Ще ти го обесня простичко

Когато влизаш в дупка амортисьор рязко се втвърдява и така пречи на пружината да се разтегне много и на излизане от дупката да се свие много...като след минаването през дупка пази от това пружината да остане в резонанс.ТОй един вид просто пречи на резките промени на дължината на пружината....заради което е и стабилността в завой при готин амортисьор.
Съответно когато стария изпусне тампона остава силно разтоварен понеже :
-при влизането в дупката амортисьора се втвърдява и пружината не се разтяга рязко и много....което натоварва тампона в посока от номалното му положение надолу. Което ако е изпуснал аморт. не се случва понеже той не се противи на разпъването на пружината.
-при излизането от дупката колелото рязко трябва да се качи обратно нагоре (пропаднало е в дупката докато е било във въздуха между двата и ръба) при което амортисьора рязко натоварва тампона наобратно защото дефакто самия амортисьор и тампона поемат удара в дупката...пружината просто компенсира хода на окачването. Което пак не се случва при стария ти амортисьор защото той просто си се мачка.
За да го разбереш - представи си най-грубо казано,че амортисьора при рязкото падане и излизане от дупката е едно парче желязо,което пчти въобще не се мачка (здравия амртисьор)..при влизането изпъва тампона надолу,при излизането удря тампона рязко нагоре. А стария се мачка както си иска понеже е изпуснал и не товари тампона изобщо...цялата тази работа с удара я поема пружината и стоп-буфера на окачването и амортисьора.
Та....трябва да си смениш и двата тампона както следва :
Този с номер 4 и този с номер 11.
Този с номер 11 ти определя точно блъскането на амортисьора при дупка,а номер 4 се води шоков тампон...идеята му е да не дава на амортисьора да се свие над даден предел...примерно ако се счупи пружина или ако удариш неочвешката дупка и т.н.
Как се водят точно не мога да ти кажа понеже хората в магазините ги знаят с какви ли не имена.
По Етка са ето така :
4. - stop buffer ( 3B0 512 131 H оригинален номер на частта)
11. - shock absorber mounting upper ( 8E0 513 353 B оригинален номер)
Разглеждам за Пасат Б5 (не синхро или 4motion) 99-та година :
Цъкнах в Елит Кар :
-номер 11 е около 30-тина лв на Vaico (слагам много такива по предниците на хората и по моята кола съм с такива и са доста добри според личното ми мнение...)
-номер 4 пак на Vaico струва 20-тина лв.
А тампоните се сменят 2-та заедно...иначе има разлика в стабилността после заради различното омекване на гумата на самия тампон. Същото важи и за стоп-буферите.
Успех!