



Нормално ли е да нямам 0V на бобината
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Айде стига гавра...
Какъв минус търсиш на бобината ве
.
Запалителната бобина има два извода 15(+12V при контакт) и 1(отива в комутатора).
Оборотомера ти е с три извода.
Първиви--> +12V (вземи го след контактния ключ или на 15-ти крак на запалителната бобина)
Втори--> Маса (където си избереш по купе или повечето кафяви кабели на голфа са всъщност маса, но измери)
Трети--> Сигнал (Взима се от прословутия 1-ви крак на запалителната бобина където ти си се заблудил, че трябва да е маса)
И стига с това КЪДЕ Е МАСАТА НА БОБИНАТА.....няма реална такава.
РАСО
Какъв минус търсиш на бобината ве

Запалителната бобина има два извода 15(+12V при контакт) и 1(отива в комутатора).
Оборотомера ти е с три извода.
Първиви--> +12V (вземи го след контактния ключ или на 15-ти крак на запалителната бобина)
Втори--> Маса (където си избереш по купе или повечето кафяви кабели на голфа са всъщност маса, но измери)
Трети--> Сигнал (Взима се от прословутия 1-ви крак на запалителната бобина където ти си се заблудил, че трябва да е маса)
И стига с това КЪДЕ Е МАСАТА НА БОБИНАТА.....няма реална такава.
РАСО
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Е естествено че няма нали се замасява на свеща при искра. Колегата май нещо се бърка. Тоя кабел се подава на нисковолтовия + както му казах черен с червена ивица. Иначе моита бубина е с 4 извода 2 високоволтови
и два нисковолтови + средния към делкото.
Но пак си има нещо като маса де.
Или по скоро може тва де е нещо за да отвежда смущенията. Знам ли го. 
и два нисковолтови + средния към делкото.



- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи аз пробвах следното:
Първи на 12В от акумулатора.
Втори на маса на акумулатора.
Трети него го пробвах и на 1ви крак на бобината и на 15ти
и в двата случая нищо не стана.
Има ли някаква разлика от 15-ти крак на бобината и от 12V на акумулатора. Иначе като приближих към високоволтовия на бобината управляващия кабел на оборотомера без да е закачен отчита нещо индуцира се някакво напрежение.
Първи на 12В от акумулатора.
Втори на маса на акумулатора.
Трети него го пробвах и на 1ви крак на бобината и на 15ти
и в двата случая нищо не стана.
Има ли някаква разлика от 15-ти крак на бобината и от 12V на акумулатора. Иначе като приближих към високоволтовия на бобината управляващия кабел на оборотомера без да е закачен отчита нещо индуцира се някакво напрежение.
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Става много лесно ако си с отделен комутатор.Последния 7-ми крак е за оборотомера.
На този край на бобината дето е към комутатора обратното напрежение може да достигне 400В.Но в самия комутатор има един диод да пази крайния транзистор и той го гаси до примерно 0.6В.
И такаааааа още от както се появиха транзисторните запалвания обикновените оборотомери не работят с тях.Гарантирам че на първата жигула това чудо ще работи с пълен успех без да е модифицирана жигулата.
На този край на бобината дето е към комутатора обратното напрежение може да достигне 400В.Но в самия комутатор има един диод да пази крайния транзистор и той го гаси до примерно 0.6В.
И такаааааа още от както се появиха транзисторните запалвания обикновените оборотомери не работят с тях.Гарантирам че на първата жигула това чудо ще работи с пълен успех без да е модифицирана жигулата.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Ugeorge написа:Значи бобината има 3 извода единия е високоволтовия, другите 2 са обща маса и + от усилватела дето е след датчика на Хол. Оборотомера има 3 извода. Маса, 12V и управляващ. Аз връзвам масата и 12V към акумулатора и управляващия към +а на бобината ама нищо не става това е проблема.
Колега не си на ясно с нещата.
За високоволтовият извод няма да говорим.
На единият извод на Бобината/ 15 или +или В / се подава + 12 V през контакният ключ. Другият ивод на бобината се комутира от : при конвенционално запалване чрез чукчето към маса. Паралелно на чукчето е свързан кондензатор. При електронните запалвания/ -комутатори този извод се свързва към маса през прехода КЕ на високоволтов транзистор. Изключвам архаичните тиристорни запалвания от миналото.
Т.е. няма постоянна маса на изовд на бобината. За ценер диофа за който говориш = той е на вхда на електронната схема и предназначението му е да ограничи вх. напрежение до безопастно за входното стъпало.Само ако е ТТЛ входа е необходимо ограничване на 5V. При транзисторен вход или СМОS достатъчно ограничение с ценеровия диод на 12 V.
@ Vaseto на съвременните комутатори вече няма диод КЕ. Технологията напредна много и никакъв проблем няма с транзистори с U ke 800 V нагоре.
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
kris11 написа:....@ Vaseto на съвременните комутатори вече няма диод КЕ. Технологията напредна много и никакъв проблем няма с транзистори с U ke 800 V нагоре.
НЕ искам да спамя тук,но тези 800V са в права посока.
Ето ми въпроса и към теб:"Защо ме удря ток при изключване на една бобина".Ако си отговориш ще разбереш защо се слага диод на транзистор,който може да е вграден в самия транзистор.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
]НЕ искам да спамя тук,но тези 800V са в права посока.
Ето ми въпроса и към теб:"Защо ме удря ток при изключване на една бобина".Ако си отговориш ще разбереш защо се слага диод на транзистор,който може да е вграден в самия транзистор.[/quote]
Правил съм комутатори и съм карал кола с комутатор - транзистор без вграден диод или сложен допълнително . /Пр 2SC2902 и 2SC1179 не съм на 100% сигурен в номера -трябва да проверя./ Не съм имал проблем.Но с Бг 2Т 7044 съм имал проблеми, явно напрежението не е гарантирано или не отговаря на обявеното
На екзотичен Форд Мустанг съм ремонтил комутатор и съм слагал външен дарлингтон пак с такъв тр.
По стечение на обстоятелствата от 7 години въобще не се занимавам с електроника и ремонти - само , ако се наложи лично на мен и имам време.
За да не спамим , ако имаш нещо против давай да я караме на лични.
Ето ми въпроса и към теб:"Защо ме удря ток при изключване на една бобина".Ако си отговориш ще разбереш защо се слага диод на транзистор,който може да е вграден в самия транзистор.[/quote]
Правил съм комутатори и съм карал кола с комутатор - транзистор без вграден диод или сложен допълнително . /Пр 2SC2902 и 2SC1179 не съм на 100% сигурен в номера -трябва да проверя./ Не съм имал проблем.Но с Бг 2Т 7044 съм имал проблеми, явно напрежението не е гарантирано или не отговаря на обявеното
На екзотичен Форд Мустанг съм ремонтил комутатор и съм слагал външен дарлингтон пак с такъв тр.
По стечение на обстоятелствата от 7 години въобще не се занимавам с електроника и ремонти - само , ако се наложи лично на мен и имам време.
За да не спамим , ако имаш нещо против давай да я караме на лични.
- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Мерси за всички отговори по темата. Мойта бобина е цилиндрична и със сигурност е с отделен комутатор според Хайнц. Освен това ме тресна здраво като пипнах крачето на комутатора. Ще пробвам да взема сигнал от 7ми крак на комутатора и дано да стане, ако не ще пробвам с няколко намотки по високоволтовия кабел от бобината забелязах че отчита разни неща като допра кабела с който взимам сигнал.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта