Здравеите!
Отскоро съм горд собственик на Голф 4-1.9 тди 115 к.с.
Доста прочетох във форума и се поограмотих относно автомобила,но не ми стана ясно защо на ПД
двигателите не трябва да се затапва ЕГР-а.За 110-ките разбрах,че е по-добре да се затапи.
Когато взех автомобила беше със болт във вакуум маркуча на ЕГР клапана и вървеше много голфа.
Клапанът беше свален и изчистен,а маркучът си отиде на мястото,но колата не върви като преди.
Разбиращите,моля,напишете 1 обяснение какво да го правя този ЕГР(специално за помпа-дюза).
Сори за темата,ама на търсачката излизат хиляди неща,които не са ми от полза!!!



изключване на егр-а при помпа-дюза
Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
Аз започвам да си мисля, че под PD се визират новите PD, коит оса с електрони ЕГР-и. На нашите старите, където се управлява с вакум, мисля няма проблем, без да съм на 100%.
Който е по-запознат да каже
Който е по-запознат да каже

- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
morfei1 написа:Който е по-запознат да каже
Топи турбо. Ей това става. Разбрах го по трудния начин

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
Накратко казано е точно така. Просто при затапване на ЕГР се повишава температурата на отработените газове, които минават през топлия охлюв, в следствие на което се влошава мазането му и рано или късно резултатът е налице. Затова по-добрият вариант е да се ограничат стойнотите му в допустими граници.
- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
Караш си колата и не се тревожиш тогава... на скайпа ти обясних кога SDI-то фърля турбота 

Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
Е, ся разбирам що си с надпис SDI...... турбото ти е артисало 

- esto
- Мнения: 150
- Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
- Автомобил: caddy ecofuel
- Двигател: BSX
- Местоположение: Хановер
Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
dobrin написа:Накратко казано е точно така. Просто при затапване на ЕГР се повишава температурата на отработените газове, които минават през топлия охлюв, в следствие на което се влошава мазането му и рано или късно резултатът е налице. Затова по-добрият вариант е да се ограничат стойнотите му в допустими граници.
извинявай,колега,ама не си много прав.аз съм с 2.0 TDI и вече над 40 000 съм със затапен агр и съжалявам,че не го затапих още ,като купих колата.
Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
Както бях писал,ЕГР-а при мене беше спрян чрез вакуум маркуча.
Турбото ми е след ремонт(660 лв) и наистина(във връзка с това,което Добри беше написал)топлата перка беше доста поизядена(може би стопена).
Затова реших да "затапя" ЕГР-а софтуерно.
Благодаря за отговорите,колеги!!!
Турбото ми е след ремонт(660 лв) и наистина(във връзка с това,което Добри беше написал)топлата перка беше доста поизядена(може би стопена).
Затова реших да "затапя" ЕГР-а софтуерно.
Благодаря за отговорите,колеги!!!
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
много интересна тема.1,6 тд+ интерколер е без егр(един от примерите на по старите коли)
турбините на тия коли надживяха много тди-та.защо?
турбините на тия коли надживяха много тди-та.защо?
Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
Според мен егеера отваря при ниски обороти на мотора, за да отработи част от изгорелите газове, при повишаване малко на оборотите, тои затваря и тогава не прегрява турбото, а от едни ниски обороти ще прегрее,няма как да стане това.
Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
Такаааа.Взех,че попрочетох чуждите "вестници"( When the engine is idling, the EGR valve is closed and there is no EGR flow into the manifold. The EGR valve remains closed until the engine is warm and is operating under load. As the load increases and combustion temperatures start to rise, the EGR valve opens and starts to leak exhaust back into the intake manifold. This has a quenching effect that lowers combustion temperatures and reduces the formation of NOx). и стигнах до следния извод:Когато двигателя не е натоварен,егр-а е затворен.Когато "понапънеме",същият клапан взема,че се отваря и започва да пропуска 6-10% от изгорелите(топли)газове през него,като ги охлажда до някаква степен.Тези поохладени топли газове се смесват с влизащия студен въздух(преди да влязат в цилиндрите) и се получават газове с определена температура,като при запалването(детонацията)се отделя по-малко NOx(нитрогеноксид-замърсител на въздуха).Та значи тия газове,охладени вече от ЕГР-а,влизат в цилиндрите,а не в турбината.В турбината си влизат газове след изгарянето им в цилиндрите.Следователно не постапват охладени газове от ЕГР в нея,откъдето стигнах до извода,че тоя ЕГР не влияе по никакъв начин за нейното охлаждане.Другото интересно за мене е,че интеркулера охлажда постъпващия въздух,като по този начин се вдига мощността.А какъв е "кяра" като този въздух се смесва с този идващ от ЕГР-а и му се вдига тепературата.???
И тук следва отново екзистенциалния въпрос
:Трябва ли ми тоя ЕГР??? 
Много писане,много нещо.Наруши ми се мисленето
.Ако заключнието ми е грешно,моля поправете ме!!!
И тук следва отново екзистенциалния въпрос


Много писане,много нещо.Наруши ми се мисленето

- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
dobrin написа:Накратко казано е точно така. Просто при затапване на ЕГР се повишава температурата на отработените газове, които минават през топлия охлюв, в следствие на което се влошава мазането му и рано или късно резултатът е налице. Затова по-добрият вариант е да се ограничат стойнотите му в допустими граници.
Нека да не сме толкова крайни в постовете си, преди сме запознати кога и как работи ЕГР-а на дизелова кола.
Да не забравяме, че все пак този клапан е сложен единствено и само за екологията.
Вярно е само, че с работата си се променя Т на изходящите газове но в режим в който изобщо не е опасен за турбото.
При натоварен мотор, т.е. педал на 100% ЕГР е затворен и Т е доста по-висока.
При разтоварен мотор ЕГР-а се отваря в определни проценти, като редуцира Т и от там намаля вредните ИМИСИИ(има и Емисии). В този режим на работа на ЕГР-а, когато понижава Т, тя е доста под опасната за една турбина.
Така че всеки, който си мисли, че със затапването на ЕГР-а ще счупи турбина и не вярва на писаното от мен да използва гуглето (предполагам че ще намери доста инфо) и да чете.
ifidik написа:много интересна тема.1,6 тд+ интерколер е без егр(един от примерите на по старите коли)
турбините на тия коли надживяха много тди-та.защо?

Последна промяна от Andonov на Съб 20 фев 2010 20:24, променено общо 1 път.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: изключване на егр-а при помпа-дюза
Виж сега колега memento има малки неточности виж това http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14От тук следва че ЕГР е отворен когато двг е на ПХ и малко натоварен а във по високи обороти и натоварване е затворен.Друго нещо е че ЕГР не охлажда а просто спомага за по малко вредни емисии.Именно поради факта че ЕГР е затворен при високи обороти следва това че и да е затапен и да не е изгорелите газове са винаги едни и същи и съответно вредата за турбото ако има такава не трябва да е от ЕГР.Ако темата в линка който съм дал не е вярна тогава вече е възможно да има негативни последствия върху турбината.Единствените сигурни неща които ЕГР причинява са - ако работи по бързо загряване на двг поради вкарване на горещи изгорели газове в цилиндрите,и другото нещо е ако ЕГР работи по лагава турбина в ниските обороти вследствие на отклоняването на част от газовете обратно към двигателя и съответно по бавно развъртане на турбото поради намаленото количество и скорост на газовете.Като заключение може да се каже че точно последната причина може наистина да намалява живота на турбото поради това че се развърта по рано което при наличие на качествено масло не би трябвало да е проблем.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта