Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот dj carul » Чет 04 фев 2010 19:31


Здравейте колеги.След пълния основен ремонт на мотора,поставянето на интерколер добра горивна смес и налягане на турбото 1.1-1.2 атм,реших да вкарам още подобрение на пасата.В момента върви меко казано супер,но на дълги растояния при яко каране,маслото загрява доста поради малкото му количество и липсата на някакъв охладител.Затова реших да му сложа маслен радиатор.
Вариантите са два,и според Вас кой е по-добрия?
1.Маслото което отива към турбото да минава първо през радиатора и тогава да отива в турбото..
2.Или е по добре маслото излизащо от радиатора да влиза в картера или някъде другаде?

Последна промяна от dj carul на Чет 04 фев 2010 21:30, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот fox_vt » Чет 04 фев 2010 20:43


По принцип би трябвало да има колкото се може по малко работи между турбото и маслената помпа.Иначе се увеличава времето през което турбото работи без достатъчно смазване (докато се напълни радиятора).И от друга страна имащ едно потенциално препятсвие което може да протече или запуши.


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот dj carul » Чет 04 фев 2010 21:29


fox_vt написа:По принцип би трябвало да има колкото се може по малко работи между турбото и маслената помпа.Иначе се увеличава времето през което турбото работи без достатъчно смазване (докато се напълни радиятора).И от друга страна имащ едно потенциално препятсвие което може да протече или запуши.


Идеята е радиатора да стои така че винаги да е пълен,а той е дота голям (и маркучите излизащи от него)и ако тръгне да се запушва нещо то ще е тръбичката към турбото.Съмнява ме да стане проблем ако пътят на маслото до турбото стане по дълъг!Разликата ще е малка може би една-две секунди а (със и без радиатор)и колата никога не се форсира още от момент на запалване.Мисля си даже че ако радиатора е преди турбото това ще удължи живота му в следствие на охладеното масло с по-добра мазителна способност,но и си мисля че това ще допринася само на турбото а не на целия двигател защото след турбото маслото пак ще е горещо???

Има ли няква логика??? :lol:


Потребителски аватар
ventinio
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 30 яну 2010 9:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kavarna

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот ventinio » Пет 05 фев 2010 6:20


по принцип колега този мотор има охладител той се намира над масления филтер от него излизат два маркуча виж дали не са вързани един към друг защото има вариант да е пукнат и да са го изолирали когато се пукне надува масото в антифриза


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот dj carul » Пет 05 фев 2010 12:10


ventinio написа:по принцип колега този мотор има охладител той се намира над масления филтер от него излизат два маркуча виж дали не са вързани един към друг защото има вариант да е пукнат и да са го изолирали когато се пукне надува масото в антифриза

Знам че това е охладителя на масло на фолксвагените,ама то тва е "псевдо" охладител.
Работата е там че примерно като настъпиш яко с петата едно БМВ да речем 2000 кубика от Стара Загора по магистралата до София може изобщо да не му връщаш газта,ми то събира 6 кила масло и е с алуминиев картер.А пасатчето с тия 3.5 литра масло и липса на добро охлаждане още до Пловдив и ще умре :? Малко лош пример дадох ама е истина да го Е :lol:

Идетя е да увелича количетвото масло,да се охлажда добре и да свържа радиатора така че да е полезен за целия мотор :roll:


Потребителски аватар
passatfan2780
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 16:34
Автомобил:
Двигател: aaz 1992
Местоположение: Плевен

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот passatfan2780 » Съб 06 фев 2010 10:10


само ено нещо не разбрах как така 3,5 литра масло.аз карам 1.9 тд ааз и сабира 4.5 литра :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот milmar » Съб 06 фев 2010 10:20


passatfan2780 написа:само ено нещо не разбрах как така 3,5 литра масло.аз карам 1.9 тд ааз и сабира 4.5 литра :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:


:) и аз съм с 4,5 литра , но явно може и с по-малко mhihi .

ПП Как точно разбра , че маслото ти загрява ? И какво имаш предвид под "загрява" - достига температура от 50 градуса :) , 150 градуса или просто като пипнеш щеката на заграял мотор - тя пари много :Mr Green Fun ?


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот dj carul » Съб 06 фев 2010 13:14


milmar написа:
passatfan2780 написа:само ено нещо не разбрах как така 3,5 литра масло.аз карам 1.9 тд ааз и сабира 4.5 литра :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:


:) и аз съм с 4,5 литра , но явно може и с по-малко mhihi .

ПП Как точно разбра , че маслото ти загрява ? И какво имаш предвид под "загрява" - достига температура от 50 градуса :) , 150 градуса или просто като пипнеш щеката на заграял мотор - тя пари много :Mr Green Fun ?


Ха сега де,само моя пасат ли е дефектен :lol: щот налях един път 3.8л (със пълненто на масления филтър)и после маслото беше 3мм над максимима на щеката :screwy
Със сигурност 150 градуса не съм го карал да загрява ама 110-120 ги стига някой път!

И някой да каже нещо конкретто по темата???


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот pe6kata » Съб 06 фев 2010 13:52


Дано съм конкретен...
Изпадна ми маслена конзола, докато търсех нещо подходящо за моя мотор, само че за 6-цилиндров блок не стана, ама на 4 мисля че няма да има проблем. Та конзолата беше от тди- мисля че ауди а3, а4..., с изход за маслената линия за турбото, със термостат, и изходи за маслен радиатор естествено.
За маслото- целия поток минава през масления филтър, но не и през радиатора. То няма и как при наличието на термостат, охлаждащия кръг е включен паралелно и е в системата с високо налягане!!!
Вариантът да го върнеш в картера е недопустим- губиш налягане!
Ако не намериш такава конзола, може да ползваш плочка, която се поставя между масления филтър и конзолата.
Такъв кит имах, но го продадох, ама погледни снимките за да добиеш представа!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=45&t=183626


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот vinixxx » Съб 06 фев 2010 14:06


Колега направи няколко снимки да видя как си монтирал кулер,моля?
Какво оше си правил по мотора,пускал ли си повече нафта от помпата?


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот dj carul » Съб 06 фев 2010 15:39


vinixxx написа:Колега направи няколко снимки да видя как си монтирал кулер,моля?
Какво оше си правил по мотора,пускал ли си повече нафта от помпата?


Мотора е на 10к след пълен основен ремонт,пуснал съм повечко нафта от помпата,в момента държи около 1000 оборота на празен ход(сравнение преди нормалните му обороти бяха около 700) и налягането на турбината е около 1.1-1.2 бара.Горивната смес мисля че съм я уцелил доста добре защото не нагорява чак много повече от преди а върви два пъти повече,пуши само малко в началото като го намачкам но изчитва бързо.Помпата е с малко повече предварение от нормалното,работи малко по-твърдо но се стряска много като му подадеш газ.
Ето снимките колега(малко е занемарен от към хигиена но все пак времето е такова)

http://media.snimka.bg/5516/017288188.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288198.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288163.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288207.jpg


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот vinixxx » Съб 06 фев 2010 18:21


dj carul написа:
vinixxx написа:Колега направи няколко снимки да видя как си монтирал кулер,моля?
Какво оше си правил по мотора,пускал ли си повече нафта от помпата?


Мотора е на 10к след пълен основен ремонт,пуснал съм повечко нафта от помпата,в момента държи около 1000 оборота на празен ход(сравнение преди нормалните му обороти бяха около 700) и налягането на турбината е около 1.1-1.2 бара.Горивната смес мисля че съм я уцелил доста добре защото не нагорява чак много повече от преди а върви два пъти повече,пуши само малко в началото като го намачкам но изчитва бързо.Помпата е с малко повече предварение от нормалното,работи малко по-твърдо но се стряска много като му подадеш газ.
Ето снимките колега(малко е занемарен от към хигиена но все пак времето е такова)

http://media.snimka.bg/5516/017288188.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288198.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288163.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288207.jpg

Мерси много :beer


Потребителски аватар
Kostadin Aleksiev
Мнения: 196
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
Автомобил: Golf MK3 GT
Двигател: AEK
Местоположение: Драгоман

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот Kostadin Aleksiev » Съб 06 фев 2010 19:50


Здрасти колега относно масления радиатор защо не пробваш като вариант серпентина както е при бензиновите БМВ-та,един вид да се направи подълга тръбичка от масления филтър и да и се направят такива S образни чупки да стане малко като змиорка и му направи един хубав качествен въздухозаборник да го охлажда.Това ти е най простия като изпълнение вариант,пък нека си действа барабар със серпентината и водното(колкото и да е чикиджийско с извинение).Имам един въпрос турбото рециклира ли го или нямаше нужда и другото което е как да си вдигна и аз налягането на турбото и аз карам Пасатор ААЗ.Мерси предварително :bowdown


Потребителски аватар
Kostadin Aleksiev
Мнения: 196
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
Автомобил: Golf MK3 GT
Двигател: AEK
Местоположение: Драгоман

Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ

Мнениеот Kostadin Aleksiev » Съб 06 фев 2010 19:50


Забравих на ЛС ако е удобно,мерси



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта