Аман от тея бобини!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот Каспър » Сря 03 мар 2010 13:26


Факта, че караш 10-15 годишната си кола с оригиналните кабели значи, че скоро трябва да очакваш включване от бобината. Кабелите са консуматив и трябва да се сменят навреме. Бобините не са калпави, просто са си изживели живота за който са създадени. 13-14 години за една оригинална бобина не са малко.

Последна промяна от Каспър на Сря 03 мар 2010 13:30, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
FivePointeO
Мнения: 514
Регистриран на: Чет 18 сеп 2008 20:33
Автомобил: Голф 3
Двигател: АЕЕ
Местоположение: София

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот FivePointeO » Сря 03 мар 2010 13:28


Каспър написа:Бобините не са калпави, просто са си изживели живота за който са създадени. 13-14 години за една оригинална бобина не са малко.

Напълно вярно !!!


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот rokera671 » Сря 03 мар 2010 16:42


Наскоро и аз си патих и добре ,че по инерция се прибрах до в къщи.Сложих 2 ръка Телефункен от един блъснат Сеат и засега нямам проблеми.Казаха ми ,че от новите имало големи ментаци и затова сложих втора ръка.Мисля и аз да си взема една резервна ,че не ми се стои по пътищата.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот maslinkov » Сря 03 мар 2010 17:03


:да: По време на миналогодишния 100 000км маратон на ПОЛО 3-ка е дефектирала само бобина :да:
:deal :talk: :lol:


Goldorak
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот Goldorak » Сря 03 мар 2010 18:30


maslinkov написа::да: По време на миналогодишния 100 000км маратон на ПОЛО 3-ка е дефектирала само бобина :да:
:deal :talk: :lol:


Значи май е истина, че бобината си е слабо място на полото!


Goldorak
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот Goldorak » Сря 03 мар 2010 18:31


Каспър написа:Факта, че караш 10-15 годишната си кола с оригиналните кабели значи, че скоро трябва да очакваш включване от бобината. Кабелите са консуматив и трябва да се сменят навреме. Бобините не са калпави, просто са си изживели живота за който са създадени. 13-14 години за една оригинална бобина не са малко.



Добре, някъде посочено ли е една оригинална бобина колко килочетра или години искарва средно? :012:


Goldorak
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот Goldorak » Сря 03 мар 2010 18:33


rokera671 написа:Казаха ми ,че от новите имало големи ментаци и затова сложих втора ръка.Мисля и аз да си взема една резервна ,че не ми се стои по пътищата.


Ок, колега, тя хубаво е оригинална, ама ти отде знаеш бобината втора ръка на колко години или километри е и колко й остава?


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот vladko1001 » Сря 03 мар 2010 18:47


половерите 2F/made in spain/ се раждат с телефункен - зелен етикет...1кг...made in germany :mrgreen:
не съм чул за дефектирала бобина досега/комутатор да/


Goldorak
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот Goldorak » Сря 03 мар 2010 18:58


vladko1001 написа:
не съм чул за дефектирала бобина досега/комутатор да/


Че те нали си вървят комплект бобината и комутатора? Освен това комутаторът като се прецака, отива и бобината, или се лъжа?


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот vladko1001 » Сря 03 мар 2010 19:13


комутатора е нещо като електр. запалване,което беще модерно миналия век при москвич/жигули...той дефектира насред път когато се правят бабешки проби за високо напр....кофти свещи...кофти кабели и т.н...все пак хубаво е човек да има резерв. бобина,комутатор-държи се на 2+2 бурми към бобината,която при 2F е монтирана точно под трипътния накрайник на течността за чистачките...познайте в какво съст. за мъркучетата на 19-20 год. корита...бобината/комл. с комут./са винаги обляни с вода :beat_butt2
p.s.
зависи как ще дефект. комутатора... ако прекъсне крайния транзистор добре,ако пробие/даде накъсо/ половера пак спира но бобината 90% е здрава,нея я мъчи високата работна темп./получават се т.н. вътр. микропробиви/

Последна промяна от vladko1001 на Сря 03 мар 2010 20:28, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот maslinkov » Сря 03 мар 2010 19:21


vladko1001 написа:половерите 2F/made in spain/ се раждат с телефункен - зелен етикет...1кг...made in germany :mrgreen:
не съм чул за дефектирала бобина досега/комутатор да/


И аз вече съм с такава от 5 дни - самата бобина е в алуминиев кожух, наистина тежи 1 кг и ако се намокри може да изгори-пукне само комутатора. Може да й се присади друг ако се наложи - срязват се нитчетата отдолу и после се заменят с болтчета. Продават се й отделно само комутатори. :да:


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот Каспър » Сря 03 мар 2010 19:46


Goldorak написа:Добре, някъде посочено ли е една оригинална бобина колко килочетра или години искарва средно? :012:

Не съм виждал такива срокове, но 10-15години за една бобина в това консуматорско време в което живеем ми се виждат предоволно.
Goldorak написа:Че те нали си вървят комплект бобината и комутатора? Освен това комутаторът като се прецака, отива и бобината, или се лъжа?

Ето този въпрос ме тормози и мен. Преди година и на мен ми се прецака бобината с комутатора. Не знам кое от двете в комплекта е дало фира, предполагам, че е комутатора. Купих си нова бобина с комутатор и работата заспа. Пазя си обаче старата, защото си мисля, че ако комутатора е дефектирал, то не мога ли да сменя само комутатора и да си метна комплекта като резервен в багажника :?:
maslinkov това което казваш за бобините от Поло 2F, че може да се смени само комутатора приложимо ли е и за бобините на Поло 6N/ Голф 3 :?:


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот vladko1001 » Сря 03 мар 2010 20:19


при 2F половери,бобината е почти два пъти по-голяма от 3 поло,но за сметка на това са нискоиндуктивни,т.е. с по-малки загуби на "енергия на искрата"...навремето /1991г/ на първото си поло 1975г./ауди50/ монтирах елктр. запалване от "ЗИЛ" + бобина от ЗИЛ + "бакърени" :mrgreen: триполюсни свещи "AC-DELKO" подарък от приятел/донеси ги от фанция/...спомени :beer


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот maslinkov » Сря 03 мар 2010 21:37


Каспър написа:
Goldorak написа:Добре, някъде посочено ли е една оригинална бобина колко килочетра или години искарва средно? :012:

Не съм виждал такива срокове, но 10-15години за една бобина в това консуматорско време в което живеем ми се виждат предоволно.
Goldorak написа:Че те нали си вървят комплект бобината и комутатора? Освен това комутаторът като се прецака, отива и бобината, или се лъжа?

Ето този въпрос ме тормози и мен. Преди година и на мен ми се прецака бобината с комутатора. Не знам кое от двете в комплекта е дало фира, предполагам, че е комутатора. Купих си нова бобина с комутатор и работата заспа. Пазя си обаче старата, защото си мисля, че ако комутатора е дефектирал, то не мога ли да сменя само комутатора и да си метна комплекта като резервен в багажника :?:
maslinkov това което казваш за бобините от Поло 2F, че може да се смени само комутатора приложимо ли е и за бобините на Поло 6N/ Голф 3 :?:

http://www.partmotors.ru/catalogs/index ... 87&mdl=427 за справки


azahariev
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 27 юни 2009 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Аман от тея бобини!

Мнениеот azahariev » Чет 04 мар 2010 21:02


"1.3 GT"От скромния си опит си позволявам да споделя, че на едните модели прави пробив бобината/малките май бяха/, а на другите /по-големите/комутатора. Аз лично карам със "сглобена" или "насадена" здрав комутатор към здрава бобина, а и няколко приятели са така вече доста време и км. Успех.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта