Биодизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Съб 06 май 2006 19:16


добри прочети по задълбочено мненията на колегите... в темпо е Б100 ,за който знаем че в цивилиззованите страни карат само тракторите....в една добра пропорция 50/50 с нафта ,далаверата ти е не е 42 лева а наполовина,,,това го дават за помпи бош ,за моята е 30% био 70 нафта...ако наистина в темпо продават Б100 без да знаят и предупреждават -според мен са престъпници...

добри прочети за евро странити какви са изискванията за биодизела...Б5 ,,Б20,,,най много Б30...нищо че пак се казва биодизел.. в момента ти си с нещо като Б70




Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Съб 06 май 2006 20:28


Ако това с горивните филтри е вярно, и тряба да се сменят по често, то смисъла се губи


Филтъра се сменя два-три резервоара след като започнеш да сипваш биодизел, защото ако преди това изобщо не е сипвано, то има налепи по стените на горивната система. Казвал съм го поне 3 пъти тук, във форума. След това си сменяш филтъра когато трябва според производителя. А и колко пари е един филтър, в сравнение с това да караш с ЕКО гориво, по-чист въздух, по-малко зависимост от петролната нафта. Мислете напред и малко по-глобално, а не само за джоба си.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: ...

Мнениеот Kalin72 » Съб 06 май 2006 20:33


rudolf написа:добри прочети по задълбочено мненията на колегите... в темпо е Б100 ,за който знаем че в цивилиззованите страни карат само тракторите....в една добра пропорция 50/50 с нафта ,далаверата ти е не е 42 лева а наполовина,,,това го дават за помпи бош ,за моята е 30% био 70 нафта...ако наистина в темпо продават Б100 без да знаят и предупреждават -според мен са престъпници...

добри прочети за евро странити какви са изискванията за биодизела...Б5 ,,Б20,,,най много Б30...нищо че пак се казва биодизел.. в момента ти си с нещо като Б70


Не е точно така. С Б100 може да се кара с по-старите (преди помпа-дюза и комън-рейл) двигатели, каквито явно са болшинството у нас. Не е за предпочитане, но може да се кара. Но е добре да се слага добавка против желиране! Особено зимата. Все пак е нужно и потребителя да се позаинтересува, и да знае повече за горивата, които слага, не мислиш ли?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ...

Мнениеот dobrin » Съб 06 май 2006 22:37


rudolf написа:добри прочети по задълбочено мненията на колегите... в темпо е Б100 ,за който знаем че в цивилиззованите страни карат само тракторите....в една добра пропорция 50/50 с нафта ,далаверата ти е не е 42 лева а наполовина,,,това го дават за помпи бош ,за моята е 30% био 70 нафта...ако наистина в темпо продават Б100 без да знаят и предупреждават -според мен са престъпници...

добри прочети за евро странити какви са изискванията за биодизела...Б5 ,,Б20,,,най много Б30...нищо че пак се казва биодизел.. в момента ти си с нещо като Б70

Мерси за съветите. Аз просто направих една проста сметка. Нито смятам да карам с чист био дизел, нито да го смесвам с нафта. Исках да онагледя защо НЯМА да карам с биодизел при сегашните условия и предложения на пазара. :no-no


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ...

Мнениеот rudolf » Нед 07 май 2006 0:00


Kalin72 написа:
rudolf написа:добри прочети по задълбочено мненията на колегите... в темпо е Б100 ,за който знаем че в цивилиззованите страни карат само тракторите....в една добра пропорция 50/50 с нафта ,далаверата ти е не е 42 лева а наполовина,,,това го дават за помпи бош ,за моята е 30% био 70 нафта...ако наистина в темпо продават Б100 без да знаят и предупреждават -според мен са престъпници...

добри прочети за евро странити какви са изискванията за биодизела...Б5 ,,Б20,,,най много Б30...нищо че пак се казва биодизел.. в момента ти си с нещо като Б70


Не е точно така. С Б100 може да се кара с по-старите (преди помпа-дюза и комън-рейл) двигатели, каквито явно са болшинството у нас. Не е за предпочитане, но може да се кара. Но е добре да се слага добавка против желиране! Особено зимата. Все пак е нужно и потребителя да се позаинтересува, и да знае повече за горивата, които слага, не мислиш ли?


...това не е за предпочитане ,но може да се кара ми звучи нещо като коресилин вместо бензин...доказано е че може..
....и какво излезе, да знае потребителя???- може да се кара с по старите дизели ,но не е препорачително,,,на старите дизели им яде гумите..а на по новите ??? ,,е за кой всъщност е Б100??? оставам с впечатление че Б100 не е готов продукт за автомобилите, а е една от съставките за биодизел... кажи как да се интересува всеки водач като тук седим и гадаем -що е то? а на бензиностанцийте на темпо не знаят какъв биодизел продават??

при българската нафта добавка за зимата и е нужна и на нея -камо ли на биото..аз там мисля да не рискувам.
евродизела който се прави в бг е по БДС до минус 10 градуса...според мен трябва да се казва булгардизел. а за Б100 ,никс каза че са му казали ,до към октомври...смятам го 5 градуса...
относно екологията -защо аз да мисля и да си чупя колата...можеше и всички да помислят в лицето на държавата,например да няма ДДС или данък печалба на производителя..или да се дотира докато се развие от акциза на петролните продукти??? в америка още с сяра карат,,,аз ще търся помпа после за да съм еко-фешън...
ей сега от нова година ще еб*т и тия с пропан бутана.....от 2001ва когато думна един москвич при 45 градуса на аерогарата няма инциденти,сега се сетили че е опасно...и като ми сложат жълт стикер-и ми вземат пари за преглед на газовата - и вече ставам безопасен...нали е еко пропан бутана,,що му сложиха акциз??

иначе в момента съм още с Б90 някъде,,,струва ми се че с всеки ден колата се развървява повече и работи адски приятно..забелязвам при палене на студено ,леко замисляне първите няколко оборота докато се изфорсира..


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Нед 07 май 2006 0:19


... а не виждам и какво общо има с нефтената зависимост...
1. за сега трябва да се меша а не е самостоятелен продукт,,,
2. както се вдигне цената на горивата-моментално се вдигна и цената на Б100, в което няма нафта за да се отрази пряко...
3. цяла европа да мине на био....още по добре за всички останали...кой превари-той завари и след 20-30 години , кой ял -ял
кой е*ал -*бал пускаме кепенците....сергията затваря...обаче докато тук се правим на еко и се занимаваме с маймунджалаци и си набиваме акцизи...в америка и китай си развиват икономиката с евтини горива...

има много хляб в това нещо но за сега,нито е настъпил момента,нито държавата е създала условия...


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Пон 08 май 2006 9:38


Ето пак някои експерименти които си направих този уикенд.

Първо ето най-изчерпателния сайт за биодизел. http://journeytoforever.org/biodiesel_v ... ml#quality
Всякакво инфо свързано с него, рецепти за производството му, начин на съхранение и тестове за качество. Оповавайки се на описаното там реших да изтествам горивото което използвам в домашни условия

Сипах в 3 шишета по-малко количество от био-то.
Изображение

първите две сложих едното в камерата на хладилникаа второто в нормалната част, т.е едното на -10 градуса (както показваше термометъра) а второто на 5 градуса целзии (пак по показанията на термометъра който сложих в хладилника)
Ето резултата:

Изображение

Третото шише напълних 1:1 вода с биодизел. Това е най-автентичния тест за качество според гореспоменатия сайт. Разклатете силни бутилката до получаването на хомогенна течност подобна на боза и я оставете. Ако горивото ви е качествено само след няколко минути водата и биодизела трябва да се отделят с ясно очертана граница. Ако след 10тина минути между водата и горивото се получи размита или майонезо-подобен слой - горивото не е добре очистено. Или се е получил "сапун" (рецептата за производство е много подобна на бабините рецепти за правене на сапун :)
та както виждате:

ИзображениеИзображение

При мен теста мина идеално. Двете течности се отделиха с много ясно очертана граница.

И накрая един малък тест за евентуелано смесване с добавка
Изображение

Получи се отвартително отровно зелена смес която въпреки всичко замръзна в камерата на хладилника, но на тази добавка не пишеше че е за зимата.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Пон 08 май 2006 10:25


nix евала пич :bowdown :bowdown Обявявам те за пионер!
(мнениито ми е напълно сериозно)


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пон 08 май 2006 11:53


Получи се отвартително отровно зелена смес която въпреки всичко замръзна в камерата на хладилника, но на тази добавка не пишеше че е за зимата.

А биодизелът съвместим ли е с популярните у нас добавки за дизел? От резултата при горния експеримент нещо се плаша...Аз зареждам само V-Power Diesel и OMV Sprint Diesel, а в тях има някакви добавки? Да не се обърка нещо :?


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Пон 08 май 2006 12:14


Ами не знам, аз само за проба, не съм го сипал в резервоара. на този сайт който споменах, пише че си има специални добавки за биодизел. Имаше линкове на производителите и марките им.
Четете, там има адски много информация. Това го намерих във форума на Оффроудърите :) за което им благодаря. Даже един от тях си беше направил вкъщи. Общо взето ти трябва отработено олио, сода каустик и етанол/метанол, и съответните съдове :)

Може някога да се пробвам, имам няколко познати химици, които това и работят.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пон 08 май 2006 17:39


... а не виждам и какво общо има с нефтената зависимост...


Съжалявам, че не си разбрал цялата същност на биогоривата (не е само биодизела). Може да се каже дори, че е философия :lol:
Nix го е написал многократно тук, струва си да се замислим.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Вто 09 май 2006 10:35


Kalin72 написа:
... а не виждам и какво общо има с нефтената зависимост...


Съжалявам, че не си разбрал цялата същност на биогоривата (не е само биодизела). Може да се каже дори, че е философия :lol:
Nix го е написал многократно тук, струва си да се замислим.


теоритично съм го разбрал...но за сега е доказано че цената е определяща...когато екологията стане по икономически изгодна само тогава може да се прилага и на практика...е петрола работата е -кой предвари-той завари, в глобален мащаб,според мен...

предлагам да не спамим техническия аспект на темата с философски разсъждения...
благодаря на колегата никс за нагледните експерименти.,,много е интересен всеки негов пост.

относно екомобила ми - към 400 километра пробег Б90,,,не съм сменял филтър,,,може и да си внушавам ,но първата 1 минута държи 50-100 оборота по ниско ( нагласил съм на 1000 топъл, на нафта първата минута ми е на 900, с биото ми е 850) и като че ли при палене половин, един оборот по бавно пали,,,но може и да греша)
колата е в гараж при около 15 градуса...при студен двигател като че ли има по занижена мощност от нафтата,но след влизане в нормална температура -ако не е по добре-със сигурност не е по зле(въпреки че пишеше за понижена мощност,мисля че двигателя набира по добре)


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Вто 09 май 2006 13:06


При мен забелязвам същите признаци. Когато е студен пали с една идея по дълго (примерно 1/2 оборот повече)
Относно мощността усещанията са ми противоречиви. Ту ми се струва че по-не върви, ту че е доста по-пъргав. Предположенията са ми че филтъра може да има пръст в тази работа. Вчера като запалих студен много замириса на скара! , принципно мирише повече на пържено (картофи или нещо друго) :) може да изглежда смешно но е така:) и малко пушеше с видим пушек, но след като загря всичко изчезна както си беше през повечето време.
Според мен има значение каква е изходната суровина. По разни сайтовете пише че се прави от всичко - животинска и растителна мазнина, но много добри качества (по-добри от останалите) имало маслото от рапица.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Сря 10 май 2006 3:06


никси,,и при мен като го запаля на студено мирише повече,,,но симисля че е нормално....аз и на нафта като е студен пометва едно кълбенце с първото вдишване и 1вите 1-2 минутки намирисва на нафта....с мощността днес си играх,,може и да си внушавам ,но преди 80 градуса е малко занижена,,,,но въпроса е когато загрее - значи ако го карам с 1500-2000 оборота и започна да го ръчкам -20-30 секунди(няколко изцеждания) е по муден- уш оборотомена върви нормално-а го усещам по умрял като че ли....като го покарам два светофара на 3000-4500 ,след това и да върна газта,,,и да намаля и прочие ,си има ряз и дори и на 2000 оборота си дърпа по бодро може би и от нафта......

може и да си внушавам,,,пробвай,макар че аз съм прост дизел....


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

....

Мнениеот rudolf » Сря 10 май 2006 3:09


никси,,,мислил ли си да направиме ако не системата с двата резервоара и за нафта,,,,поне един топлообменик да влиза биото на към 70-80 градуса в помпата???

и как би се отразил като го караме и само на нафта и я загряваме???



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта