Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??

Мнениеот Stivi » Сря 27 яну 2010 17:52


Въпроса ми е към знаещите,като се откачи вакума на клапана за управление на променливата геометрия с какво усилие трябва да може да се движи с пръст лостчето?? То е ясно че не може да се даде точно определение но все пак нещо ориентировъчно от рода на "много лесно" ,"изисква по-сериозен натиск","доста е кораво" или нещо подобно :) Понеже аз като пробвам да го понапомпам малко след 7-8 натиска на палеца ми вече има дупка! Знам че има някаква пружина но толкова ли е яка или просто е много задръстена ??




Потребителски аватар
junakov
Мнения: 312
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??

Мнениеот junakov » Сря 27 яну 2010 17:57


Много лесно трябва да се движи , почти без усилия , според мен блокирала геометрия ( зацапана) , решението е сваляне и почистване всичко друго е временен ефект , съдя от собствен опит ..... има много теми във форума . :търсачкаа
Нека и колегите да кажат но в темите изписани до сега 99 процента са сваляли и почиствали турбината . Успех и дано съм бил полезен ! :beer


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??

Мнениеот SACHO7803 » Сря 27 яну 2010 18:45


Stivi написа:Въпроса ми е към знаещите,като се откачи вакума на клапана за управление на променливата геометрия с какво усилие трябва да може да се движи с пръст лостчето?? То е ясно че не може да се даде точно определение но все пак нещо ориентировъчно от рода на "много лесно" ,"изисква по-сериозен натиск","доста е кораво" или нещо подобно :) Понеже аз като пробвам да го понапомпам малко след 7-8 натиска на палеца ми вече има дупка! Знам че има някаква пружина но толкова ли е яка или просто е много задръстена ??

да..нормално е да те заболи палеца-пружината е доста твърда.ако е зацапана геометрията ще усетиш едно стържене при натискането....абе усеща се--а ако всичко е ок си върви гладко макар че се натиска трудно.и един съвет от мен----ако на 100%искаш да разбереш дали е зацапана геометрията просто развий двете гайки на клапана-буренце-тогава пружината вече не играй и геометрията тряяя се движи абсолютно свободно--просто да се мендахерца надолу-нагоре без да заяда никъде :wink:


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??

Мнениеот the_tupan » Сря 27 яну 2010 20:03


И мен този въпрос живо ме интересува. По принцип при мен лостът се движи относително лесно без осезаемо моментно задържане, но като го мърдам се чува звук като от ръждясала пружина(това май не е нормално). Иначе колата от време на време си забива, но само след като съм я карал повече в града.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??

Мнениеот nasko1978 » Чет 28 яну 2010 16:34


the_tupan написа:И мен този въпрос живо ме интересува. По принцип при мен лостът се движи относително лесно без осезаемо моментно задържане, но като го мърдам се чува звук като от ръждясала пружина(това май не е нормално). Иначе колата от време на време си забива, но само след като съм я карал повече в града.


Това за ръждата си е нормално,имах тема за мойте проблеми по геометрията и като знам каква ръжда имаше в щуцера,та и пружината ръждясва.Иначе лостчето се движи лесно с малко съпротивление от пружина и на места нагар.Ако е откачено буренцето,лостчето се "мандахерца"леко.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??

Мнениеот Stivi » Чет 28 яну 2010 19:07


Значи ако това усилие което прилагам за да мърдам лостчето трябва да го направи вакума в системата тая помпа прави ебаси и якия вакум ! Направо се чудя как не се свива някое маркуче ако засмуква така ??


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??

Мнениеот Dobromirski » Пет 29 яну 2010 7:10


Докато не откачиш самото лостче на вакумният клапан от лостчето на променливата геометрия, което излиза от турбината, нищо няма да разбереш. Държи се с една зегерка само. От тук нататък, самото лостче на геометрията трябва да се движи без никакво усилие. АКо всичко е наред, дори ще се чудиш да не се е откачило нещо вътре :mrgreen:
Крайните положения трябва да са твърди, без заклинвания.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??

Мнениеот Stivi » Съб 30 яну 2010 17:22


След свалянето на клапана /актуатора/ от турбото се установи че проблема е в мембраната,не задържа вакума-при натискане с ръка на лостчето и запушване на отвора плътно с гумена подложка то се връща обратно а не би трябвало ако мембраната е здрава ! Иначе самия клапан е прояден от ръждата но от горната страна където така или иначе си има дупка през която влиза лстчето за геометрията ! Така че сега се търси нов клапан ! А иначе самата геометрия се движи съвсем леко с чукане и в двете крайни положения без никакво задържане ! А колкото до откачането на лостчето и самия клапан не е толкова лесно колкото си мислех /поне при AHF двигател/ и човек ако се пробва в канал без подходящи инструменти бая зор ще види !


bdemona
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??

Мнениеот bdemona » Съб 30 яну 2010 19:45


Напвари му една свирка на тоя клапан :) защото по принцип като се запушва и се пусне тръгва да се връща и спира... за да си 100% сигурен като засмучеш (ако нямаш с какво друго на го направиш) то лоста на клапана няма да се помръдне като е скъсана мембраната.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??

Мнениеот Stivi » Съб 30 яну 2010 20:32


bdemona написа:Напвари му една свирка на тоя клапан :) защото по принцип като се запушва и се пусне тръгва да се връща и спира... за да си 100% сигурен като засмучеш (ако нямаш с какво друго на го направиш) то лоста на клапана няма да се помръдне като е скъсана мембраната.


Пробвахме-с машината за изсмукване на маслото,тръгва надолу ама после почва да се връща а машината си смуче :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта