Защо ми гасне без видима причина...

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот stefan4o » Вто 23 мар 2010 21:03


Отново "открих Америка"... Днес на почти загрял на оптимална темп. двигател запуших с ръка входа за студения въздух към в.Филтър. Както бяха ниски и нестабилни оборотите се заковаха и се повишиха. При мен схемата е следната:
1. Нямам тръбата, която влиза в пас. калник за студен въздух, поради - 1. Че имам по-изчанчени фарове и 2. Старото гофре беше станало на мармалад и не можах да си намеря подобно.
2. Махнал съм и тръбата за топлия въздух, която идва от изп. колектор. Също така съм шунтирал оная клапа, дето е на пътя на топлия въздух, като съответно съм махнал и запушил изхода от карба и входа на самия филтър, където влиза вакуума от единия щуцер на карба (другият отива в делкото, при мен са два). Всъщност не мога да си спомня добре, но от този щуцер отива някъде отдолу на кутията на филтъра, мисля в някакъв термо-датчик ли какво и вече от него вакуумчето отива в горната част на тръбата, която е закрепена за филтърното тяло, която реално при вакуум отваря клапата и вкарва топъл въздух от колектора. Самата клапа не съм я застопорил, не сметнах за нужно тъй като вакуумите, които я движат съм ги изолирал.
Всъщност какво се е случило като съм запушил входа за студен въздух, по някакъв начин вакуумът е отворил въпросната клапа и тя е дръпнала една идея по-топъл въздух и така оборотите станаха много стабилни и по-високи. Тези реформи ги направих по препоръка от хора, които са в час. Според тях на газ не е желателно кутията да дърпа топъл въздух. Реално тогава имах доста проблеми особено при загрял мотор - не можех да запаля лесно, с мнооого въртене палеше. След като шунтирах топлия въздух проблемът изчезна и си карам така и до днес. Но след видяното и пробваното набързо одеве си мисля, че май е по-добре да го закача обратно тръбичката за топлия към колектора и да възстановя вакуумите както си бяха.
Моля по-запознатите колеги да ме светнат за тези топли и студени въздуси и как те влияят на мотора при работа на бензин/газ и студен/топъл мотор. То е ясно, че щом чичко немец ги е сложил за бензин си требе да са там, но на газ как стоят нещата? :обичам ви
Изображение
Горе-долу така са нещата с въздуха в момента, като това тънкото маркуче отгоре, дето се вижда е подменено с друго, накрая затапено с видия...




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот The_Machine » Вто 23 мар 2010 23:18


Бутни клапата и я застопори с една по-голяма рапидка да си седи само на студен въздух и не се занимавай с глупости!
Махни тройничето и вкарай директно вакуумчето да си е само за делкото и толкоз...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот stefan4o » Сря 24 мар 2010 12:48


Това е лесна работа, ще стане, ама защо, когато колата започне да дърпа топъл въздух работи по-устойчиво и на по-високи обороти (ако ги намаля малко от изпарителя ще обедня малко и сместа и така ще гори по-малко). В това положение какво да правя? Би следвало със студен въздух да работи по-добре, а при мен излиза, че е точно обратното :screwy


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот Winner25 » Сря 24 мар 2010 13:35


Студения въздух е с по-голяма плътност и най вероятно сместа става бедна. Другото за което се сещам - ако отвора за студения е доста по голям от този за топлия.
Пробвай когато клапата е в положение "студен въздух" да запушиш частично отвора и виж дали ще се стабилизират оборотите.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот theultimate » Сря 24 мар 2010 13:51


Аз имам подобна дилема - топъл/студен въздух, само че на карбуратор. Попринцип какъв въздух е по-правилно да се ползва като колата е на газ?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот mupk0 » Сря 24 мар 2010 15:41


Стефане....имаме идентични проблеми.Ах деа и кошници :) Аз мисля да си сервизирам изпарителя.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот The_Machine » Сря 24 мар 2010 21:46


Winner25 написа:Студения въздух е с по-голяма плътност и най вероятно сместа става бедна. Другото за което се сещам - ако отвора за студения е доста по голям от този за топлия.
Пробвай когато клапата е в положение "студен въздух" да запушиш частично отвора и виж дали ще се стабилизират оборотите.


:beer :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот stefan4o » Сря 24 мар 2010 22:09


Аз също съм с карбуратор, колеги. Ще пробвам това с клапата да видим какво ще се получи. Днес интересното е, че колата ми се движеше добре без колебания в оборотите, но пък като запуших сутринта студения и оборотите скочиха видимо и заработи по-стабилно колата.
А относно отворите - на око този за студения въздух е една идея по-голям от този за топлия. Ще направя експеримент да запуша този за студения да видя как ще се държи колата при студен/топъл мотор, как е динамиката, ускорението и пак ще пиша в темата.
Мерси на всички


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот mupk0 » Чет 25 мар 2010 19:43


Сега загледах снимката...твоят изпарител е доста развит.Моят е почти завит,а ако го развия дори и малко над твоето 1/2 като е студена направо гасне,а загряла се дави :D Бъгава работа.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот stefan4o » Пон 29 мар 2010 11:17


Доколкото пробвах излиза следното:
1. При студен мотор оборотите са дразнещо ниски, тресе се всичко. Като запуша студения въздух явно от вакуума в колектора ли не знам, започва да смуче топъл и така се обогатява сместа и оборотите се стабилизират.
2. При топъл мотор няма разлика откъдето и да запушвам.
Излиза, че с тези настройки на газ на студено ми е бедна сместта, понеже взима студен въздух и а-ха да изгасне. На топло е ОК. Ако отвия малко болта за оборотите сместа ще се обогати, ще работи добре при студена кола, а при топла мирише на газ (преобогатена смес) и не държи стабилно оборотите. Днес ще навържа обратно вакуумите за клапата за топлия въздух и ще тествам пак. Пууу ебати газовата беля направо, какво й стана изведнъж не знам, така хубаво работеше (и гореше 15/100) mhihi


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот mupk0 » Вто 30 мар 2010 11:16


Аз тази седмица ще сервизирам изпарителя,че явно тея турски мембрани са си отишли.И разхода и на мене взе да ми скача до 11-13/100км,а преди трудно минаваше 9.


lz3cv
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 17:25
Автомобил: Jetta II 1990
Двигател: PN
Местоположение: Пловдив

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот lz3cv » Вто 30 мар 2010 21:13


Здравейте колеги, Стефане и аз имам същия проблем с гасненето от много време и още не съм го разбрал със сигурност къде е. Но мисля, че не е само в изпарителя. При мен го прави и от време на време на загрял двигател. Както си карам, усещам, че започва да притриса, и като пусна газта гасне. Обаче наблюдавам поведението на колата и какво открих. Като угасне, мирише много силно на сурова газ. Значи дави. И аз какво правя - като угасне, паля я в движение на скорост докато не е спряла и цъкам копчето газ-бензин на средно положение. Така на междинно положение минавам около 200-300 метра, докато свърши натрупаната газ. След като омекне, си пускам пак на газ. Бачка си нормално. Това давене с много газ обаче не мога да хвана закономерност кога и защо го прави мамка му....
Уточнение: колата е JETTA II, 89г. Карбуратора е 2Е-Е, без плочка съм, газта се подава направо през щуцери в дифузьорите, т.е. под дроселовата клапа. Изпарител - Ланди ренцо.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот mupk0 » Пет 02 апр 2010 14:57


Аз да споделя моят опит от тези дни.Шунтирах вакуума ,и затворих клапата да смуче само от голямата тръба(имам това мекото,което от въздуховода влиза в калника)а въпросната тръба я извадих от калника,нахлузих и един чорапогащник и я заврях зад фара.Малко се пооправиха нещата.Смених днес и газовият филтър в който имаше адски много боклук,да не кажа ,че това е най-мръсният който съм виждал на снимки или на колеги сменяли този филтър.Сега колата странно,направо мърка като е загряла.Проблем с оборотите няма.900-1000 на място,при 60км/ч пак са 1000,а с над 130-140 отиват към 1200-1300.

Сега като е изстинала след 1 час ще я припаля да видя какво ще покаже :)



въпросче: старият филтър ,който беше оригиналният на Ловато,имаше вътре едно маааалко магнитче.Новият нямаше такова магнитче и го изчистих и сложих в новия филтър.Старият имаше един по картонен вид,докато този все едно е някакъв памучен такъв.Иначе форма,размери всичко е точно.Отделно си почистих изпарителя и от тва черното гадното където излиза отодлу :)


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот The_Machine » Пет 02 апр 2010 15:02


Е, и какъв е въпроса всъщност? :)
Така се прави - прехвърляш магнита и толкоз.
Оригиналните Ловато филтри отвътре имат и една метална мрежа, но нищо им няма и на българските без :)


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо ми гасне без видима причина...

Мнениеот mupk0 » Пет 02 апр 2010 15:21


Идеята ми беше дали магнита да го преместя,но в бързината не съм го написъл.Значи всичко би трябвало да е ток :D Ейсега в 17:30 като я запаля,ще се чуе :)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта