Пасат Б5 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об.-Решено!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Пасат Б5 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об.-Решено!

Мнениеот Marto_VN » Вто 26 яну 2010 19:05


Здрасти , колеги.Моля за съвет. Имам Пасат 1,9 ТДИ 116кс., произв.1999г. /Помпа-Дюза/
Сменял съм скоро консумативи, барабар с Дебитомер и Термостат.Тъй като смених термостата вече колата си загрява нормално до 90. Но се появи един проблем, много странен(само когато загрее до 90). Когато наближи на всяка скорост почти до 3000 оборота и хоп изведнъж колата изгубва мощност все едно нещо превключва, подавам газ и тя едвам едвам се наема.Даже все едно нещо ми не ми дава да натисна педала на газта(натискам ама ускорява като Трабант).Дори след като паднат след това под 3000 оборота и карам нормално колата пак върви като спъната. Спирам, изключвам от контакт, паля наново и хоп пак върви с нормалната си мощност все едно нищо не е ставало.Докато пак не стигне около 3000 оборота и пак се случва същото. Почнах да си мисля да не е ламбада сонда, ако има нещо с което тя е свързана де , но съм почти убеден ,че е електроника, а на диагностика не дава грешка, само на дебитомера даваше и аз го смених, както казах по горе.Мисля си за сондата, защото четох ,че чрез нея компа на колата регулирал в зависимост от кислорода в изгорелите газове , колко гориво и въздух да подва.
Сменял съм и гарнитура на глава , барабар със всичките чаркалаци - все оригинални

Много Моля за съвет или помощ. Благодаря Ви предварително.

Последна промяна от Marto_VN на Сря 23 мар 2011 9:41, променено общо 1 път.




кико пап
Мнения: 111
Регистриран на: Пон 04 яну 2010 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: перник

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот кико пап » Вто 26 яну 2010 20:59


откарай я в сервиз да я закачат на тестера мисляси че е дебитомер въпреки че си го сменял :beer


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот the_tupan » Вто 26 яну 2010 21:03


Турбото пренадува(най-вероятно) и компа го гаси. :idea:

Последна промяна от the_tupan на Вто 26 яну 2010 21:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот Stivi » Вто 26 яну 2010 21:03


Колко пари струваше дебитомера дето го сложи ??


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот Marto_VN » Вто 26 яну 2010 21:50


Stivi написа:Колко пари струваше дебитомера дето го сложи ??


Оригинален от Автотрейд беше :) :) :) 515 левчета :o . Затова сложих на Бош уж пак оригинален за 197 лева.Сменил съм го преди 2 седмици. И с предния дебитомер ми направи същата мизерия и придърпваше на Втора , като го смених поне придърпването се махна.Тарикатите като са я внасяли са си прибрали оригиналния дебитомер от колата-много лесно се сваля. Ако беше оригиналния в колата новия от Автотрейд щеше да е 250 лева , след като им върна оригиналния(но при мен такъв липсваше ,беше ментак)


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот martineli » Вто 26 яну 2010 22:21


мен ми мирише на соленоидното клапанче което иправлява турбото.а също така от нагари и сажди може да е закиснала геометрията на турбото и иска почистване


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот morfei1 » Сря 27 яну 2010 0:58


Закачете я на ВАГ, проверете я за грешки и и направете логове.

В неделя, гледахме Б5 AFN, който по думите на собственика нямаше проблеми и си вървеше нормално. Закачихме я, грешка в енджин модула - неработещ Н75, спукани, запушени или разменени вакуми.

На пълна газ на 3-та при 3000 оборота, колата забива и влиза в сервизен режим, при което на лога ясно се вижда, че при тези обороти турбината изключва. Цялата работа става.... има няма за 10мин. Не си губете времето и не хвърляйте боб.... и не сменяте здрави части без да сте сигурни. Тя колата е умна и си казва болежките и ви насочва :)


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот Marto_VN » Сря 27 яну 2010 2:03


morfei1 написа:Закачете я на ВАГ, проверете я за грешки и и направете логове.

В неделя, гледахме Б5 AFN, който по думите на собственика нямаше проблеми и си вървеше нормално. Закачихме я, грешка в енджин модула - неработещ Н75, спукани, запушени или разменени вакуми.

На пълна газ на 3-та при 3000 оборота, колата забива и влиза в сервизен режим, при което на лога ясно се вижда, че при тези обороти турбината изключва. Цялата работа става.... има няма за 10мин. Не си губете времето и не хвърляйте боб.... и не сменяте здрави части без да сте сигурни. Тя колата е умна и си казва болежките и ви насочва :)



:) , май като се замисля си най-прав. Аз така или иначе ,щях първо на диагностика да я водя и след това да правя каквото и да било. Но проблема ,е че може и да не покаже нищо ,защото това го беше правила и преди да сменя дебитомера , в който даваше грешка, други грешки не беше показала.Сега ще видим с новия , може да е избила някоя друга грешчица, освен него :) дано не е нещо сериозно ,че ми писна от ремонти. Ама то е така в началото, взех я преди 8 месеца, все ще намери какво да избие :). То като жената вземаш я лъскарка уж, пък после и се виждат скритите кусури ;).


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот mili 75 » Сря 27 яну 2010 7:08


Колега, много често това го прави и от зацапана геометрия на турбото.Хубаво е когато е по-добро времето да излезеш на магистрала и на пета скорост с пълна газ да се опиташ да я продухаш.


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот gogovaseev » Сря 27 яну 2010 7:49


Marto_VN написа:
morfei1 написа:Закачете я на ВАГ, проверете я за грешки и и направете логове.

В неделя, гледахме Б5 AFN, който по думите на собственика нямаше проблеми и си вървеше нормално. Закачихме я, грешка в енджин модула - неработещ Н75, спукани, запушени или разменени вакуми.

На пълна газ на 3-та при 3000 оборота, колата забива и влиза в сервизен режим, при което на лога ясно се вижда, че при тези обороти турбината изключва. Цялата работа става.... има няма за 10мин. Не си губете времето и не хвърляйте боб.... и не сменяте здрави части без да сте сигурни. Тя колата е умна и си казва болежките и ви насочва :)



:) , май като се замисля си най-прав. Аз така или иначе ,щях първо на диагностика да я водя и след това да правя каквото и да било. Но проблема ,е че може и да не покаже нищо ,защото това го беше правила и преди да сменя дебитомера , в който даваше грешка, други грешки не беше показала.Сега ще видим с новия , може да е избила някоя друга грешчица, освен него :) дано не е нещо сериозно ,че ми писна от ремонти. Ама то е така в началото, взех я преди 8 месеца, все ще намери какво да избие :). То като жената вземаш я лъскарка уж, пък после и се виждат скритите кусури ;).

колега то като я зака4ите на ваг може и да няма гре6ки но все пак трябва да се направят логове и да се види от каде идва забиването,може и пак да е дебитомера но ако няма гре6ки без логове трудно 6те я хванете.успех :beer


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот morfei1 » Сря 27 яну 2010 8:48


Аз си мисля, че няма вариант да забива и да не отчита грешка :roll: .

Ако предположим, че грешката ти е подобна като на AFN-а и симптомите са същите, почваш по метода на изключване - от най-дребните, лесни и евтини неща, към по-големите. Проверка на вакум мъркучи, евентуално замяната им. Смяна на Н75, който за AJM мотора не е скъп - 80лв. и се сменя за 10мин. И ако все още имаш забивания, евентуално сваляне и чистене на турбина :) .

Успех :) !


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7857
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот hooligan_sk » Сря 27 яну 2010 9:16


Колега, почти всеки който си кара ТДИ-то от повечко време се сблъскал с този проблем. В масовия случай геометрията на турбината се зацапва и ти дръпва шалтера, докато не рестартираш. Когато го прави рядко решението е едно хубаво надуване по магистралата. При теб щом постоянно се случва или е много задръстено турбото и трябва на ръка да се почисти или клапан H75 е за смяна. Във всеки случай си късметлия, защото ако си примерно от Ямбол ще се видиш в чудо... но във Варна се подвизава добър разбирач по ТДИ - memberlist.php?mode=viewprofile&u=118480
Свържи се с него за да си оправиш колата бързо и с малко средства ;) По официалните представителства никога недей да ходиш, поне това което съм видял в София е един ад


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот morfei1 » Сря 27 яну 2010 9:21


Геометрията още може профилактично да си я раздвижвате с каране на 5-та с 80км - пълна газ до 140км, после пускате обратно до 80км и пак така..... докато ви омръзне. Също товарите турбината на 100% и карате лопатките да работят в целия диапазон. Летене с 200км. по магистралата също не е най-безопасното нещо, понеже не си струва да си счупите главата заради една геометрия.

Последна промяна от morfei1 на Сря 27 яну 2010 15:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот Marto_VN » Сря 27 яну 2010 10:44


morfei1 написа:Геометрията още може профилактично да си я раздвижвате с каране на 5-та с 80км - пълна газ до 140км, после пускате обратно до 80км и пак така..... докато ви омръзне. Също товарите турбината на 100% и карате лопатките да работят в целият диапазон. Летене с 200км. по магистралата също не е най-безопасното нещо, понеже не си струва да си счупите главата заради една геометрия.



Да пробвал съм го, точно така колата е "самолет" и не забива и грам, оня ден така се прибрах от София. Ще я закачим пък ще видим какво ще стане. Даже в София като бях не до 140 ами до 170 :) ускорих по околовръстното от Люлин до Младост :)и не забиваше, добре че нямаше полиция, че.... :). Вече един път бях без книжка за 1 месец ( с 40км. отгоре), ама как се бях скрилииииии. Мерси много за съветите, ще я заведа на "лекар" пък после ще кажа ,от какво се е "разболяла". :) Дано да е някоя "настинка" , а не "грип" :lol: :lol: :lol:


Селямсъза
Мнения: 133
Регистриран на: Пон 04 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б4 1,9 ТДИ - Проблеми с мощността при 3000 об/мин

Мнениеот Селямсъза » Чет 28 яну 2010 17:07


Колега и аз имам същия проблем но няма смисъл да те насочвам колегите го направиха точно и ясно...
При мен се случи 2пъти 1-вия път се оправи с едно обикновено "продухване"
Но сега ще мина по по-тежкия път..
Успех колега и дано се разминеш по най-лекия начин :drunk



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 54 госта