нямам повече въпроси.

местя в ОФФ....
а да жокер:
електрокар

gstoyanov написа::) от http://www.howstuffworks.com/horsepower1.htm "1 horsepower is equivalent to 746 watts".
С двигател 6kW (което е около 8 к.с.) ще ти трябва ток 6000W / 12V = 500A.
С акумулатор (не си спомням точно) примерно 60A/h (=60*3600A/s = 216000 A/s) ще ти работи 216000 [A/s] / 500 [A] = 432 [s], или около 7 минути.
Разбира се, тук не се отчитат нелинейните характеристики на двигателя и акумулатора (т.е. няма да работи равномерно точно 432 секунди и да спре внезапно, а постепенно ще губи мощност и ще спре по-рано)А и акумулатора може да се разруши при такъв ток (тока се обуславя от химични реакции, които не могат да протичат с необходимата скорост, а и би изврял електролита при по-продължително голямо натоварване - затова има предупреждение на всички батерии да не се свързват накъсо, понеже се отделя газове по-бързо, отколкото магат да се абсорбират от другите материали в батерията).
Да не говорим, че за 500А проводниците изглеждат по-скоро като арматурно желязо
Можеш да преобразуваш 12V постоянно напрежение в 220V променливо (каквото е в контакта в кухнята), при което за постигане на същата мощност необходимият ток намалява, но това включва яки бобини, които тежат почти колкото акумулатора. Това се прави въщност от UPS устройствата. Ако искаш можеш да ползваш направо едно такова... те работят около 10-15 мин. с натоварване от около 100-400W (и не издържат нещо по-мощно - котлон 2000W например) - сам си прецени за 6 KW!!!
В крайна сметка, ако това беше изгодно, то тролеите щяха да са с акумулатори, вместо с "тиранти"
За акумулаторите
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 57 госта