Здравейте колеги.След пълния основен ремонт на мотора,поставянето на интерколер добра горивна смес и налягане на турбото 1.1-1.2 атм,реших да вкарам още подобрение на пасата.В момента върви меко казано супер,но на дълги растояния при яко каране,маслото загрява доста поради малкото му количество и липсата на някакъв охладител.Затова реших да му сложа маслен радиатор.
Вариантите са два,и според Вас кой е по-добрия?
1.Маслото което отива към турбото да минава първо през радиатора и тогава да отива в турбото..
2.Или е по добре маслото излизащо от радиатора да влиза в картера или някъде другаде?



Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
- Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора-Несебър
Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
Последна промяна от dj carul на Чет 04 фев 2010 21:30, променено общо 1 път.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
По принцип би трябвало да има колкото се може по малко работи между турбото и маслената помпа.Иначе се увеличава времето през което турбото работи без достатъчно смазване (докато се напълни радиятора).И от друга страна имащ едно потенциално препятсвие което може да протече или запуши.
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
- Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора-Несебър
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
fox_vt написа:По принцип би трябвало да има колкото се може по малко работи между турбото и маслената помпа.Иначе се увеличава времето през което турбото работи без достатъчно смазване (докато се напълни радиятора).И от друга страна имащ едно потенциално препятсвие което може да протече или запуши.
Идеята е радиатора да стои така че винаги да е пълен,а той е дота голям (и маркучите излизащи от него)и ако тръгне да се запушва нещо то ще е тръбичката към турбото.Съмнява ме да стане проблем ако пътят на маслото до турбото стане по дълъг!Разликата ще е малка може би една-две секунди а (със и без радиатор)и колата никога не се форсира още от момент на запалване.Мисля си даже че ако радиатора е преди турбото това ще удължи живота му в следствие на охладеното масло с по-добра мазителна способност,но и си мисля че това ще допринася само на турбото а не на целия двигател защото след турбото маслото пак ще е горещо???
Има ли няква логика???

- ventinio
- Мнения: 8
- Регистриран на: Съб 30 яну 2010 9:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kavarna
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
по принцип колега този мотор има охладител той се намира над масления филтер от него излизат два маркуча виж дали не са вързани един към друг защото има вариант да е пукнат и да са го изолирали когато се пукне надува масото в антифриза
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
- Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора-Несебър
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
ventinio написа:по принцип колега този мотор има охладител той се намира над масления филтер от него излизат два маркуча виж дали не са вързани един към друг защото има вариант да е пукнат и да са го изолирали когато се пукне надува масото в антифриза
Знам че това е охладителя на масло на фолксвагените,ама то тва е "псевдо" охладител.
Работата е там че примерно като настъпиш яко с петата едно БМВ да речем 2000 кубика от Стара Загора по магистралата до София може изобщо да не му връщаш газта,ми то събира 6 кила масло и е с алуминиев картер.А пасатчето с тия 3.5 литра масло и липса на добро охлаждане още до Пловдив и ще умре


Идетя е да увелича количетвото масло,да се охлажда добре и да свържа радиатора така че да е полезен за целия мотор

- passatfan2780
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 16:34
- Автомобил:
- Двигател: aaz 1992
- Местоположение: Плевен
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
само ено нещо не разбрах как така 3,5 литра масло.аз карам 1.9 тд ааз и сабира 4.5 литра









- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
passatfan2780 написа:само ено нещо не разбрах как така 3,5 литра масло.аз карам 1.9 тд ааз и сабира 4.5 литра![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()


ПП Как точно разбра , че маслото ти загрява ? И какво имаш предвид под "загрява" - достига температура от 50 градуса


-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
- Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора-Несебър
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
milmar написа:passatfan2780 написа:само ено нещо не разбрах как така 3,5 литра масло.аз карам 1.9 тд ааз и сабира 4.5 литра![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
и аз съм с 4,5 литра , но явно може и с по-малко
.
ПП Как точно разбра , че маслото ти загрява ? И какво имаш предвид под "загрява" - достига температура от 50 градуса, 150 градуса или просто като пипнеш щеката на заграял мотор - тя пари много
?
Ха сега де,само моя пасат ли е дефектен


