тресе при палене на студено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

тресе при палене на студено

Мнениеот mtm_golf » Съб 16 яну 2010 13:26


Здравейте! Искам да събера малко мнения по темата... Значи имам голф3 1,9TDI 95год. Имам я от две години. Миналата зима нямаше проблем палеше още преди да завъртя ключа, но тази зима върти 2-3секунди преди да запали и като запали тресе цялото купе за 10-ина секунди като държи оборотите към 1100-1200 след което се оправя и оборотите падат на 900. Това го прави само на студен мотор. Ако е топла пали веднага и го няма това тресене. Чакам мнения:)




Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: тресе при налене на студено

Мнениеот bobitur » Съб 16 яну 2010 13:38


Като за начало провери подгревните свещи. Може и дюза да имаш не както трябва за сега това се сещам.
Поздрави.


mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тресе при налене на студено

Мнениеот mtm_golf » Съб 16 яну 2010 13:52


Подгревните свещи са проверени. Добре са. За дюза как мога да разбера?


kudravia
Мнения: 38
Регистриран на: Нед 25 яну 2009 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: тресе при налене на студено

Мнениеот kudravia » Съб 16 яну 2010 14:30


Малко предварение на ГНП-то. Моята тази зима ми го направи същото. Отидох при майстора и даде една идея предварение и сега нещата са ОК.


mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тресе при палене на студено

Мнениеот mtm_golf » Съб 16 яну 2010 22:44


Мерси колега! Чакам и други мнения:)


mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тресе при палене на студено

Мнениеот mtm_golf » Нед 17 яну 2010 17:12


Колеги, свещите са проверени с мултицет, че са здрави, но след ровене с търсачката се оказа, че може да не достига ток до тях. Искам да попитам всички свещи едновременно ли се включват или поотделно в зависимост от това колко е температурата? Искам да проверя дали достига ток до тях, но не знам принципа им на действие. Възможно ли е тресенето да е от това, че липсва подгряване??? Помагайте!!!


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4709
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: тресе при палене на студено

Мнениеот tdi fen » Нед 17 яну 2010 18:40


да възможно е от тях да тресе
всички се включват заедно но за около 5 секунди може и повече
важно:свещите се включват само ако двг е студен и околната темппературата е под 9 градуса
как да провериш : вземаш мултицет,слагаш го на обхват 20(DCV)с плюса бъркаш в шината им,а минус(маса)вземаш от нещо железно по двг,намираш втори човек който да даде на контакт и мериш


Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

Re: тресе при палене на студено

Мнениеот gicho76 » Пон 08 мар 2010 21:08


tdi fen написа:да възможно е от тях да тресе
всички се включват заедно , но за около 5 секунди може и повече...

свещите греят около 2-3 минути след запалването, така нареченото съпътстващо подгряване, преди това време изключват само над 2500 оборота, ако падне под 2500 пак подгряват и се чува щракането на релето в таблото.

УСТРОЙСТВО ЗА ПРЕДВАРИТЕЛНО ПОДГРЯВАНЕ

В ЕБУ е интегрирано управлението на подгряването. То е разделено на 2 области:
- предварително подгряване
- съпътстващо /съпровождащо/ подгряване

Благодарение на отличните на пускане /запалване/ на този дизелов двигател, предварително подгряване е необходимо само при теператури пд-ниски от +9 градуса по Целзий. ЕБУ получава от датчика за температура на антифриза съответния сигнал. Водача получава информация за продължителността на предварителния подгрев, чрез намираща се в таблото контролна лампа.
Да се обърне внимание: Контролнаната лампа за продължителността на предварителното подгряване има двойна функция. Ако свети по време на пътуване, то не се извършва предварителен подгрев, а информира водача за неизправност в системата за управление на двигателя.
След запалване на двигателя следва фазата на съпътстващо подгряване. Благодарение на това се намалява шумността на двигателя, подобрява се качеството на празния ход и се намалява вредната емисия в изгорелите газове. Фазата на съпътстващото подгряване се изключва при обороти на двигателя над 2500 об/мин.


Потребителски аватар
Rqhovo
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 13 апр 2009 18:06
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1Y 1991
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: тресе при палене на студено

Мнениеот Rqhovo » Пон 08 мар 2010 21:16


Може помпата да има луфт от там да поема въздух и за това да претриса.На служебната кола точно това беше проблема като стои цяла нощ и на сутринта пали ама тресе и като се обезвъздуши за около 1 мин. и се оправяше.След смяна на уплътнения проблема изчезна. :да:


Потребителски аватар
Altec
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 29 дек 2009 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тресе при палене на студено

Мнениеот Altec » Пон 08 мар 2010 21:33


При мен има подобна ситуация.. Но не винаги се получава при студен двигател ... Давам контакт .. винаги чакам поне 3-4 секунди и тогава паля. При паленето почва адско притрисане.. даже един приятел се шегуваше , че ще ми изпадне двигателя още малко .. и като стигне 1000+ оборота се оправя веднага и пада на около 900 ?!
От какво може да е това пък при мен ?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: тресе при палене на студено

Мнениеот fox_vt » Вто 09 мар 2010 0:20


Даваш контакт и чакаш 3-4 сек -Кое чакаш 3-4 сек?
Веднага след контакта 3-4 сек или след като угасне реотанчето на таблото тогава 3-4 сек?


Потребителски аватар
Altec
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 29 дек 2009 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тресе при палене на студено

Мнениеот Altec » Вто 09 мар 2010 1:12


Давам контакт .. реотанчето светва и изгасва след 1 секунда ... максимук 2 секунди да е..( не съм го засичал :Mr Green Fun ) и след това чакам още 3-4 до 5 секунди преди да запаля .. в смисъл чакам си да подгрее повечко свещите за да е по-безпроблемен старта ( поне по моя теория :screwy ). И като запаля някой път си пали перфектно .. но от време на време като се изтреска .. имам чуството , че вярно ще ми излети двигателя :screwy


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: тресе при палене на студено

Мнениеот fox_vt » Вто 09 мар 2010 1:18


Еми да ти кажа колега и мойта тя е с една година по млада от твойта съм пробвал да изчакам малко след угасване на лампата но ефекта е различен.Някой път пали добре след стартиране веднага след угасване на лампата някой път като изчакам повече е по добре но всеки път различно.Вероятен виновник въздух друг виновник(поне при мен нагоряла контактна шина на свещите)причини различни.
пп забравих да кажа че имам допълнителна лампа за свещите която свети при активни свещи и даже и да изчакам да изключат ефекта не е винаги положителен.


Потребителски аватар
Altec
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 29 дек 2009 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тресе при палене на студено

Мнениеот Altec » Вто 09 мар 2010 1:27


Въздух от къде или по-точно къде ?
Да взема да я прегледам някъде ... незнам дали има опасност нещо за колата , но най-малкото дразни адски като подскачаш с цялото купе на паркинга.
Също тая "шина" къде да я издирвам да я проверя и нея :Mr Green Fun


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: тресе при палене на студено

Мнениеот gogovaseev » Вто 09 мар 2010 7:43


Altec написа:Въздух от къде или по-точно къде ?
Да взема да я прегледам някъде ... незнам дали има опасност нещо за колата , но най-малкото дразни адски като подскачаш с цялото купе на паркинга.
Също тая "шина" къде да я издирвам да я проверя и нея :Mr Green Fun

Колега това е 6ината,която подава 12в на све6тите и е обединена сас вси4ки све6ти.просто я свали и там кадето са гаиките които я захва6тат сас све6тите я по4исти сас една 6курка за да няма нагар.мисля 4е това иска да ти каже другия колега.успех :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта