


Нормално ли е да нямам 0V на бобината
- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Нормално ли е да нямам 0V на бобината
Значи направих си оборотомерче от тези на неомонтана и като пробвах да го сложа показваше 0000 и много се учудих, реших че не съм направил нещо като хората. След малко по-подробно оглеждане на оборотомера останових че ценера не е вред смених и при подаване на 15V константно напрежение на входа всичко си е наред 5V на входа на интегралната схема. Занесох оборотомера в една лаборатория в ТУ-София(там уча) и го калибрирах с генератор като директно му давах ТТЛ ниво. Всичко беше готово да го сложа, но възникна друг проблем пак показваше 0000. Реших да дам 0-та на бобината на - на акумулатора и какво да видя изкри и колата тръгна да гасне. За щастие не успях нищо да изгоря. Премерих напреженията по бобината и останових че тя няма 0 и на двата входа има положително напрежение. Само на контакт има 12V и на двете клеми иначе на запален двигател се менят. Та нормално ли едната намотка на бобината (че и двете) да са вързани не на 0, а на нещо друго.
- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ми маса на корпус трябва да е общата маса на автомобила, но проблема е че бобината не е вързана на тази маса, което не ми се струва правилно. А схемата за която говоря е интегрална схема която брои импулсите към бобината и така мери оборотите.
Последна промяна от Ugeorge на Вто 02 май 2006 10:35, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Абе странно ми звучи тва дето казваш. Аз съм учил тва също. Ама не ми е ясно как има два извода без постоянна маса. Моя си има три както казах два постоянни + и - и един за бубината. Той е променлив и не знам как ще захранва елементите с тва променливо.
Даже е желателно + да ти е към някое копче където ходи + при контакт за да не работи нон стоп тоя оборотомер.
При мен е вързан + на копчето на реотаните за отзад и става перфектно. 



- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Зенера работи пробвах го. Пробата я правя като дам управляващия сигнал на + и измеря напрежението на входа на интегралната схема която брои импулсите. Малко под 5V е както трябва, като беше заминал ценера беше 0V. А иначе все още не знам защо на работи оборотомера, мисля си че ниското на бобината е твърде ниско друго не ми идва на ум.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта