hooligan_sk написа:... От макларън коментират че са можели спокойно да изкарат до 25та обиколка с меките гуми от квалификацията и то на 50 градуса асфалт... срамота си е
Айде няма нужда... знаем го Хами как пази гумите



hooligan_sk написа:... От макларън коментират че са можели спокойно да изкарат до 25та обиколка с меките гуми от квалификацията и то на 50 градуса асфалт... срамота си е
[quote name='George' date='17 March 2010 - 16:17'
Е какво сега, свещите запалихте ли на сезона, че и на цялата формула или още етап копане не е приключил?
Толкова много приказки се изписаха колко скучно и безинтересно било състезанието, че и целия сезон така щял да е... и то най-вече защото нямало изпреварвания. Май цялата работа до друго опира... Та затова ми се прииска да има една тема, където с факти а не с лични усещания, нагласи и предпочитания да се види толкова трагично, траурно и неспасяемо ли е положението във Ф1.
---
Само на мен ли ми се струва, че стана прекалено модерно последните години да се коментира и обсъжда потъването на Ф1 и колко безинтересна била станала? :ermm:
Аз не разбирам как от един старт и то точно Бахрейн се направиха кардиналните изводи, или може би защото журналята из света още не свършило състезанието и тутакси се втурнаха да се надпреварват с мрачните критики колко безинтересно щяло да е през целия сезон. Миналата година пък беше безинтересно защото "неправилни" тимове бяха напред. По-миналата не знам си вече какво...
Айде да се опитаме да превъзмогнем личните очаквания и блянове и да погледнем реално на нещата. С какво точно старта на този сезон е по-безинтересен от старта на който и да е сезон от 20-на години насам (за другите не знам как са били)? Имаме със сигурност 4 болида, които още от сега може да се каже, че са претенденти за титлата, а не би могло да се заключи от сега, че няма да са 6 например. Та нима да речем 98 година или 2002 бяха с по-интересно начало?
Нямало било изпреварвания... Ами то май пак някакви персонални впечатления е всичкото. Сухата статистика показва, че на състезанието миналата неделя сме имали 21 изпреварвания. На тази писта повече е имало само 2006г. Само за съпоставка, ето ги броя на изпреварванията на пистата в Бахрейн от както се провежда ГП там:
2004 - 11
2005 - 8
2006 - 36
2007 - 18
2008 - 13
2009 - 16
2010 - 21
Дори ако говорим като цяло последните сезони пак статистиката показва, че броя на изпреварванията от 94г. насам се колебае около една цифра 200-300 за целия сезон.
1994 - 289
1995 - 297
1996 - 186
1997 - 265
1998 - 207
1999 - 260
2000 - 279
2001 - 230
2002 - 235
2003 - 303
2004 - 287
2005 - 207
2006 - 291
2007 - 270
2008 - 267
2009 - 214
2010 - 21
Значи излиза, че изпреварванията не лиспват и са едни и същи от сума години насам. Освен, че е станало все по-модерно да се говори как нямало изпреварвания не намирам друга логика да продължава да се твърди това.
Ако говорим за атрактивност на състезанията това вече е друга работа, но това не е само изпреварвания. В голяма степен важи и правилото с такива пилоти толкова атракция.
Веднага ще се каже, да ама техническия регламент така се промени, че... И разбира се отново феновете са най-запознати и най-знаят какво трябва да се направи, за да се върне интригата и интереса (само вметка, че и двете неща са персонално усещане и изживяване). Не ми се рови назад в постовете от преди няколко години, когато бяха модерни отново приказките за скуката във Ф1. Ами точно както и сега разгорещено се предлагаха спасителни варианти и се процеждаше възмущение защо никой не се вслушва в предложенията на феновете. Най-силно се застъпваха три неща: 1. да се върнат сликовете; 2. да се забрани дозареждането; 3. да се ограничат аеродинамичните елементи. Ми ето, и трите са факт, и какво? Вече на мода са други "гениални" предложения...
От толкова много години насам не е имало толкова много нови тимове във Ф1. Дори само този факт прави старта интересен. Ама всички се втурнаха да обясняват "тревогите" си, че не можело и не били готови да карат. Разбирам, че в голяма степен настроенията бяха продиктувани от официалната "партийна" линия по отношение на новите тимове но айде с цифри все пак. ОК, миналата година нямаше неподготвени като тази, на старта на сезона в Австралия имаше 8 отпаднали, сега също бяха 8. Какво изключително и ненормално се е случило? 2003 - 9, 2002 - 14!, 2001 - 9 и т.н. Значи излиза, че минали години повече болиди са отпадали, ама пак по инерцията или по-скоро спазвайки "модните" течения в момента трябва да се приказва, че не били готови новите тимове. Къде бяха разтревожените фенове преди старта на цитираните години? Сега изобилстват мненията от сорта "Ах колко симпатичен тим е Форсиндия". Миналата година показаха сили, тази година поне за сега са сред водещите след "първите". Ами я да си спомним всички какво беше ФорсИндия при дебюта си?! Традиции, опит, имена в спорта... с кое от тези неща разполагаха? Но сега по незнайни причини новите тимове едва ли не не трябваше да ги допускат до старта.
Без малко да пропусна, че можем да гледаме отново карането на емнайсекратния. Изключително интересно завръщане след голяма пауза и изключително интересен (бих казал добър) резултат за Него след тази пауза. Дано Мерцедес станат по-конкурентни на водачите! Но тук явно отново раздвоението сред много фенове поражда една несигурност и усещане за дискомфорт, които трябва да се обяснят и оправдаят с нещо и какво по-лесно от това - "баси скуката".
Изобщо май целите тези приказки освен на основата на някакви лични незадоволени очаквания или на нуждата от спазване на модерните тенденции в приказването за Ф1 няма на какво друго да се базират. То не, че и това не е си основателна причина за всеобщия траур ама поне да не се прилепят към други неща...
---
п.п.
И за да не се забравя все пак кой е върховния виновник и злодей и да не се изпуска нишката към главния виновник за всички фенски неволи и ядове: http://formula1.sportal.bg/news.php?id=9128
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта