Колата - Seat Ibiza TDI Sport 2001 година. Моторът - 1.9 TDI 110 с код ASV, който е последната версия на 1.9 ТДИ 110 с роторна помпа и се монтира от 1999 година.
Тъй като мойта турбинка почна да вие преди година, дойде време да се вземат мерки, понеже обичам да играя на сигурно...Пред мен имаше две опции - GT1749V каквато е фабрично или GT1749VA, за която подробно става на въпрос по долу...Много се чудех да рециклирам ли втора ръка ли, но един ден ми попадна читава GT1749VA от А4 131 TDI PD и въобще не се поколебах...
По молба на някои колеги от този и други форуми, събрах снимки и инфо понеже ъпгрейдът е лесен като цяло, но детайлите го правят още по лесен, когато са описани подробно...
Stage 1 - Турбо + необходими части за монтажа...
Купих турбинката с помоща на niki7878 който я хареса, понеже не съм чак толкова отворен та да знам коя е ок и коя не...Колегата също така й почисти геометрията, обезмаслихме я и врътна студения охлюв в правилната посока

Докато се занимавах с турбото си бях поръчал чисто нов oil feed pipe (маслена магистрала). Знам, всеки би казал що не изчисти твоята - Garett и VAG казват нова

На лице имах всичко необходимо и на дневен ред беше монтажът...
Stage 2 - монтаж на GT1749VA + чистене на всмукателни колектори + модификации...
Дойде денят за влизане в бокса - Понеделник 1 Февруари. Майсторите отказаха да я правят на 2 да не се изпедерастила работата :naughty: Сългасих се

Почнахме от горе на долу като очевидно турбината можеше да излезе само отгоре. За тази цел трябваше да се сваля разпънката Спарко, интейка, всмукателни и изпускателни колектори, ЕГР и т.н.
Самият ЕГР разбира се на нищо не приличаше и му бях набрал понеже напоследък явно се беше изпържил О - пръстенът и съвсем нормално сълзеше масло...
Kакто ясно се вижда тръбата на ЕГР и клапата за плавно гасене на мотора е пълна с гняс

Колекторът беше почистен от мизерията, а самият ЕГР и anti shudder valve-а пратени по дяволите


На тяхно място се постави т.нар. race pipe, който много си бях харесал от Allard
http://www.allardturbosport.co.uk/uploa ... IM0572.JPG
ама нямаше как да им дам 56 паунда + доставката...общо 70 пандура...
Ето какво се получи за 35лв

Перфектната БГ алтернатива на рейс пайпа

Тук вече турбото е качено на колектора и се вижда преходникът, който е стругован по съвет на някой видни тунингисти от форума

Единствената съществена особеност при ъпгрейда е преходът от изхода на студената част на турбото към тръбата за интеркулера. За тази цел взех силиконов мъркуч с диаметър 44мм (трудно се намира понеже е сравнително малък). Този мъркуч беше отрязан и хванат за алуминиевата тръба към кулера. Оказа се, че тя е малко по тясна и за тази цел се наложи да използваме оригиналната бърза връзка за уплътняващ фланец

Монтажът на турбото беше довършен като се поставиха новата маслена магистрала и гарнитурите на всмукателни, изпускателни колектори и гарнитурата на турбото към даунпайпа. Сменено беше маслото и масленият филтър като си му е реда.
Смених и вакуумния мъркуч към клапана на турбото със силиконов с размер 4мм вътрешен диаметър по 2мм стена...Като се постопли ще сменя всички вакуумни пътища със силиконов мърку. На снимката се виждат и двата осиротели мъркуча за ЕГР и клапата за гасенето с набити болтчета и скоби

Монтажът приключи и дойде ред на паленето



По време на цялата процедура нямаше абсолютно никакви изненади понеже бях си набавил предварително всичко необходимо като скоби, мъркучи, гарнитури, масла, филтри и т.н. Работата стана 3 в 1 тъй като изхвърлихме малко клапи и ги заменихме с race pipe-a, изчистихме колекторите и боднахме ново турбо на място на болното...
Относно старото турбо и причината да вие последната 1 година...
Както се вижда най-вероятно е имало удар по лопатките на студената част или част от тях им е писнало да работят и са си тръгнали (видимо няма следи по от удар по тях и уж са ок)


Самата тръба стоически е удържала боя без да се издъни



Stage 3 - map-ване и по-големи разпръсквачи.
Решил съм да сложа малко по-големи дюзи нещо от рода на 225-ци и съответно ще е необходим качествен софтуер, за да се мапне новият хардуер

След това лятото някъде по мои прогнози ще ме предаде и съединителят, който ще бъде заменен с недемпферен маховик + съединител за ABF на Sachs. Това е необходимо, тъй като фабричният демпферен боклук не кара на много нютонметри...
Първите ми впечатления са много добри. Вървежът разбира се е същия или разликата е толкова малка, че не я хващам. Единствено турбото се развърта с около 200 оборота по-късно от преди по обясними причини. Но това ще се коригира с бъдещите настройки.
Надявам се темата да е полезна и снимките да помогнат на тези колеги, които мислят да правят нещо подобно. Ако някой се интересува от това какво е ползвано като марки, цени и къде може да се купи да пише на лични съобщения.
Искам да благодаря на колегите които ми помогнаха пряко и косвено, а именно: niki7878, rabotnika, bega4kata, niks76, Karaboichev, и т.н. дизелови тунингисти
