Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот bai_ILIA » Чет 04 фев 2010 23:26


Мдааа. Дойде и моят ред. Не може около теб само за турбини и дюзи да се говори и да не изперкаш на тази тема...

Колата - Seat Ibiza TDI Sport 2001 година. Моторът - 1.9 TDI 110 с код ASV, който е последната версия на 1.9 ТДИ 110 с роторна помпа и се монтира от 1999 година.

Тъй като мойта турбинка почна да вие преди година, дойде време да се вземат мерки, понеже обичам да играя на сигурно...Пред мен имаше две опции - GT1749V каквато е фабрично или GT1749VA, за която подробно става на въпрос по долу...Много се чудех да рециклирам ли втора ръка ли, но един ден ми попадна читава GT1749VA от А4 131 TDI PD и въобще не се поколебах...

По молба на някои колеги от този и други форуми, събрах снимки и инфо понеже ъпгрейдът е лесен като цяло, но детайлите го правят още по лесен, когато са описани подробно...

Stage 1 - Турбо + необходими части за монтажа...



Изображение



Купих турбинката с помоща на niki7878 който я хареса, понеже не съм чак толкова отворен та да знам коя е ок и коя не...Колегата също така й почисти геометрията, обезмаслихме я и врътна студения охлюв в правилната посока :arrow:



Изображение



Докато се занимавах с турбото си бях поръчал чисто нов oil feed pipe (маслена магистрала). Знам, всеки би казал що не изчисти твоята - Garett и VAG казват нова :) бай Илия изпълнява... Гореспоменатият ТДИ тунер niki7878 ми подари адаптерът за GT1749VA/VB свален от неговата Ибиза Купра ТДИ, който ми свърши чудесна работа...



Изображение



На лице имах всичко необходимо и на дневен ред беше монтажът...



Изображение



Изображение



Stage 2 - монтаж на GT1749VA + чистене на всмукателни колектори + модификации...



Дойде денят за влизане в бокса - Понеделник 1 Февруари. Майсторите отказаха да я правят на 2 да не се изпедерастила работата :naughty: Сългасих се :lol:


Почнахме от горе на долу като очевидно турбината можеше да излезе само отгоре. За тази цел трябваше да се сваля разпънката Спарко, интейка, всмукателни и изпускателни колектори, ЕГР и т.н.


Самият ЕГР разбира се на нищо не приличаше и му бях набрал понеже напоследък явно се беше изпържил О - пръстенът и съвсем нормално сълзеше масло...



Изображение



Kакто ясно се вижда тръбата на ЕГР и клапата за плавно гасене на мотора е пълна с гняс :o Да не говорим за всмукателния колектор...



Изображение



Колекторът беше почистен от мизерията, а самият ЕГР и anti shudder valve-а пратени по дяволите :twisted: барабар с тръбата от изпускателния колектор до ЕГР, захранваща го с изгорели газове за доизгаряне. Сега колата не гаси плавно, като трактор, но това не е проблем :mrgreen:



Изображение



На тяхно място се постави т.нар. race pipe, който много си бях харесал от Allard


http://www.allardturbosport.co.uk/uploa ... IM0572.JPG


ама нямаше как да им дам 56 паунда + доставката...общо 70 пандура...


Ето какво се получи за 35лв :lol:



Изображение



Перфектната БГ алтернатива на рейс пайпа :) Стругара си игра много време, но крайният резултат беше налице...Фланецът има канал като оригиналния за О - пръстен...Въобще качествена работа се получи.

Тук вече турбото е качено на колектора и се вижда преходникът, който е стругован по съвет на някой видни тунингисти от форума :lol:



Изображение



Единствената съществена особеност при ъпгрейда е преходът от изхода на студената част на турбото към тръбата за интеркулера. За тази цел взех силиконов мъркуч с диаметър 44мм (трудно се намира понеже е сравнително малък). Този мъркуч беше отрязан и хванат за алуминиевата тръба към кулера. Оказа се, че тя е малко по тясна и за тази цел се наложи да използваме оригиналната бърза връзка за уплътняващ фланец :) Резнахме часта от нея, която стърчеше от тръбата и върху нея нанизахме новия мъркуч, който беше хванат здраво с 2 скоби. Цялата сглобка заспа перфектно!



Изображение



Монтажът на турбото беше довършен като се поставиха новата маслена магистрала и гарнитурите на всмукателни, изпускателни колектори и гарнитурата на турбото към даунпайпа. Сменено беше маслото и масленият филтър като си му е реда.



Изображение



Смених и вакуумния мъркуч към клапана на турбото със силиконов с размер 4мм вътрешен диаметър по 2мм стена...Като се постопли ще сменя всички вакуумни пътища със силиконов мърку. На снимката се виждат и двата осиротели мъркуча за ЕГР и клапата за гасенето с набити болтчета и скоби :lol: Отдясно на клапана се вижда и тапата която сложихме на изпускателния колектор с дебелина 4мм.


Монтажът приключи и дойде ред на паленето :) Вакуумът към клапана на геометрията беше свален, за да може турбината да се върти на празен ход и ниски обороти. Отделно свалих и реле 109, за да може да върти без да пали и да качи масло в турбината. Врътнах два пъти по 5 секунди. Сложих вакуума + реле 109 и възпламенихме успешно :dance: Оставих колата да поработи на място докато загрее антифриза, после я подкарах лекинко докато загрее маслото и накрая я намачках разбира се :)


По време на цялата процедура нямаше абсолютно никакви изненади понеже бях си набавил предварително всичко необходимо като скоби, мъркучи, гарнитури, масла, филтри и т.н. Работата стана 3 в 1 тъй като изхвърлихме малко клапи и ги заменихме с race pipe-a, изчистихме колекторите и боднахме ново турбо на място на болното...


Относно старото турбо и причината да вие последната 1 година...



Изображение



Както се вижда най-вероятно е имало удар по лопатките на студената част или част от тях им е писнало да работят и са си тръгнали (видимо няма следи по от удар по тях и уж са ок) :lol: Аз лично се ококорих като видях тръбата към кулера и ми стана ясно, че са летяли разни неща навън :o Ще стане ясно като се свали студения охлюв и се види има ли поражения по компресорното колело...



Изображение



Самата тръба стоически е удържала боя без да се издъни :) Виждате на сгъвката как за малко е щяла да се разпори но нейсе :) Късметлия съм :roll:

Stage 3 - map-ване и по-големи разпръсквачи.

Решил съм да сложа малко по-големи дюзи нещо от рода на 225-ци и съответно ще е необходим качествен софтуер, за да се мапне новият хардуер :) Също така тези две гърненца, ще бъдат заменени от права тръба...


Изображение


След това лятото някъде по мои прогнози ще ме предаде и съединителят, който ще бъде заменен с недемпферен маховик + съединител за ABF на Sachs. Това е необходимо, тъй като фабричният демпферен боклук не кара на много нютонметри...

Първите ми впечатления са много добри. Вървежът разбира се е същия или разликата е толкова малка, че не я хващам. Единствено турбото се развърта с около 200 оборота по-късно от преди по обясними причини. Но това ще се коригира с бъдещите настройки.

Надявам се темата да е полезна и снимките да помогнат на тези колеги, които мислят да правят нещо подобно. Ако някой се интересува от това какво е ползвано като марки, цени и къде може да се купи да пише на лични съобщения.

Искам да благодаря на колегите които ми помогнаха пряко и косвено, а именно: niki7878, rabotnika, bega4kata, niks76, Karaboichev, и т.н. дизелови тунингисти :lol:

Последна промяна от bai_ILIA на Сря 26 май 2010 16:17, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот morfei1 » Чет 04 фев 2010 23:43


Ааааа, ти май от вълнение обърка раздела. Майче си за силов тунинг :Mr Green Fun

Иначе браво за бързата печка :applause:


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот bai_ILIA » Чет 04 фев 2010 23:44


кво му е силовото :) тук си е добре :) не е чак толкова тунинг...култура работа е ахаххаха


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот morfei1 » Чет 04 фев 2010 23:45


Е, ти на кое казваш силов - на реактивен двигател ли :mrgreen: ?

Според мен силов е всичко което повишава мощността и хардуера се различава от стоковия.

Качихте ли я на дино. Нов софтуер сложихте ли, че несъм чел темата в дизел :roll: ?


Потребителски аватар
vaso18
T.N.T.
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот vaso18 » Чет 04 фев 2010 23:49


и според мене е силов евала колега и мен ме чака същата операция но ще е по нататък :beer


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот bai_ILIA » Чет 04 фев 2010 23:49


още не е мапната, но първо по-големи разпръсквачи :Mr Green Fun

Последна промяна от bai_ILIA на Сря 26 май 2010 16:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот Brezel » Пет 05 фев 2010 2:43


дюзите те чакат само е нужна вълшебната сумичка , пардон сумичка


Потребителски аватар
plmitev
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 04 яну 2007 20:16
Автомобил: VW Golf
Двигател: ALH 2000
Местоположение: Ловеч

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот plmitev » Пет 05 фев 2010 7:44


Много добра тема :да: Благодаря за подробното описание на всичко което трябва да се извърши!
Със здраве да си я караш и много безаварийни километри!


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот nasko1978 » Пет 05 фев 2010 9:17


Евала!Браво!Много се кефя на такива големи мераклии,като тебе колега!Със здраве да си я караш! :bowdown
Така се получава като се съберат на едно място знание,мерак и финанси! :да:


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот bai_ILIA » Пет 05 фев 2010 15:33


мерси за позитивните коментари :) аз бях споделил с доста ТДИ тунери накъде върви работата, някои ме помолиха за снимки и инфо. аз трябваше да ровя, чета, питам, за да стане работата...И стана :) Идеята на темата е тези, които искат да минат по този път да го направят с минимални усилия и пари... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот bai_ILIA » Пет 05 фев 2010 15:48


Оригиналната тема е тук: http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... =15&t=1020

барабар със всичките дизелови, тунингиски изцепки, съвети и мохабеди :mrgreen:


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот bai_ILIA » Нед 11 апр 2010 13:22


а ето как се минава от кекав демпферен маховик към класиката G60/VR6 на Sachs :mrgreen:

http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... 0&start=90

описал съм всякакви болтове и чудесии с номерата по ЕТКА :lol: много е писано по темата ама всеки казва накратко...тука е подробно :D


bega4kata
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 11 апр 2010 0:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот bega4kata » Нед 11 апр 2010 13:53


ти кво прайш тука бе с тоз Сеат??? :D тука е Фолксваген форум


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот bai_ILIA » Нед 11 апр 2010 14:30


ами крася го :) и давам инфо ако някой се интересува... :mrgreen:


Потребителски аватар
sukito
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 17:00
Автомобил: Golf mk4
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Пловдив

Re: Скромна Ibiza TDI Sport ASV + GT1749VA...

Мнениеот sukito » Нед 11 апр 2010 15:20


Ибизата е много добре направена, поздравления за което. Виждам я на Славянска постоянно и на живо е трепач. :bowdown



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: iwan33, Пешо123 и 64 госта