Виене от скоростната кутия?

Техническа и сервизна информация за Passat
didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Виене от скоростната кутия?

Мнениеот didoriginal » Съб 29 апр 2006 16:45


От известно време насам забелязахме с баща ми странен звук (виене). Да речем на 2-ра съм и започвам да отпускам газта - тогава се чува виенето. От какво може да е? :roll: Някакви лагери или?

Благодаря предварително.




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 29 апр 2006 17:51


Провери си маслото!!!

Направи и следния тест:
Палиш, оставяш лоста в неутрално положение с пуснат съединител.Натисни съединителя и слушай за промяна на шума.

Може да е ниско ниво на масло, но може и да има износване.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Съб 29 апр 2006 17:55


bobcho написа:Провери си маслото!!!

Направи и следния тест:
Палиш, оставяш лоста в неутрално положение с пуснат съединител.Натисни съединителя и слушай за промяна на шума.

Може да е ниско ниво на масло, но може и да има износване.


Шума го има само и единствено като спирам с двигателя...


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Нед 30 апр 2006 15:05


:roll:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 01 май 2006 11:03


Има много писано по тази тема.
Ама наистина мног. От всичко което съм изчел разбирам че са лагерите. Доколкото разбрах са иглини.
При мене е така не само на втора ами почти на всички. Но е с различно на различните.
Единственото което можеш да направиш е да смениш маслото (ако не си го направил вече) с 75W90 пълна синтетика.Не че ще изчезне но ще знаеш че ще щадиш предавателната кутия.
Някъде Mephisa беше писал че колкото VW е карал всичките са били така и не е имало проблем.
Аз все още не съм сменил и маслото но при първа (финансова) възможност ще го направя.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пон 01 май 2006 13:00


ANNIHILATOR написа:Има много писано по тази тема.
Ама наистина мног. От всичко което съм изчел разбирам че са лагерите. Доколкото разбрах са иглини.
При мене е така не само на втора ами почти на всички. Но е с различно на различните.
Единственото което можеш да направиш е да смениш маслото (ако не си го направил вече) с 75W90 пълна синтетика.Не че ще изчезне но ще знаеш че ще щадиш предавателната кутия.
Някъде Mephisa беше писал че колкото VW е карал всичките са били така и не е имало проблем.
Аз все още не съм сменил и маслото но при първа (финансова) възможност ще го направя.


Хмм... Ако няма проблем така да се кара... Аз досега не се бях заслушвал.. може и от преди да го е имал шума. :roll:


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Пон 01 май 2006 17:55


Чул съм че с времето пада някакво покритие на зъбните колела и от затова се получава виене,но не съм сигурен :roll:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 01 май 2006 21:48


Immortal написа:Чул съм че с времето пада някакво покритие на зъбните колела и от затова се получава виене,но не съм сигурен :roll:

Това покритие се нарича циментация - състой се в обработката на детайлите при специални условия и в най външния слой на метала се натрупва повече въглерод, вследствие на което повърхността става още по твърда и отам се УВЕЛИЧАВА износоостойчивостта. И аз си мислех, че е от това но след доста четене и коментари, съм по склонен да смятам че това са лагери. Ако са зъбни колела най натоварени са тези който постоянно се въртят (зацепени), а такива са именно на деференциала. Но тъй-като по енерция виенето го няма значи не е в него проблема. Вече около 20 000 км. съм навъртял на моята и не съм забелязал промяна.
Зимата (когато е по студено) мисля че се чува повече, а тук има значение маслото.

Последна промяна от ANNIHILATOR на Вто 02 май 2006 22:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 02 май 2006 13:12


ANNIHILATOR написа:[повърхността става още по твърда и отам се намалява износоостойчивостта. И аз си мислех, че е от това но след доста четене и коментари, съм по склонен да смятам че това са лагери. Ако са зъбни колела най натоварени са тези който постоянно се въртят (зацепени), а такива са именно на деференциала. Но тъй-като по енерция виенето го няма значи не е в него проблема. Вече около 20 000 км. съм навъртял на моята и не съм забелязал промяна.
Зимата (когато е по студено) мисля че се чува повече, а тук има значение маслото.


Извинявай, че те поправям ANNIHILATOR, но си сбъркал думата, а някои колеги може и да не го знаят. Износоустойчивостта се УВЕЛИЧАВА, а не намалява след циментация. Зъбните колела също имат циментация и освен това, в скоростната кутия всички са постоянно зацепени, но не всички предават двигателния момент, а само текущата двойка.
Но по принцип си прав, че шанса да са лагери е по-голям. И за маслото също си напълно прав!
Но да не се лъжем! Имаш ли възможност, сменяй не масло, а лагери. Е, като нямаме... ще сменяме масла само, какво друго! :roll:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 02 май 2006 22:11


Грешката е вярна и незнам как се е получила - най-вероятно в бързината.
Що се отнася до зъбните колела конкретно при тези предавателни кутии незнам как е, но аз мисля че не са постоянно зацепени.
Но за да говори човек трабва да е разфасовал такава за да знае.


hristian37
Мнения: 1594
Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hristian37 » Вто 02 май 2006 22:23


Колега принципа на действие на механичните скоростни кутии е един и същ,тази не се различава с нищо. По отношение на виенето, смени маслото ако можеш, след това аз си сложих една руска добавка "РЕСУРС" и караи, ако ти влизат скоростите карай и не барай. всичките VW дето съм карал все шумят на някоя предавка. Моят голф ве4е 6те стане 6г ко карам и виенето нито се е увеличило ното е из4езнало- няма проблеми.


Потребителски аватар
Crazy_hatteR
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 20:40
Автомобил: A6 C5 1.8T + Mk IV 1.6 + B3 1.8Mi
Двигател: AEB 1.8T + AKL 1.6 SR + 1.8 RP
Местоположение: Майнатаун

Мнениеот Crazy_hatteR » Нед 07 май 2006 14:43


При мен виенето се появи след смяната на маслото :dontknow: , то си е смешно да не можеш да отделиш 20 лефа за масло на скоросната кутия , при положение че се сменя веднъж на ... доста години /според зависи от карането де :wink: /


Потребителски аватар
pyrpyl
Мнения: 83
Регистриран на: Вто 18 апр 2006 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот pyrpyl » Нед 07 май 2006 17:35


Crazy_hatteR написа:При мен виенето се появи след смяната на маслото :dontknow: , то си е смешно да не можеш да отделиш 20 лефа за масло на скоросната кутия , при положение че се сменя веднъж на ... доста години /според зависи от карането де :wink: /

При мен положението беше същото преди 4 години. От тогава не съм го сменял - 36000км. и спря да вие.......



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта