имахте ли проблеми с дизелите

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот rokera671 » Нед 31 яну 2010 11:08


Пускам тази тема защото Ивекото ми пали на половин оборот обаче на -20 колкото и да го мъчих не можа.Когато стана -10 пак си запали както си палеше.Според мен нафтата замръзна и маи трябва да се слага някаква добавка.Аз съм против бензин а и то всеки слага едно към както доиде!!




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот vaskoto1 » Нед 31 яну 2010 11:14


навремето, когато бачках за "любимата" ми фирма "Киров", карах едно транзитче. 2.5 чист дрисел. подгряването му беше много комично-факелна свещ. демек, като стане под -Х градуса едно реле пуска реотанчето на "свеща" и когато се напече и ти завъртиш стартер, по едно маркучче идва нафта и през реотанчето се пали и блъвва огън в цилиндрите, цигу-мигу.
на ниски температури просто не палеше. хич. виувиувиу и нищо. подам му ток-бръм! а акумулатор си имаше, доста як при това. просто въртеше една идея по бавно на по студено. ама не палеше-явно му се беше повече стегнала моторетката. после ми казаха вече, че трябва да има някакви минимални обороти при палене (и за бензиновите, някои, е така) които ако не ги постигнеш-просто не палиш.
опитай на -20 да му пуснеш точец-може и да се възпламени. :wink:


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот rokera671 » Нед 31 яну 2010 11:54


Ивекото е чисто ново и няма проблем обаче на тези температури.........!!!!Сигорен съм ,че и колегите тука са имали проблеми.Ама и тука във Варна беше някакъв ужас !!Дали съм бутнал чистачките без да изкам като са били замръзнали ,обаче и те не изкат да тръгнат.Търсих бушоните и не можах да ги намеря!!Скапани жабари!!


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 31 яну 2010 12:16


Гледам по руския форум, там направо под картера греят с бензинова лампа, или път тези които имат печки ги пускат да подгреят малкия кръг, или с пистолет за горещ въздух по горивния филтър и ГНП-то, абе разтривки му требат на дизел за да запали зимата. Добавки в нафтата разни и разнообразни - бензин, керосин, спирт и какво ли още не. Според мен един як стартерен изправител сметнат на 14 волта 120-140 ампера в гаража ще е най-добре. В пловдив имаше един в Кичук париж който навиваше електрожени и правеше и такива изправители. Той ми разправяше, че някакъв шофьор на дизелов мерцедес си държал такъв изправител под шофьорската седалка, и с един дълъг кабел само да се докопа до контакт на 220 волта...


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот dragozow » Нед 31 яну 2010 15:57


rokera671 написа:Ивекото е чисто ново и няма проблем обаче на тези температури.........!!!!Сигорен съм ,че и колегите тука са имали проблеми.Ама и тука във Варна беше някакъв ужас !!Дали съм бутнал чистачките без да изкам като са били замръзнали ,обаче и те не изкат да тръгнат.Търсих бушоните и не можах да ги намеря!!Скапани жабари!!

Във фирмата има едно от новото Ивеко, най-дългата и най-висока база с падащ борд, огромно. Акумулатора му се скапа,а няма 15000 км. Отделно мига и святка като цирк вътре. Трупа грешки по таблото. Наистина жабарска работа, толкова сложно са го направили че не се кара. Признавам че са царе на дизайна, качеството също го оправиха ама на електрониката направо ми настръхва косата.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот hooligan_sk » Нед 31 яну 2010 17:36


KingoftheROAD написа:Гледам по руския форум, там направо под картера греят с бензинова лампа, или път тези които имат печки ги пускат да подгреят малкия кръг, или с пистолет за горещ въздух по горивния филтър и ГНП-то, абе разтривки му требат на дизел за да запали зимата. Добавки в нафтата разни и разнообразни - бензин, керосин, спирт и какво ли още не...


За последно като проверих колата ми беше дизелова и на -18 палеше от четвърт с първия подгрев. Само алпин дизел съм сипал, нищо друго не съм правил... и мисля че 88% от колегите с ТДИ палят по същия начин, тоест що годе изправна ли е няма грижи... и да е немска ;)


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот веселин » Нед 31 яну 2010 19:17


Объркал си рейса пич - има дизелов раздел :beat_butt2 :търсачкаа :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock:


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот passat123 » Пон 01 фев 2010 0:07


Доста коли да не казвам само дизелите и бензинките видяха бая зор в тия студове ! :063:


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот rosen79 » Пон 01 фев 2010 0:39


rokera671 написа:Пускам тази тема защото Ивекото ми пали на половин оборот обаче на -20 колкото и да го мъчих не можа.Когато стана -10 пак си запали както си палеше.Според мен нафтата замръзна и маи трябва да се слага някаква добавка.Аз съм против бензин а и то всеки слага едно към както доиде!!

Смени си камиона колега.Карам акрос и нямам никакви проблеми.Колегата ми е с рено и той пали.


Потребителски аватар
Re5Pec7
Мнения: 1290
Регистриран на: Чет 06 дек 2007 13:37
Автомобил: Passat B5 V6
Двигател: AQD
Местоположение: Варна

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот Re5Pec7 » Пон 01 фев 2010 9:14


vaskoto1 написа: после ми казаха вече, че трябва да има някакви минимални обороти при палене (и за бензиновите, някои, е така) които ако не ги постигнеш-просто не палиш.

На дизел му трябват около 400 да запали, на бензинките около 70.


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот tih » Вто 02 фев 2010 23:29


Колега и аз карам едно такова служебно Ивеко, от най-новите, при -15 пали без проблеми, но при -25 го запалих с доста въртене, добре че акумулатора му издържа, и аз немога да си го обясна това, не би трябвало да е така.

ПС: да не се окаже, че работим в една и съща фирма с едни жълти ивеко-та mhihi


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот Ljubon » Сря 03 фев 2010 0:43


KingoftheROAD написа: Според мен един як стартерен изправител сметнат на 14 волта 120-140 ампера в гаража ще е най-добре. В пловдив имаше един в Кичук париж който навиваше електрожени и правеше и такива изправители. Той ми разправяше, че някакъв шофьор на дизелов мерцедес си държал такъв изправител под шофьорската седалка, и с един дълъг кабел само да се докопа до контакт на 220 волта...

Какви 120 ампера? Това е нищо. Пусковият ток на дизелов акумулатор за кола е 700-750 ампера. Мощността е 12 х 700 = 8400 вата. И не знам какъв контакт 220V ще издържи на такава мощност, ако не е трифазен.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот milmar » Сря 03 фев 2010 1:09


Ljubon написа:....
Какви 120 ампера? Това е нищо. Пусковият ток на дизелов акумулатор за кола е 700-750 ампера. Мощността е 12 х 700 = 8400 вата. ....


Не е точно така :wink: ...
В смисъл : възможно е да се получат пикове до както казваш 700A , но номиналния ток при въртене от стартера е в пъти по-малко . Освен това при палене не се разчита само на пусковото устройство :) нали ? Даже то е по-скоро да възстанови бързо акумулатора за новото въртене и освен това да му помага с едни 100-тина ампера ...


Тико
Мнения: 101
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот Тико » Сря 03 фев 2010 11:35


HЯМА ПРОБЛЕМИ - МАЛКО ПО-ДЪЛГО ВРЕМЕ РАБОТИ СТАРТЕРА,НО ПАЛИ;АКО ТИ Е ЧИТАВ АКУМУЛАТОРЪТ И ДВИГАТЕЛЯТ НЕ Е
ИЗДУХАН - НЯМАШ ГРИЖА!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: имахте ли проблеми с дизелите

Мнениеот fox_vt » Сря 03 фев 2010 21:00


milmar написа:
Ljubon написа:....
Какви 120 ампера? Това е нищо. Пусковият ток на дизелов акумулатор за кола е 700-750 ампера. Мощността е 12 х 700 = 8400 вата. ....


Не е точно така :wink: ...
В смисъл : възможно е да се получат пикове до както казваш 700A , но номиналния ток при въртене от стартера е в пъти по-малко . Освен това при палене не се разчита само на пусковото устройство :) нали ? Даже то е по-скоро да възстанови бързо акумулатора за новото въртене и освен това да му помага с едни 100-тина ампера ...

Така е пиковете при всички ел мотори първоначално за доста пъти над номиналния ток който ползват.А пусковото устройство помага на акумулатора но не дава цялата енергия необходима на стартера,също така само със стартерна количка и откачен акумулатор едва ли ще запалиш.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mironski, railfan, vanesto и 56 госта