Ремък - не съвпадение на белязки?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
zexer
Мнения: 308
Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
Автомобил: Golf2
Двигател: 1.3 MH
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Ремък - не съвпадение на белязки?

Мнениеот zexer » Вто 02 май 2006 17:29


Здравейте,
според мен имам някакво несъвпадение на белязките както ми е поставен сега ремъка.. прилагам снимки:

Това е тако настроя колата горната белязка да е точно:
Изображение

Това е каде отива белязката отдоло при горе настроената:
Изображение

Няколко неща ме притесняват:
1. Дали просто ремъка не е изместен със 1 зъб (или да е прескочило в най-лошия вариянт - въпреки че е доста опънат).
2. Ако е изместен със 1 зъб така кат гледах дори да го сложа по друг начин ще бяга леко белязката в драта посока този път (пак няма да съвпада в средата). Казаха ми че ако е леко в другата посока било по-добре и можело с делкото (нова регулировка на елкон) да се доизпипат нещата
3. Дали просто ремъка ми които е в момента не е друг.. и какъв да си зема за да са си точно белязките
4. Каде то4но трябва да е долната белязка.. между двете ламаринки (точно в средата) или на връхчето, което старчи от по малката (тази която е от ляво на долната смимка)
5. В момента ми излиза при рязко подаване на газ (например в спряло положение) много черен дим. Днес си играх поне 2 часа с регулиране на карбуратора (сместта) и съвсем малко се намали черния дим при въпросното форсиране (или при палене в началото). Отказах се да регулирам (не че щях да имам напредък) като реших че проблема е в кофти поставен ремък.

Моля ако някой може да помогне. Добре ли е сложен сега ремъка, ако не - от какво може да е така. Да отбележа че съм от Пловдив (с радост бих отишъл при майсторите които ще препоръчате ама повечето са от София и ми е малко солено $$$ да ходя до СФ.).Колата ми е описана под аватара -VW Golf II 1988 1,3 МН карбуратор 2е3.

Не знам какво да правя и дали ако ида на майстор няма пак така да сложат ремъка за да си спестят труд. Ако е неправилно сложен и го сложат правилно предполагам трябва после да се ходи на елкон за оправяне на делкото и други регулировки?

Последна промяна от zexer на Нед 18 юни 2006 23:40, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Вто 02 май 2006 18:10


Значи според мен нагласяш коляновия вал на точен белег и ако не ти съвпадне горе белега на разпределителния вал,го нагласяш да стане точно ако ли не по добрия вариант е да подминава леко белега на разпределителния вал по посока на въртене,така колата е в по голямо предварение и би трябвало дори да върви повече(стига да е не повече от половин зъб де) :wink:

Последна промяна от rusiq_24 на Вто 02 май 2006 18:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zexer
Мнения: 308
Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
Автомобил: Golf2
Двигател: 1.3 MH
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zexer » Вто 02 май 2006 18:26


Предварение може да се постигне и само със настройката на делкото, мен ме притеснява черния дим и ако той е от кофти поставен ремък. И ако е така има ли смисъл следващия пак така да се сложи (несъвпадение на двете белязки) !!!


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Вто 02 май 2006 18:32


Ами виж сега за черния дим незнам не мога да ти кажа от къде е така,ама ако нагласиш ремака на белег на коляновия вал долу каде ти отива горния в коя посока?А това предварение за което ти писах преди малко не можеш да го компенсираш с делкото :wink: А това което са ти казали че ако има изместен зъб може да се компенсира с делкото не е за твоя вид мотор а за 1.6 и 1.8 понеже при тях делкото е зацепено на отделен вал при които ако има изместен зъб не е проблем да завъртиш делкото и да оправиш центровката вместо да сваляш пак ремака :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 02 май 2006 22:09


това се получава често на коли при които обтягането става с водната помпа... ако не се внимава и проверява работата при смяната се получава разлика с един зъб (поне) при опъването на ремъка...
шайбата не я гледай-погледни от другата страна на скоростите има една тапа-измъкни я и виж на шайбата на белега кой белег (по маховика може да са няколко) отговаря. после нагласяш коляновия, охлабваш помпата местиш разпределителния да е на място и опъваш пак с помпата. внимавай че не е точно толкова просто колкото звучи... :?


Потребителски аватар
zexer
Мнения: 308
Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
Автомобил: Golf2
Двигател: 1.3 MH
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zexer » Сря 03 май 2006 17:11


rusiq_24 написа:...ама ако нагласиш ремака на белег на коляновия вал долу каде ти отива горния в коя посока?...


Гледайки тази схема реших, че маркировката трябва да е на връхчето на дясната остра ламаринка (като триъгълниче).
Изображение

Та като го настроя там се получава:
Изображение
Изображение

Благодаря ви много за отговорите, ама ако е така както vaskoto1 дума - работата става дебела - аз т'ва немога да го направя. Дори не знам, какво да обясня на майстора като я дам - да се надяваме че ще попадна на кадърен.


