Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
DIY4ever
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот DIY4ever » Сря 27 яну 2010 9:44


Едва ли има смисъл - моя АБС е тевес 04 (не е 20) и си е със серво, 4 канален е, даже има и регулатор на налягането за задния мост. Така че когато е изключен спирачната система е съвсем нормална.
Днес ще пообиколя моргите за нов хидроблок, а ако ще се правят модификации те ще са само "към по-добро", т.е. махане на АБСа, та да се получи спирачна система с нормална надеждност, и нормална цена на компонентите.
След като вече знам колко лесно абс-а може да те остави без спирачки, едва ли някога ще се чувствам спокоен в кола с такъв. :-)




Потребителски аватар
DIY4ever
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот DIY4ever » Пет 19 фев 2010 15:43


Реших проблема миналата седмица, чрез закупуване на "нов" АБС блок от морга, и нова, неоригинална спирачна помпа. След няколко дни тестове всичко е ОК - АБСа работи. Та да опиша кое, как - може да е полезно за някого. Всичко е за ABS Teves 04, някой неща може да са валидни и за други:

1. Конструкцията на АБС блока е направена така (дебилно), че запуши ли се веднъж, е практически невъзможно да се отпуши. Подаването на налягане в обратна посока е безпредметно - вътре има байпасен канал, който в такъв случай се отваря, и няма никакъв начин за продухване на запушеното. Влезе ли нещо в зоната на т.нар. Inlet клапани (всеки от които е заобиколен от байпасен канал) - край - няма вадене в обратна посока. Единствения шанс е да се продъни с налягане в права посока, но това е на късмет;

2. Разглобяване на блока е частично възможно, но само електрическата част. Може да се отпои платката на клапаните, може и намотките на клапаните да се вадят (и заменят с такива от блок-донор), т.е. АБС с проблеми в електрическата част може да се възстанови, но хидравличната част на клапана не може да се разглоби - клапана се държи от набита с преса тънкостенна чашка, която няма как да се извади без да се повреди всичко;

3. По моргите е трудно да се намери подобен АБС, особено ако не искаш да ти го вадят от калта/снега, а да е или на колата, или поне със запушени изводи. Вероятността да се попадне на запушен е голяма - купувах общо 3 пъти и върнах 2, от които единият с два запушени канала, другият с неработеща помпа.
Дори и на третия единият канал беше частично запушен, но все пак пропускаше по малко, и успях да го прокарам с много як натиск на педала. Т.е. запушването явно е чест проблем. Като се купува от морга - задължително с мултицет - да се замерят веригите на клапаните и помпата, и с кабели с които да се тестват клапаните и помпата на място. По възможност проверка дали пропускат каналите (може и с надуване с уста ако не е гнуслив човек :-)). И задължително с маркиране и уговорка за връщане ако не работи!

4. Смяна на спирачна течност на кола с АБС, за която не се знае как е гледана и кога е сменяна течността не бива да се прави по "стандартния" начин. За предпочитане е:
- Сваляне на казанчето и измиване, махане на тръбичките между помпата и АБСа, разкачване на тръбичките за колелата от АБСа;
- почистване на входовете на помпата и АБС-а, тестване на помпата чрез подаване на налягане с компресор (или помпа за гуми) на изходите и чист парцал отгоре - ако от "входовете" излетят ръжди - помпата в кофата. При натиснат педал във всяко положение помпата не бива да пропуска. Ако в дадени положения пропуска - вероятно има язви и е за боклука.
- продухване отзад напред на АБС блока - с подаване на налягане на изходите му за колелата. Така не може да се продуха всичко, но поне ако има боклуци "на входа" - ще излезнат.
- сглобяване на всичко, като ако помпата не е нова, тръбите от нея не се свързват веднага към абс-а, а чак след като се прекара известно количество течност през нея за да е сигурно че е чиста. Ако при това в излизащата течност се забележат ръжди - помпата пак е за хвърляне.

6. По бумагите пише да не се развиват обезвъздушителните вентили на самият АБС блок откъм страната на помпата. Това е пълна глупост, ако не ги отваряш няма как да изкараш старата течност от тази зона, а трябва да чакаш при задействане на АБСа помпата да я преточи и смеси с новата барабар с боклуците. Отделно ако има въздух в обратните канали на АБСа, трудно ще го извадиш без да пипаш тези щуцери.

7. Обезвъздушаването според моят скромен опит е така:
- от двете тръбички между спирачната помпа и АБС-а, по-лесно е откъм АБС-а;
- от двата "забранени" щуцера отстрани на АБС-а; :-)
- от колелата - стандартно. Реално няма голямо значение в какъв ред. Кръговете са диагонални, обикновено се препоръчва да се работи по кръгове, но реално е все тая.
- има вероятност в АБС блока вътре да остане малко въздух в системата на обратните канали, която нормално е затворена. Затова след обезвъздушаване трябва да се предизвика задействане на АБС поне 1-2 пъти, и пак да се обезвъздуши, като този път може да се обезвъздуши само от щуцерите на помпата и АБСа- няма смисъл да се претака всичко през колелата. Това може да се игнорира ако само се сменя течността, без да е влизал въздух в АБС-блока.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот pas1.8mi » Пет 19 фев 2010 16:31


Браво Колега!Благодаря за споделената информация! :beer


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот JC » Сря 03 мар 2010 23:28


Браво колега, аз имам същият проблем.Пасат В4 2.0 ADY syncro.Закачихме го при Ваското1 на Ваг ком и даде грешка на заден клапан, кой точно не помня.Постепенно лампата на АБСа светваше после стана 50на 50 като време на работа при каране на колата и сега вече свети постоянно.Смених течността и явно всички боклуци са влезли в хидр.блок с клапаните(Тевес04,4канален).
От време на време усещам че като спирам и като натисна педала със сила близо до границата на блокиране на колелата, предно дясно колело като че ли винаги първо блокира и по-рано.Възможно ли е да е от следствие на попаднал боклук м/у клапаните и дори и без АБС спирането да не е качествено и с различно подавано налягане?
Не знам какво да правя, мислех че клапаните се разглобяват,но като каза колегата че не и.....
Май ще търся ITT 20 ,ако намеря ще е добре но .....


Потребителски аватар
DIY4ever
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот DIY4ever » Чет 04 мар 2010 0:44


Това запушване АБС компютъра не може да го хване. Така че лампата по други причини е светела.

Aко има боклук в някой от каналите, то или изобщо няма спирачки на съответното колело - при мен капчица течност не излизаше, или, както беше с "новия" АБС блок - частично запушен канал - излизаше течност, но далеч по-слабо отколкото на останалите. В такъв случай би имало спирачки на даденото колело, но слаби. При мен се продъни някак с много напъване, но на стария блок не стана по никакъв начин.

Дали работи или не АБСа е без значение. Когато не работи, просто течността би трябвало свободно да минава през клапаните. Когато ABS-a не работи или не е задействан, спирачната система не се различава от класическа, освен че течността минава и през АБС блока към колелата.

Т.е. при теб може да има частично запушване. Но може и да е друго - ако помпата е загнила и единият контур работи по-зле - те са диагонални. Може и от задни спирачки да е - ако не работи механизма за саморегулиране на задно колело - този кръг може да се нуждае от повече течност, която "симетрично" действащата помпа няма как да осигури.

Общо взето може да се провери дали течността излиза еднакво лесно и от двете колела - ако да, то няма запушване, а е нещо друго.


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот JC » Чет 04 мар 2010 18:12


Колега, искаш да кажеш, че като дава на ваг кома грешка клапан, може проблема да не е механичен(хидр.)ами платката за управление да не работи качествено и проблема евентуално да е електрически.Защото когато не свети лампата на АБС си работеше, в момонта в който светне вече няма АБС.А в момента от доста време не е изгасвала.
Дали съм те разбрал правилно, ако има запушване на канал, или помпата ако не подава налягане на единия кръг, то някое от колелата почти няма да спира или изобщо без значение дали работи АБС или не? Защото и да не работи това налягане нали все пак трябва да мине през разпределителя или бъркам.
С две думи по някаква причина свети лампата и няма АБС,тогава ако имам запушване игнорира ли се от това че системата преминава на обикновена или запушването продължава да създав проблем и някое колело няма да спира, е това не ми е ясно?


Потребителски аватар
DIY4ever
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот DIY4ever » Пет 05 мар 2010 21:25


Даже е доста по-вероятно да е електрически. Най-вероятно кабели/куплунзи/спойки.
Клапаните са с ниско съпротивление (под 10 ома) и дори леко влошен контакт някъде лесно ще накара компютъра да каже "нема па да имаш АБС!". :-)

Компютъра открие ли грешка, изключва АБСа, за безопасност - ако например се опита да го задейства и не сработи един от двата предни клапана, може заради това да се завъртиш и пребиеш. Затова са го направили да работи *само* ако всичко е наред - на принципа най-важно е да не навреди.

Накратко АБСа действа така:
Спирачната помпа е стандартна, от нея течността влиза в хидравличния блок, минава през нормално ОТВОРЕН inlet клапан, след което минава покрай нормално ЗАТВОРЕН outlet клапан и отива към колелата. Т.е. когато АБС-а не е активен, всичко е като на нормална кола.
Когато някое колело блокира, се затваря inlet клапана и налягането от педала вече не стига до колелото, но накладките все още го попритискат защото вече е влязла течност натам. Това е ABS phase I. Ако колелото се разблокира и развърти - ОК, ако не : phase II - inlet-а седи затворен, но се отваря outlet клапана, и през него електрическата помпа изтегля течност от контура към колелото (при което накладките го пускат съвсем) и вкарва тази течност преди inlet клапана, т.е. "под педала". Оттам идват вибрациите при задействан АБС.
Има и байпасен канал покрай inlet клапана, който обаче съдържа еднопосочен вентил, и пропуска *само* наобратно - от колелото към помпата. Вероятно с цел да се улесни отпускането на накладките - не знам.

Течността към колелата стига по един и същи път, без значение дали лампата на АБС свети или не, т.е. запушването е винаги проблем.


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот JC » Пет 05 мар 2010 21:40


В такъв случай, със сигурност няма запушване, защото спирачки има и при четилите колела.
Даже след като съм карал колата при пипане с ръка два по два предни задни, съответно апарати и дискове са еднакво затоплени по двойки, дисковете са лъснати и .... от страни сигурно съм смешен но mhihi наведен и обикалям колата в снега хаах

Днес го закачихме на друг Вагком и ето какво даде
Прикачени файлове
Photo 0478.jpg
Photo 0479.jpg


Потребителски аватар
DIY4ever
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот DIY4ever » Пет 05 мар 2010 21:55


Опа! Виж грешката "Supply Voltage B+" !!!

Това означава ниско захранващо напрежение! В такъв случай АБСа се изключва, защото не е сигурен че ще работят надеждно клапаните. Тая грешка първо трябва да се махне.

Пробвай при запален двигател - грешката трябва да изчезне, ако не измери напрежението - да не би нещо генератор-реле регулатор...
Сетне изчистете грешките и виж какви грешки ще излезнат после. Възможно е да има промяна.


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот JC » Нед 07 мар 2010 0:49


Да грешките днес пробвахме със запален двигател и грешката за слабо напрежение В+ изчезна, както и грешката за преден десен датчик, но останаха другите за клапаните.


Потребителски аватар
DIY4ever
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот DIY4ever » Пон 08 мар 2010 12:09


Ами тогава остава до огледате куплунга за клапаните на АБС-а, да не би да е окислен, да го поразбутате и да видите дали ще се промени нещо с грешките.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот rudoni » Пон 08 мар 2010 22:00


колега ,просто не търси проблема в клапаните !както ти писа DIY4ever имаш запушване на магистрала . в модулатора с клапаните вътре в щуцерите има много финни филтри коита се запушват.махаш почистваш /обикновено се чупят/ и обезвъздушаваш и не трябва да има проблем!ако не се оправи значеи проблемът е в хидр .помпа .както писа колегата DIY4ever работи по диагонал. обикновено се износва цилиндъра на първата камера - тази откъм сервоапарата!
чрез проби за налягането установи в кой кръг имаш налягане и в кой не и драсни някой ред! остави го ВАГ ком механика не хваща! :D


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот JC » Вто 09 мар 2010 2:08


rudoni написа:колега ,просто не търси проблема в клапаните !както ти писа DIY4ever имаш запушване на магистрала . в модулатора с клапаните вътре в щуцерите има много финни филтри коита се запушват.махаш почистваш /обикновено се чупят/ и обезвъздушаваш и не трябва да има проблем!ако не се оправи значеи проблемът е в хидр .помпа .както писа колегата DIY4ever работи по диагонал. обикновено се износва цилиндъра на първата камера - тази откъм сервоапарата!
чрез проби за налягането установи в кой кръг имаш налягане и в кой не и драсни някой ред! остави го ВАГ ком механика не хваща! :D


Да но, всички колела спират перфектно, ако има запушване няма да е така, а и днес по едно време имаше АБС, после изведнъж изчезна пак :wink:
Се си мисля, че проблема е както каза колегата в модула и по-точно лентовия кабел :roll:

А и къде са тези фини филтри, на щуцерите входящите ли, защото вътре клапаните нали не се разглобяват, а налягането ще го проверя , така или иначе ще трябва да го свалям целия разпределител!


Потребителски аватар
DIY4ever
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот DIY4ever » Вто 09 мар 2010 10:49


Да, има филтри, "цедки" на двата отвора на АБС-а в които влизат две тръбички от казанчето (отгоре).
Смисълът от тях обаче е доста спорен, имайки предвид че към помпата няма цедки, а течност в АБС-а влиза и от двете места. :-)

Сигурно си видял че казанчето освен че има два големи отвора отдолу с които е набутано в спирачната помпа, има и две тънки тръбички отстрани свързващи го с АБС-а - е там, под гумичките има фини цедки. Могат да се вадят и чистят, но трябва да се извади казанчето, после гумичките (не са симетрични, важно е да се сложат правилно после), и под тях са цедките - трябва да се внимава да не се скъсат при ваденето - малко е трудно че няма как да се хванат - трябва с тънка отвертка, и с риск да се пробие цедката при невнимание.

Едва ли проблемът е от запушване, още повече че от време на време АБСа работи. По-скоро жичкаджийски проблем, особено щом сте мерили съпротивлението на клапаните откъм компютъра и на някой не е било добре.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Как се сменя спирачна течност на Teves 04?

Мнениеот rudoni » Вто 09 мар 2010 21:10


щом няма запушване ,и от време на време заработва според мен проблема е в хидравличната помпа след сервото.толкова от мен .успех! :да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 81 госта