От железни на лети джанти - нови болтове?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот Danny boy » Сря 25 мар 2009 21:16


Крадците не ги харесват тез джанти.Те така или иначе са си грознички,стари/ще ме извините за израза/ и цена не държат.Обаче ако недай си боже си изгуби мегасекретния ключ.....мани бегай :banghead: .




Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот Harrry » Чет 26 мар 2009 1:24


ADJ написа:Колега пробваи при Мотоексперт.Успех.

Точно там отидох днес, (като по телепатия! :) ) и си купих едни немски, марка AEZ, същите като италианските от Маргел, само че сферични, но с 10 кинти по-евтини! Така че съм на далавера.
zdrash написа:ако са ти оригинални и старите болтове стават
аз си карам с едни и същи болтове и тенекетата и летите,
като и болтовете и 2-та комплекта джанти са VW

Така е- сам се уверих, като развих един болт. И тея за железарките са сферични. Един харч по-малко.
Danny boy написа:Крадците не ги харесват тез джанти.Те така или иначе са си грознички,стари/ще ме извините за израза/ и цена не държат.Обаче ако недай си боже си изгуби мегасекретния ключ.....мани бегай :banghead: .

Това, че не харесвали на джамбазите, мен само ме грее- малко по-спокоен ще бъда. Важното е, че на мен си ми харесват. И това, че са стари, не ги прави грозни. Джантата да не е булка?! :lol: Взех ги за по 50 лв. едната, което за оригинални лети джанти не е много май. Ако се загуби ключето, то си има номерче - отивам в Мото-експерт и си взимам друго, ама същото. Аз обаче слагам секретите не само заради джантите, а и заради чистак новите Дънлопи, които очаквам по куриера на 2 април. И ще се изръся за тях с 600 и кусур лв. Колеги, благодаря за отделеното внимание, мисля че изчерпахме темата! :drunk


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот passenger » Пет 12 мар 2010 14:54


Сори за спама, имам същата дилема. От 14 железни (стандартни на VW) на 15 лети (Aluett). Има ли някаква минимална дължина на частта от болта която стърчи от джантата и се навива на главината, примерно 10 мм - просто нямам представа ?
Т.е. трябва ли да си взема по-дълги болтове ?


Потребителски аватар
Pettidee
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 15 сеп 2007 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот Pettidee » Сря 24 мар 2010 22:00


Така и така има тема няма да пускам нова с пасат 5.5 съм и минах от железни 15" към оригинални Road America 16" Изображение
трябва ли да си взeмам 16 нови болта или мога да си ползвам от железните и да взeма само 4 секрета?


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот passenger » Чет 25 мар 2010 9:56


Понеже и моята дилема е същата направих следното:
Развих болтовете на едната гума и пак ги навих. С ключа правя 8 пълни оборота. Махнах гумата сложих тази с лятата джанта. Използвайки същите болтове и за да я завия направих 5, почти 6 оборота за да я завия. Попитах нашите механици във фирмата, както и някои приятели, всички потвърдиха че не е проблем. Самия болт ми стърчи от лятата джанта малко повече от санмтиметър (тази част която се навива).

Четох тук във форума мнения че и три завъртания са достатъчни, но ... от тук нататък някой по специалист от мен трябва да каже.


Потребителски аватар
Pettidee
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 15 сеп 2007 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот Pettidee » Чет 25 мар 2010 11:01


passenger написа:Понеже и моята дилема е същата направих следното:
Развих болтовете на едната гума и пак ги навих. С ключа правя 8 пълни оборота. Махнах гумата сложих тази с лятата джанта. Използвайки същите болтове и за да я завия направих 5, почти 6 оборота за да я завия. Попитах нашите механици във фирмата, както и някои приятели, всички потвърдиха че не е проблем. Самия болт ми стърчи от лятата джанта малко повече от санмтиметър (тази част която се навива).

Четох тук във форума мнения че и три завъртания са достатъчни, но ... от тук нататък някой по специалист от мен трябва да каже.

Преди малко развих единия болт да видя какъв е но не мога да определя ето снимка:Изображение
Завивах го 6 пълни оборота и можебе след като го затегнах стана още една половинка значи 6 и половина нз добре ли е?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот Winner25 » Чет 25 мар 2010 17:16


5 оборота са достатъчни :wink: При автомобилите с гайки, да не са повече :)


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот passenger » Чет 25 мар 2010 18:37


Pettidee написа:Преди малко развих единия болт да видя какъв е но не мога да определя ето снимка

Провери обаче и какво е леглото на джантата (май само с пръст ще стане :)), ако не е обло мисля ти трябва конусовиден болт.


Потребителски аватар
Peterman
Мнения: 520
Регистриран на: Съб 05 яну 2008 21:11
Автомобил: passat b6
Двигател: BMP 2000 140 hp - 2006
Местоположение: Русе

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот Peterman » Съб 09 апр 2011 20:36


passenger написа:Понеже и моята дилема е същата направих следното:
Развих болтовете на едната гума и пак ги навих. С ключа правя 8 пълни оборота. Махнах гумата сложих тази с лятата джанта. Използвайки същите болтове и за да я завия направих 5, почти 6 оборота за да я завия. Попитах нашите механици във фирмата, както и някои приятели, всички потвърдиха че не е проблем. Самия болт ми стърчи от лятата джанта малко повече от санмтиметър (тази част която се навива).

Четох тук във форума мнения че и три завъртания са достатъчни, но ... от тук нататък някой по специалист от мен трябва да каже.


И мен ме интересува дали това е достатъчно или трябва да купувам нови болтове по дълги?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот Winner25 » Съб 09 апр 2011 20:57


Освен дължината от значение е и главата на болта - има със сверична и конус.
Аз няколко различни комплекта съм карал с оригиналнит болтове и не съм имал проблеми :)


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот vpetrovbg » Пон 11 апр 2011 21:03


Най-лесно за дължината е: мериш колко се подава през отвора на желязната и гледаш да е толкова и на алуминиевата, те така...


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот bachest » Вто 12 апр 2011 0:35


Внимавайте с дължината на болтовете. За тези, които не знаят какво се случва, аз от опит мога да споделя: Болтовете притискат и огъват роторната шайба на ABS-а. След потегляне се откъртват и главите на датчиците за ABS-a. Няма как да не усетите, понеже светва лампата за ABS. Неприятното е, че за да се смени шайбата, трябва да се извади главината. От там нови лагери и става голяма разправия. Направо си вземах два оборудвани шенкела (лагери, главини, датчици за ABS) и ги смених със старите. Мястото от където ги взех, е гръцката верига магазини - авантакис ...моргата де. :lol:


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот vpetrovbg » Чет 14 апр 2011 20:58


bachest написа:Внимавайте с дължината на болтовете. За тези, които не знаят какво се случва, аз от опит мога да споделя: Болтовете притискат и огъват роторната шайба на ABS-а. След потегляне се откъртват и главите на датчиците за ABS-a. Няма как да не усетите, понеже светва лампата за ABS. Неприятното е, че за да се смени шайбата, трябва да се извади главината. От там нови лагери и става голяма разправия. Направо си вземах два оборудвани шенкела (лагери, главини, датчици за ABS) и ги смених със старите. Мястото от където ги взех, е гръцката верига магазини - авантакис ...моргата де. :lol:

Еми никой не го кара да сложи болтове с 30 мм примерно по-дълги.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот emo-gar » Чет 14 апр 2011 22:40


Едно Емпирично правило: болта да влиза в резбата поне толкова колкото е диаметъра му,над 1,5 от диаметъра е вече излишно.Т.е. ако е примерно М12-12мм минимум да захваща в резбата.Пък и може да се премери дълбочината на резбата в диска/барабана и чрез шмиргелче да се докара работата до съвършенство.Внимавайте с удължените болтове,резбовата им част понякога е къса и след рязане-нищо не остава..
А това с оборотите на болта..5 оборота Х стъпка (1 или 1,5 ?)..е,колко дава?Лошо!


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?

Мнениеот passenger » Пет 15 апр 2011 8:39


Ами като сваля болта и по него си личи докъде е навиван, и е около сантиметър на предните гуми, на задните се навива повече. Говоря за моето Б3.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batjoro, pac_man и 23 госта