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Пет 05 май 2006 4:39


Зацепвал съм много ангренажи на различни коли,но не мога да се съглася с няколко мнения по поста.Не мисля,че причината за черния дим може да е от ремъка по скоро работи на богата смес,Ако пуши докато е студена в процес на загряване причината е в смукача тоест неправилно регулиран карбуратор който би трябвало да е Пиербург 2Е3.Изместване на белезите се получава при двигатели при които ремъка се опъва с помпа също така и с ролка,от пренатягане на ремъка.А колко трябва да е опънат?Като се хване ремъка от срещу положната страна на помпата или ролката трябва без голямо усилие да се завърти на 90градуса.Някой хора ги опъват повече от шубе да не прескочи зъб.Но при повече опънат ремък последствията са:изместване на белезите и появата на спесифично виене на ангренажа :roll:
Защо на някои Опели като Астра Вектра с самонатягаща се ролка не се изместват белезите?
Ако беше от София щяхме да свършиме работа за 15мин.Това е от мен :wink: :lol: :lol: Поздрави и успех


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Пет 05 май 2006 4:51


zexer написа: Благодаря ви много за отговорите, ама ако е така както vaskoto1 дума - работата става дебела - аз т'ва немога да го направя. Дори не знам, какво да обясня на майстора като я дам - да се надяваме че ще попадна на кадърен.

От схемата която гледаш връхчето на тиъгълната ламаринка е 5градуса преди горна мъртва а по ниската част на ламаринката е 10градуса това са белези за центровка на запалването които трябва да се гледат със стробоскопна лампа.При 1.3 MH трябва да е 5 градуса на 800об/мин.при откачен вакум на делкото.Още веднъж поздрави и успех :wink: :wink: Ако не съм прав някой да ме поправи
mod edit: vaskoto1


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 05 май 2006 8:34


мне-не си съвсем прав. белега по към купето е 0 градуса (можеш да го засечеш с маховика за проверка) а другия е 5 градуса.
целта е ако нямаш стробоскоп с изменение на градусите-да правиш центровката по външния белег. МН са на 5 градуса по данни. :wink:


Потребителски аватар
valeo2
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 04 май 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот valeo2 » Пет 05 май 2006 12:25


Ще се включа съвсем за кратко, макар и не по въпроса.
Бях отворил една тема за Golf III GTI /ADY - двигател/, дето не пали. Сега ми се отвори въэможност да седна пред комп., но се оказа, че темата вече е затворена.
Вчера ходих при Ваското 1 и човекът реши прооблема. Оказа се спойките на реле №30. Прзнах го. Видя се, че разбира не само на думи, но си е и майсторче. Колата сега си пали нормално. Благодарско и на s3 за насочването към проклетото реле.


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Пет 05 май 2006 15:30


:roll: :wink: :wink:


Потребителски аватар
zexer
Мнения: 308
Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
Автомобил: Golf2
Двигател: 1.3 MH
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zexer » Нед 18 юни 2006 23:30


Здравейте отново.
Все не намирах време да пиша.
Проблема ми е оправен. Ремъка сменен. Така и не съвпадат обаче въпросните белязки. Новия ремък е сложен по белязките които се виждат в "дупката" точно от другата страна на двигателя (не кадето са ремъците а другата.. ще сложа снимка когатао имам време). При мен тази дупка има завита пласмаса с дупчица.

Черния дим го махнаха като отидох на елкон.
Това което аз видях...

Бесхе ми запусшен жигльора за празен ход (пак като имам време ще пусна и негова снима кой е точно). Хората с сервиза го прочистиха. Видеха несъвпадението на белязките. Обяснихме им че сме го настроили по другите които се виждат в гореспоменатата дупчица. От човека направи справка като нагласи въпросната белязка, махна 4та свеш и вкара на мястотот и 1 дълга и тънка отверка, после и изкара бутна леко колата да размести белязката и пак пробва да вкара отверката - не стана. Поне това видях аз пък и така човека установи че било наистина ОК.

Въпросния черен пушек явно е дошъл след като жигльора се запъшил и аз започнах да увеличавам горивото (обогатявам сместа) на карборратора защото колата зе да ми гасне много. Явно от тез 2те е довело и идването на черния дим... поне аз така смятам :)

Сега всичко ми е ОК, майстора каза че делкото можело малко да ми се врътне че имало леко предварение, но ако не се чува тракане когато карам на висока предавка и нямам скорост и настъпа колата значи е ОК... пък то и не трака и така си остана.

Не знам дали ми се разбира какво ви написах но реших да пиша ако някой се сблъска с подобен проблем :)

За сега обаче си остава питанката :?: как и белязките да събпадат /по горе сниманите/ и ремъка да си остане правилно поставен.

П.С. Сервиза в Пловдив се казва Формула, останах много доволен. Елкона с всичките му там занимавки 15лв.


devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Пон 19 юни 2006 17:49


за да не пускам нова тема, само ще попитам набързо - Голф 3 ГТ АЕК - дали зацепването на ангренажния ремък става и с водната помпа?

съмненията ми идват от това че на 5200 инжекциона спирада подава гориво.. т.е. съмнявам се в неправилно зацепен ремък.
вашите мнения моля :roll: :?:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 19 юни 2006 19:55


На AEK ремъка си се опъва с ролка.Водната помпа изобщо не взима участие.


devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Пон 19 юни 2006 20:36


bobcho написа:На AEK ремъка си се опъва с ролка.Водната помпа изобщо не взима участие.

ок. мерси за скорстния отговор :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vanesto и 98 госта