



Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??
Въпроса ми е към знаещите,като се откачи вакума на клапана за управление на променливата геометрия с какво усилие трябва да може да се движи с пръст лостчето?? То е ясно че не може да се даде точно определение но все пак нещо ориентировъчно от рода на "много лесно" ,"изисква по-сериозен натиск","доста е кораво" или нещо подобно
Понеже аз като пробвам да го понапомпам малко след 7-8 натиска на палеца ми вече има дупка! Знам че има някаква пружина но толкова ли е яка или просто е много задръстена ??

- junakov
- Мнения: 312
- Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??
Много лесно трябва да се движи , почти без усилия , според мен блокирала геометрия ( зацапана) , решението е сваляне и почистване всичко друго е временен ефект , съдя от собствен опит ..... има много теми във форума .
Нека и колегите да кажат но в темите изписани до сега 99 процента са сваляли и почиствали турбината . Успех и дано съм бил полезен !

Нека и колегите да кажат но в темите изписани до сега 99 процента са сваляли и почиствали турбината . Успех и дано съм бил полезен !

-
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??
Stivi написа:Въпроса ми е към знаещите,като се откачи вакума на клапана за управление на променливата геометрия с какво усилие трябва да може да се движи с пръст лостчето?? То е ясно че не може да се даде точно определение но все пак нещо ориентировъчно от рода на "много лесно" ,"изисква по-сериозен натиск","доста е кораво" или нещо подобноПонеже аз като пробвам да го понапомпам малко след 7-8 натиска на палеца ми вече има дупка! Знам че има някаква пружина но толкова ли е яка или просто е много задръстена ??
да..нормално е да те заболи палеца-пружината е доста твърда.ако е зацапана геометрията ще усетиш едно стържене при натискането....абе усеща се--а ако всичко е ок си върви гладко макар че се натиска трудно.и един съвет от мен----ако на 100%искаш да разбереш дали е зацапана геометрията просто развий двете гайки на клапана-буренце-тогава пружината вече не играй и геометрията тряяя се движи абсолютно свободно--просто да се мендахерца надолу-нагоре без да заяда никъде

Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??
И мен този въпрос живо ме интересува. По принцип при мен лостът се движи относително лесно без осезаемо моментно задържане, но като го мърдам се чува звук като от ръждясала пружина(това май не е нормално). Иначе колата от време на време си забива, но само след като съм я карал повече в града.
- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??
the_tupan написа:И мен този въпрос живо ме интересува. По принцип при мен лостът се движи относително лесно без осезаемо моментно задържане, но като го мърдам се чува звук като от ръждясала пружина(това май не е нормално). Иначе колата от време на време си забива, но само след като съм я карал повече в града.
Това за ръждата си е нормално,имах тема за мойте проблеми по геометрията и като знам каква ръжда имаше в щуцера,та и пружината ръждясва.Иначе лостчето се движи лесно с малко съпротивление от пружина и на места нагар.Ако е откачено буренцето,лостчето се "мандахерца"леко.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??
Значи ако това усилие което прилагам за да мърдам лостчето трябва да го направи вакума в системата тая помпа прави ебаси и якия вакум ! Направо се чудя как не се свива някое маркуче ако засмуква така ??
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??
Докато не откачиш самото лостче на вакумният клапан от лостчето на променливата геометрия, което излиза от турбината, нищо няма да разбереш. Държи се с една зегерка само. От тук нататък, самото лостче на геометрията трябва да се движи без никакво усилие. АКо всичко е наред, дори ще се чудиш да не се е откачило нещо вътре
Крайните положения трябва да са твърди, без заклинвания.

Крайните положения трябва да са твърди, без заклинвания.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??
След свалянето на клапана /актуатора/ от турбото се установи че проблема е в мембраната,не задържа вакума-при натискане с ръка на лостчето и запушване на отвора плътно с гумена подложка то се връща обратно а не би трябвало ако мембраната е здрава ! Иначе самия клапан е прояден от ръждата но от горната страна където така или иначе си има дупка през която влиза лстчето за геометрията ! Така че сега се търси нов клапан ! А иначе самата геометрия се движи съвсем леко с чукане и в двете крайни положения без никакво задържане ! А колкото до откачането на лостчето и самия клапан не е толкова лесно колкото си мислех /поне при AHF двигател/ и човек ако се пробва в канал без подходящи инструменти бая зор ще види !
Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??
Напвари му една свирка на тоя клапан
защото по принцип като се запушва и се пусне тръгва да се връща и спира... за да си 100% сигурен като засмучеш (ако нямаш с какво друго на го направиш) то лоста на клапана няма да се помръдне като е скъсана мембраната.

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Променлива геометрия-с какво усилие се движи ??
bdemona написа:Напвари му една свирка на тоя клапанзащото по принцип като се запушва и се пусне тръгва да се връща и спира... за да си 100% сигурен като засмучеш (ако нямаш с какво друго на го направиш) то лоста на клапана няма да се помръдне като е скъсана мембраната.
Пробвахме-с машината за изсмукване на маслото,тръгва надолу ама после почва да се връща а машината си смуче

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 35 госта