Да не вадя product argumentation от BMW Marketing portal ..
има ли такова нещо - механичен климатроник
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
vaskoto1 написа: ама няма да ви кажа как става...
като при домашните климатици
но поне в автомобилите при наличие на толкова много топлина от двигателя е практически безсмислено да се прави това, а и за работа на -10 не е толкова проста работа
Много по-логично е да има електрически реотани на парното - лесно и просто за изпълнение (както има и подгряване на седалки, огледала, прозорци и т.н.) - пускаш и става топло за секунди.
- Vasseto
- Мнения: 2716
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
musura написа:...Много по-логично е да има електрически реотани на парното - лесно и просто за изпълнение (както има и подгряване на седалки, огледала, прозорци и т.н.) - пускаш и става топло за секунди.
Точно така са.2 или 3 плочи с няколко транзистора на тях.Транзисторите са в такъв режим,че греят яко а плочите разпръскват топлината към купето.Компресора на климатика заработва за да отнеме кондензата по стълката,ако не искаш да караш със стъкла мясащи на потна биричка.Наздраве.
- guard
- Мнения: 975
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Silicon Valley, CA
Vasseto написа:musura написа:...Много по-логично е да има електрически реотани на парното - лесно и просто за изпълнение (както има и подгряване на седалки, огледала, прозорци и т.н.) - пускаш и става топло за секунди.
Точно така са.2 или 3 плочи с няколко транзистора на тях.Транзисторите са в такъв режим,че греят яко а плочите разпръскват топлината към купето.Компресора на климатика заработва за да отнеме кондензата по стълката,ако не искаш да караш със стъкла мясащи на потна биричка.Наздраве.
Използване на транзистори за отопление, е това до сега не го бях чувал.
-
deliveryman
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 21:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Sir T написа:повярвай ми работиобясни факта .. BMW X5 3.0d стоял цял ден пред офиса на -10, сядаш, пускаш, броиш до 10 и духа топло? Оставям настрани факта, че се чува как цъква компресора.
Да не вадя product argumentation от BMW Marketing portal ..
Мисля че си в грешка и ще ти обясня защо,ще говоря за VW групата защото с БМВ не съм толкова запознат:Почва да духа веднага топло защото има допълнителна печка която подгрява антифриза,говоря за дизеловите мотори и по-специално тези на ауди,повечето VW я нямат тази екстра и загряват доста бавно(меко казано),става дума за по новите мотори - PD и Common Rail,колкото до компресора- когато температурата падне под 5С не може да го включиш.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Sir T написа:на моя Golf също тръгва компресора под -5? Поне цъка под капака, усеща се на педала на газта .. ?! Оставяте ме замислен честно казано?!
Така е. И в най-кучия студ се усеща включването поне по педала на газта и е факт, че след хайде да не е 10, но до 20-30 сек започва да духа топло, като до тогава вентилатора се самоизключва, за да не духа студено.
Доколкото знам при автоклиматиците /климатроници и прочие думички с клима отпред/ няма четирипътен клапан, който да обръща посоката на термопренос, та си нямам и идея какво е изпълнението

Не разбирам какво и как усещате в студа че тръгва климатика. Или пък по педала на газта
. Дърпа се педала надолу ли
Туй е направо странно. Като включите на първа скорост, пак ли така потъва педала, понеже двигателя се товари. Най-вярна представа ще получите като вдигнете капака и видите дали електромагнитния съединител е сработил, т.е. компресора работи. Всички други теории са само предположения.
По повод на духането на топло при -10 градуса външна температура, защо си мислите че климатика прави това. Говоря за климатика, като хладилна машина. Вярно е че климатроника може да подава сигнал за отопление на нещо друго, но това не значи че климатика (компресора) работи. Климатроника според мен е просто името на тая система за комфорт на пътниците било зиме или лете. Което не значи че като си го пуснеш зимата, и компресора тръгва.
Sunny спомена че няма при колите четирипътен клапан, който обръща цикъла (сменя топлообменниците, нормално изпарителя става кондензатор, а кондензатора става топлообменника за изпарение на фреона). И аз мисля че няма такова чудо, наистина не е оправдано. Системата е изпълнена класически: компресора, засмуква парите на фреона, сгъстява ги в кондензатора (топлообменника пред радиатора), там фреона кондензира, като отдава топлина в околната среда. Вече втечнения фреон, минава по тръба и се отправя към купето, там обаче на пътя си среща едно малко проходно сечение, или вентил, благодарение на който, фреона се дроселира. Това нещо се намира на входа на изпарителя (топлообменника в купето). Така фреона попада в изпарителя но вече в среда с ниско налягане, понеже това е смукателната страна на компресора, и се изпарява. Температурата на изпарение е 0-2 градуса. След което получените фреонови пари се засмукват от компресора, и той ги нагнетява, и кръга се повтаря. Така наречения термодинамичен кръгов процес на Карно.
Та това е в най-общи линии обяснението на климатика в колата. На същия принцип са и всички климатици навсякъде по света. Поне за сега
Друго нещо, да изясним, при външна температура -10 градуса, и в колата в началото също е -10 теоретично. Просто забрави в първите 15-20 мин. да усетиш топлинка от климатична система работеща в режим на термопомпа. Да не говорим пък за автоматиката при термопомпите за размразяване, която при колите я няма.
То много може да се пише по тая тема.
Аз лично си мисля че е много по лесно да се взема външен въздух минаващ през изпускателните колектори, там да се подгрява и да влиза в купето. Подгрят до някаква степен разбира се. В такъв случай е възможно след 15-20 сек. да почне да духа топличко зимата.
Сега да споменем и момента с механичен или електронен климатроник. Механичния ти си го пускаш, и си настройваш някакви желани градуси и той си ги поддържа. Има си датчик, който играе ролята на термостат, и спира и пуска компресора на климатика, респективно компресора посредством ел. магнитната шайба. При електронния, е споменато по-горе вече, че си има датчици в купето на различни места, също и такива дето следят откъде идва топлопритока. И според това вентилатора посредством клапи може би, кара повечко "студ" на мястото където е необходимо. Друго че има дисплейче, и копченца и още малко екстри, ама не е болка голяма и да ги няма тия неща. Абе екстри и глезотии, нищо повече.
Друго за сега не се сещам, но работата в
По повод на духането на топло при -10 градуса външна температура, защо си мислите че климатика прави това. Говоря за климатика, като хладилна машина. Вярно е че климатроника може да подава сигнал за отопление на нещо друго, но това не значи че климатика (компресора) работи. Климатроника според мен е просто името на тая система за комфорт на пътниците било зиме или лете. Което не значи че като си го пуснеш зимата, и компресора тръгва.
Sunny спомена че няма при колите четирипътен клапан, който обръща цикъла (сменя топлообменниците, нормално изпарителя става кондензатор, а кондензатора става топлообменника за изпарение на фреона). И аз мисля че няма такова чудо, наистина не е оправдано. Системата е изпълнена класически: компресора, засмуква парите на фреона, сгъстява ги в кондензатора (топлообменника пред радиатора), там фреона кондензира, като отдава топлина в околната среда. Вече втечнения фреон, минава по тръба и се отправя към купето, там обаче на пътя си среща едно малко проходно сечение, или вентил, благодарение на който, фреона се дроселира. Това нещо се намира на входа на изпарителя (топлообменника в купето). Така фреона попада в изпарителя но вече в среда с ниско налягане, понеже това е смукателната страна на компресора, и се изпарява. Температурата на изпарение е 0-2 градуса. След което получените фреонови пари се засмукват от компресора, и той ги нагнетява, и кръга се повтаря. Така наречения термодинамичен кръгов процес на Карно.
Та това е в най-общи линии обяснението на климатика в колата. На същия принцип са и всички климатици навсякъде по света. Поне за сега
Друго нещо, да изясним, при външна температура -10 градуса, и в колата в началото също е -10 теоретично. Просто забрави в първите 15-20 мин. да усетиш топлинка от климатична система работеща в режим на термопомпа. Да не говорим пък за автоматиката при термопомпите за размразяване, която при колите я няма.
То много може да се пише по тая тема.
Аз лично си мисля че е много по лесно да се взема външен въздух минаващ през изпускателните колектори, там да се подгрява и да влиза в купето. Подгрят до някаква степен разбира се. В такъв случай е възможно след 15-20 сек. да почне да духа топличко зимата.
Сега да споменем и момента с механичен или електронен климатроник. Механичния ти си го пускаш, и си настройваш някакви желани градуси и той си ги поддържа. Има си датчик, който играе ролята на термостат, и спира и пуска компресора на климатика, респективно компресора посредством ел. магнитната шайба. При електронния, е споменато по-горе вече, че си има датчици в купето на различни места, също и такива дето следят откъде идва топлопритока. И според това вентилатора посредством клапи може би, кара повечко "студ" на мястото където е необходимо. Друго че има дисплейче, и копченца и още малко екстри, ама не е болка голяма и да ги няма тия неща. Абе екстри и глезотии, нищо повече.
Друго за сега не се сещам, но работата в
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта

