Нормално ли е да нямам 0V на бобината

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Нормално ли е да нямам 0V на бобината

Мнениеот Ugeorge » Вто 02 май 2006 10:22


Значи направих си оборотомерче от тези на неомонтана и като пробвах да го сложа показваше 0000 и много се учудих, реших че не съм направил нещо като хората. След малко по-подробно оглеждане на оборотомера останових че ценера не е вред смених и при подаване на 15V константно напрежение на входа всичко си е наред 5V на входа на интегралната схема. Занесох оборотомера в една лаборатория в ТУ-София(там уча) и го калибрирах с генератор като директно му давах ТТЛ ниво. Всичко беше готово да го сложа, но възникна друг проблем пак показваше 0000. Реших да дам 0-та на бобината на - на акумулатора и какво да видя изкри и колата тръгна да гасне. За щастие не успях нищо да изгоря. Премерих напреженията по бобината и останових че тя няма 0 и на двата входа има положително напрежение. Само на контакт има 12V и на двете клеми иначе на запален двигател се менят. Та нормално ли едната намотка на бобината (че и двете) да са вързани не на 0, а на нещо друго.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 02 май 2006 10:24


как ти се струва понятието маса на корпус? mhihi


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Вто 02 май 2006 10:27


Абре ква е тая схема. На едното се дава + и - от акумулатора ама на другата се взима от нисковолтовия кабел от бубината. Виж си оправи работите. :wink:


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Вто 02 май 2006 10:32


Ми маса на корпус трябва да е общата маса на автомобила, но проблема е че бобината не е вързана на тази маса, което не ми се струва правилно. А схемата за която говоря е интегрална схема която брои импулсите към бобината и така мери оборотите.

Последна промяна от Ugeorge на Вто 02 май 2006 10:35, променено общо 1 път.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Вто 02 май 2006 10:34


Хаха стига глупости сега да не хванеш да праиш на купето да я връзваш. А за правилно си е доста правилна даже щот там дава големи смущения и за тва не е на купето чат ли си. :wink: После ще ти пусна снимки къде съм вързал моя белким ти стане ясно. :wink:


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Вто 02 май 2006 10:37


Значи моето оборотомерче има само една маса и в тоя смисъл ако те разбирам правилно трябва да взема масата на бобината за маса, 12V от акумулатора за + и U-то на бобината за управляващ сигнал така ли.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Вто 02 май 2006 10:42


Абе странно ми звучи тва дето казваш. Аз съм учил тва също. Ама не ми е ясно как има два извода без постоянна маса. Моя си има три както казах два постоянни + и - и един за бубината. Той е променлив и не знам как ще захранва елементите с тва променливо. :roll: Даже е желателно + да ти е към някое копче където ходи + при контакт за да не работи нон стоп тоя оборотомер. :wink: При мен е вързан + на копчето на реотаните за отзад и става перфектно. :wink:


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Вто 02 май 2006 10:47


Значи бобината има 3 извода единия е високоволтовия, другите 2 са обща маса и + от усилватела дето е след датчика на Хол. Оборотомера има 3 извода. Маса, 12V и управляващ. Аз връзвам масата и 12V към акумулатора и управляващия към +а на бобината ама нищо не става това е проблема.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Вто 02 май 2006 10:50


Колега щом е с три лесно. Управляващ се зима от нисковолтовия + на бубината не от горните два(поне при мене са така) дето са високоволтовите. Сега като отида за кафе ще погледна как са с цветовете и ще ти кажа. :wink:


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Вто 02 май 2006 10:55


Ми аз управляващ пробвах да взема и от 2та нисковолтови и не стана.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Вто 02 май 2006 11:40


Значи управляващ се зима от един черен с червена черта. Тва ти е нисковолтовия плюс. Ако не става си намери свестен оборотомер. :wink:


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Вто 02 май 2006 12:07


Мерси пак ще пробвам.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 02 май 2006 12:20


Ако си отговориш на въпроса"Защо ме удря ток при изключване на една бобина",то ще се сетиш и защо този оборотомер не работи.



P.S.Ако все пак не разбираш какво ти казвам,мога да обясня защо не ти работи оботомера.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 02 май 2006 12:27


Aaаа и почти съм сигурен,че ценера си е заминал пак.


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Вто 02 май 2006 12:53


Зенера работи пробвах го. Пробата я правя като дам управляващия сигнал на + и измеря напрежението на входа на интегралната схема която брои импулсите. Малко под 5V е както трябва, като беше заминал ценера беше 0V. А иначе все още не знам защо на работи оборотомера, мисля си че ниското на бобината е твърде ниско друго не ми идва на ум.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MyLens и 67 госта