Със сигурност 150 градуса не съм го карал да загрява ама 110-120 ги стига някой път!
И някой да каже нещо конкретто по темата???
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
Дано съм конкретен...
Изпадна ми маслена конзола, докато търсех нещо подходящо за моя мотор, само че за 6-цилиндров блок не стана, ама на 4 мисля че няма да има проблем. Та конзолата беше от тди- мисля че ауди а3, а4..., с изход за маслената линия за турбото, със термостат, и изходи за маслен радиатор естествено.
За маслото- целия поток минава през масления филтър, но не и през радиатора. То няма и как при наличието на термостат, охлаждащия кръг е включен паралелно и е в системата с високо налягане!!!
Вариантът да го върнеш в картера е недопустим- губиш налягане!
Ако не намериш такава конзола, може да ползваш плочка, която се поставя между масления филтър и конзолата.
Такъв кит имах, но го продадох, ама погледни снимките за да добиеш представа!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=45&t=183626
Изпадна ми маслена конзола, докато търсех нещо подходящо за моя мотор, само че за 6-цилиндров блок не стана, ама на 4 мисля че няма да има проблем. Та конзолата беше от тди- мисля че ауди а3, а4..., с изход за маслената линия за турбото, със термостат, и изходи за маслен радиатор естествено.
За маслото- целия поток минава през масления филтър, но не и през радиатора. То няма и как при наличието на термостат, охлаждащия кръг е включен паралелно и е в системата с високо налягане!!!
Вариантът да го върнеш в картера е недопустим- губиш налягане!
Ако не намериш такава конзола, може да ползваш плочка, която се поставя между масления филтър и конзолата.
Такъв кит имах, но го продадох, ама погледни снимките за да добиеш представа!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=45&t=183626
- vinixxx
- Мнения: 1822
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
Колега направи няколко снимки да видя как си монтирал кулер,моля?
Какво оше си правил по мотора,пускал ли си повече нафта от помпата?
Какво оше си правил по мотора,пускал ли си повече нафта от помпата?
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
- Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора-Несебър
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
vinixxx написа:Колега направи няколко снимки да видя как си монтирал кулер,моля?
Какво оше си правил по мотора,пускал ли си повече нафта от помпата?
Мотора е на 10к след пълен основен ремонт,пуснал съм повечко нафта от помпата,в момента държи около 1000 оборота на празен ход(сравнение преди нормалните му обороти бяха около 700) и налягането на турбината е около 1.1-1.2 бара.Горивната смес мисля че съм я уцелил доста добре защото не нагорява чак много повече от преди а върви два пъти повече,пуши само малко в началото като го намачкам но изчитва бързо.Помпата е с малко повече предварение от нормалното,работи малко по-твърдо но се стряска много като му подадеш газ.
Ето снимките колега(малко е занемарен от към хигиена но все пак времето е такова)
http://media.snimka.bg/5516/017288188.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288198.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288163.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288207.jpg
- vinixxx
- Мнения: 1822
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
dj carul написа:vinixxx написа:Колега направи няколко снимки да видя как си монтирал кулер,моля?
Какво оше си правил по мотора,пускал ли си повече нафта от помпата?
Мотора е на 10к след пълен основен ремонт,пуснал съм повечко нафта от помпата,в момента държи около 1000 оборота на празен ход(сравнение преди нормалните му обороти бяха около 700) и налягането на турбината е около 1.1-1.2 бара.Горивната смес мисля че съм я уцелил доста добре защото не нагорява чак много повече от преди а върви два пъти повече,пуши само малко в началото като го намачкам но изчитва бързо.Помпата е с малко повече предварение от нормалното,работи малко по-твърдо но се стряска много като му подадеш газ.
Ето снимките колега(малко е занемарен от към хигиена но все пак времето е такова)
http://media.snimka.bg/5516/017288188.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288198.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288163.jpg
http://media.snimka.bg/5516/017288207.jpg
Мерси много

- Kostadin Aleksiev
- Мнения: 196
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
- Автомобил: Golf MK3 GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: Драгоман
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
Здрасти колега относно масления радиатор защо не пробваш като вариант серпентина както е при бензиновите БМВ-та,един вид да се направи подълга тръбичка от масления филтър и да и се направят такива S образни чупки да стане малко като змиорка и му направи един хубав качествен въздухозаборник да го охлажда.Това ти е най простия като изпълнение вариант,пък нека си действа барабар със серпентината и водното(колкото и да е чикиджийско с извинение).Имам един въпрос турбото рециклира ли го или нямаше нужда и другото което е как да си вдигна и аз налягането на турбото и аз карам Пасатор ААЗ.Мерси предварително 

- Kostadin Aleksiev
- Мнения: 196
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
- Автомобил: Golf MK3 GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: Драгоман
Re: Въпрос за маслен радиатор на ААЗ
Забравих на ЛС ако е удобно,мерси
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта