана геометрия на турбото.Хубаво е когато е по-добро времето да излезеш на магистрала и на пета скорост с пълна газ да се опиташ да я продухаш.
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
Marto_VN написа:morfei1 написа:Закачете я на ВАГ, проверете я за грешки и и направете логове.
В неделя, гледахме Б5 AFN, който по думите на собственика нямаше проблеми и си вървеше нормално. Закачихме я, грешка в енджин модула - неработещ Н75, спукани, запушени или разменени вакуми.
На пълна газ на 3-та при 3000 оборота, колата забива и влиза в сервизен режим, при което на лога ясно се вижда, че при тези обороти турбината изключва. Цялата работа става.... има няма за 10мин. Не си губете времето и не хвърляйте боб.... и не сменяте здрави части без да сте сигурни. Тя колата е умна и си казва болежките и ви насочва
, май като се замисля си най-прав. Аз така или иначе ,щях първо на диагностика да я водя и след това да правя каквото и да било. Но проблема ,е че може и да не покаже нищо ,защото това го беше правила и преди да сменя дебитомера , в който даваше грешка, други грешки не беше показала.Сега ще видим с новия , може да е избила някоя друга грешчица, освен него
дано не е нещо сериозно ,че ми писна от ремонти. Ама то е така в началото, взех я преди 8 месеца, все ще намери какво да избие
. То като жената вземаш я лъскарка уж, пък после и се виждат скритите кусури
.
колега то като я зака4ите на ваг може и да няма гре6ки но все пак трябва да се направят логове и да се види от каде идва забиването,може и пак да е дебитомера но ако няма гре6ки без логове трудно 6те я хванете.успех

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
Аз си мисля, че няма вариант да забива и да не отчита грешка
.
Ако предположим, че грешката ти е подобна като на AFN-а и симптомите са същите, почваш по метода на изключване - от най-дребните, лесни и евтини неща, към по-големите. Проверка на вакум мъркучи, евентуално замяната им. Смяна на Н75, който за AJM мотора не е скъп - 80лв. и се сменя за 10мин. И ако все още имаш забивания, евентуално сваляне и чистене на турбина
.
Успех
!

Ако предположим, че грешката ти е подобна като на AFN-а и симптомите са същите, почваш по метода на изключване - от най-дребните, лесни и евтини неща, към по-големите. Проверка на вакум мъркучи, евентуално замяната им. Смяна на Н75, който за AJM мотора не е скъп - 80лв. и се сменя за 10мин. И ако все още имаш забивания, евентуално сваляне и чистене на турбина

Успех

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7857
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
Колега, почти всеки който си кара ТДИ-то от повечко време се сблъскал с този проблем. В масовия случай геометрията на турбината се зацапва и ти дръпва шалтера, докато не рестартираш. Когато го прави рядко решението е едно хубаво надуване по магистралата. При теб щом постоянно се случва или е много задръстено турбото и трябва на ръка да се почисти или клапан H75 е за смяна. Във всеки случай си късметлия, защото ако си примерно от Ямбол ще се видиш в чудо... но във Варна се подвизава добър разбирач по ТДИ - memberlist.php?mode=viewprofile&u=118480
Свържи се с него за да си оправиш колата бързо и с малко средства
По официалните представителства никога недей да ходиш, поне това което съм видял в София е един ад
Свържи се с него за да си оправиш колата бързо и с малко средства

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
Геометрията още може профилактично да си я раздвижвате с каране на 5-та с 80км - пълна газ до 140км, после пускате обратно до 80км и пак така..... докато ви омръзне. Също товарите турбината на 100% и карате лопатките да работят в целия диапазон. Летене с 200км. по магистралата също не е най-безопасното нещо, понеже не си струва да си счупите главата заради една геометрия.
Последна промяна от morfei1 на Сря 27 яну 2010 15:01, променено общо 1 път.
- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
morfei1 написа:Геометрията още може профилактично да си я раздвижвате с каране на 5-та с 80км - пълна газ до 140км, после пускате обратно до 80км и пак така..... докато ви омръзне. Също товарите турбината на 100% и карате лопатките да работят в целият диапазон. Летене с 200км. по магистралата също не е най-безопасното нещо, понеже не си струва да си счупите главата заради една геометрия.
Да пробвал съм го, точно така колата е "самолет" и не забива и грам, оня ден така се прибрах от София. Ще я закачим пък ще видим какво ще стане. Даже в София като бях не до 140 ами до 170







Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин
Колега и аз имам същия проблем но няма смисъл да те насочвам колегите го направиха точно и ясно...
При мен се случи 2пъти 1-вия път се оправи с едно обикновено "продухване"
Но сега ще мина по по-тежкия път..
Успех колега и дано се разминеш по най-лекия начин
При мен се случи 2пъти 1-вия път се оправи с едно обикновено "продухване"
Но сега ще мина по по-тежкия път..
Успех колега и дано се разминеш по най-лекия начин

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 50 госта