



От железни на лети джанти - нови болтове?
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
Крадците не ги харесват тез джанти.Те така или иначе са си грознички,стари/ще ме извините за израза/ и цена не държат.Обаче ако недай си боже си изгуби мегасекретния ключ.....мани бегай
.

Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
ADJ написа:Колега пробваи при Мотоексперт.Успех.
Точно там отидох днес, (като по телепатия!

zdrash написа:ако са ти оригинални и старите болтове стават
аз си карам с едни и същи болтове и тенекетата и летите,
като и болтовете и 2-та комплекта джанти са VW
Така е- сам се уверих, като развих един болт. И тея за железарките са сферични. Един харч по-малко.
Danny boy написа:Крадците не ги харесват тез джанти.Те така или иначе са си грознички,стари/ще ме извините за израза/ и цена не държат.Обаче ако недай си боже си изгуби мегасекретния ключ.....мани бегай.
Това, че не харесвали на джамбазите, мен само ме грее- малко по-спокоен ще бъда. Важното е, че на мен си ми харесват. И това, че са стари, не ги прави грозни. Джантата да не е булка?!


- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
Сори за спама, имам същата дилема. От 14 железни (стандартни на VW) на 15 лети (Aluett). Има ли някаква минимална дължина на частта от болта която стърчи от джантата и се навива на главината, примерно 10 мм - просто нямам представа ?
Т.е. трябва ли да си взема по-дълги болтове ?
Т.е. трябва ли да си взема по-дълги болтове ?
- Pettidee
- Мнения: 50
- Регистриран на: Съб 15 сеп 2007 20:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
Така и така има тема няма да пускам нова с пасат 5.5 съм и минах от железни 15" към оригинални Road America 16" 
трябва ли да си взeмам 16 нови болта или мога да си ползвам от железните и да взeма само 4 секрета?

трябва ли да си взeмам 16 нови болта или мога да си ползвам от железните и да взeма само 4 секрета?
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
Понеже и моята дилема е същата направих следното:
Развих болтовете на едната гума и пак ги навих. С ключа правя 8 пълни оборота. Махнах гумата сложих тази с лятата джанта. Използвайки същите болтове и за да я завия направих 5, почти 6 оборота за да я завия. Попитах нашите механици във фирмата, както и някои приятели, всички потвърдиха че не е проблем. Самия болт ми стърчи от лятата джанта малко повече от санмтиметър (тази част която се навива).
Четох тук във форума мнения че и три завъртания са достатъчни, но ... от тук нататък някой по специалист от мен трябва да каже.
Развих болтовете на едната гума и пак ги навих. С ключа правя 8 пълни оборота. Махнах гумата сложих тази с лятата джанта. Използвайки същите болтове и за да я завия направих 5, почти 6 оборота за да я завия. Попитах нашите механици във фирмата, както и някои приятели, всички потвърдиха че не е проблем. Самия болт ми стърчи от лятата джанта малко повече от санмтиметър (тази част която се навива).
Четох тук във форума мнения че и три завъртания са достатъчни, но ... от тук нататък някой по специалист от мен трябва да каже.
- Pettidee
- Мнения: 50
- Регистриран на: Съб 15 сеп 2007 20:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
passenger написа:Понеже и моята дилема е същата направих следното:
Развих болтовете на едната гума и пак ги навих. С ключа правя 8 пълни оборота. Махнах гумата сложих тази с лятата джанта. Използвайки същите болтове и за да я завия направих 5, почти 6 оборота за да я завия. Попитах нашите механици във фирмата, както и някои приятели, всички потвърдиха че не е проблем. Самия болт ми стърчи от лятата джанта малко повече от санмтиметър (тази част която се навива).
Четох тук във форума мнения че и три завъртания са достатъчни, но ... от тук нататък някой по специалист от мен трябва да каже.
Преди малко развих единия болт да видя какъв е но не мога да определя ето снимка:

Завивах го 6 пълни оборота и можебе след като го затегнах стана още една половинка значи 6 и половина нз добре ли е?
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
5 оборота са достатъчни
При автомобилите с гайки, да не са повече 


- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
Pettidee написа:Преди малко развих единия болт да видя какъв е но не мога да определя ето снимка
Провери обаче и какво е леглото на джантата (май само с пръст ще стане

- Peterman
- Мнения: 520
- Регистриран на: Съб 05 яну 2008 21:11
- Автомобил: passat b6
- Двигател: BMP 2000 140 hp - 2006
- Местоположение: Русе
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
passenger написа:Понеже и моята дилема е същата направих следното:
Развих болтовете на едната гума и пак ги навих. С ключа правя 8 пълни оборота. Махнах гумата сложих тази с лятата джанта. Използвайки същите болтове и за да я завия направих 5, почти 6 оборота за да я завия. Попитах нашите механици във фирмата, както и някои приятели, всички потвърдиха че не е проблем. Самия болт ми стърчи от лятата джанта малко повече от санмтиметър (тази част която се навива).
Четох тук във форума мнения че и три завъртания са достатъчни, но ... от тук нататък някой по специалист от мен трябва да каже.
И мен ме интересува дали това е достатъчно или трябва да купувам нови болтове по дълги?
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
Освен дължината от значение е и главата на болта - има със сверична и конус.
Аз няколко различни комплекта съм карал с оригиналнит болтове и не съм имал проблеми
Аз няколко различни комплекта съм карал с оригиналнит болтове и не съм имал проблеми

- vpetrovbg
- Мнения: 569
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
Най-лесно за дължината е: мериш колко се подава през отвора на желязната и гледаш да е толкова и на алуминиевата, те така...
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
Внимавайте с дължината на болтовете. За тези, които не знаят какво се случва, аз от опит мога да споделя: Болтовете притискат и огъват роторната шайба на ABS-а. След потегляне се откъртват и главите на датчиците за ABS-a. Няма как да не усетите, понеже светва лампата за ABS. Неприятното е, че за да се смени шайбата, трябва да се извади главината. От там нови лагери и става голяма разправия. Направо си вземах два оборудвани шенкела (лагери, главини, датчици за ABS) и ги смених със старите. Мястото от където ги взех, е гръцката верига магазини - авантакис ...моргата де. 

- vpetrovbg
- Мнения: 569
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
bachest написа:Внимавайте с дължината на болтовете. За тези, които не знаят какво се случва, аз от опит мога да споделя: Болтовете притискат и огъват роторната шайба на ABS-а. След потегляне се откъртват и главите на датчиците за ABS-a. Няма как да не усетите, понеже светва лампата за ABS. Неприятното е, че за да се смени шайбата, трябва да се извади главината. От там нови лагери и става голяма разправия. Направо си вземах два оборудвани шенкела (лагери, главини, датчици за ABS) и ги смених със старите. Мястото от където ги взех, е гръцката верига магазини - авантакис ...моргата де.
Еми никой не го кара да сложи болтове с 30 мм примерно по-дълги.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
Едно Емпирично правило: болта да влиза в резбата поне толкова колкото е диаметъра му,над 1,5 от диаметъра е вече излишно.Т.е. ако е примерно М12-12мм минимум да захваща в резбата.Пък и може да се премери дълбочината на резбата в диска/барабана и чрез шмиргелче да се докара работата до съвършенство.Внимавайте с удължените болтове,резбовата им част понякога е къса и след рязане-нищо не остава..
А това с оборотите на болта..5 оборота Х стъпка (1 или 1,5 ?)..е,колко дава?Лошо!
А това с оборотите на болта..5 оборота Х стъпка (1 или 1,5 ?)..е,колко дава?Лошо!
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: От железни на лети джанти - нови болтове?
Ами като сваля болта и по него си личи докъде е навиван, и е около сантиметър на предните гуми, на задните се навива повече. Говоря за моето Б3.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта