има ли такова нещо - механичен климатроник

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Вто 16 май 2006 22:12


повярвай ми работи ;) обясни факта .. BMW X5 3.0d стоял цял ден пред офиса на -10, сядаш, пускаш, броиш до 10 и духа топло? Оставям настрани факта, че се чува как цъква компресора.
Да не вадя product argumentation от BMW Marketing portal ..




Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 16 май 2006 22:18


Sir T написа:обясни факта .. ?

вътре си бил на завет mhihi mhihi

все пак става дума за чисто нов автомобил.технологията напредва ежедневно.
нещо ги лъжат дачиците,компресорите с подгряване ли с к'во ли? :roll:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 16 май 2006 22:23


когато правиш студено-всъщност отнемаш топлото. нищо не се губи... навън почва да духа още повече жега.
а сега обърнете процеса. :idea:
почва да духа навън кански студ за да загрее вътре-и воала. ама няма да ви кажа как става... :bleh1


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 16 май 2006 22:24


vaskoto1 написа:да ви кажа как става... :bleh1

Ша кажеш ти ша кажеш...
со благо со кротце, со малко кютек...


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 16 май 2006 22:33


vaskoto1 написа: ама няма да ви кажа как става... :bleh1


като при домашните климатици :)

но поне в автомобилите при наличие на толкова много топлина от двигателя е практически безсмислено да се прави това, а и за работа на -10 не е толкова проста работа :)

Много по-логично е да има електрически реотани на парното - лесно и просто за изпълнение (както има и подгряване на седалки, огледала, прозорци и т.н.) - пускаш и става топло за секунди.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 16 май 2006 23:49


musura написа:...Много по-логично е да има електрически реотани на парното - лесно и просто за изпълнение (както има и подгряване на седалки, огледала, прозорци и т.н.) - пускаш и става топло за секунди.


Точно така са.2 или 3 плочи с няколко транзистора на тях.Транзисторите са в такъв режим,че греят яко а плочите разпръскват топлината към купето.Компресора на климатика заработва за да отнеме кондензата по стълката,ако не искаш да караш със стъкла мясащи на потна биричка.Наздраве.


Потребителски аватар
guard
Мнения: 975
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Silicon Valley, CA

Мнениеот guard » Сря 17 май 2006 5:05


Vasseto написа:
musura написа:...Много по-логично е да има електрически реотани на парното - лесно и просто за изпълнение (както има и подгряване на седалки, огледала, прозорци и т.н.) - пускаш и става топло за секунди.


Точно така са.2 или 3 плочи с няколко транзистора на тях.Транзисторите са в такъв режим,че греят яко а плочите разпръскват топлината към купето.Компресора на климатика заработва за да отнеме кондензата по стълката,ако не искаш да караш със стъкла мясащи на потна биричка.Наздраве.


Използване на транзистори за отопление, е това до сега не го бях чувал. :wink: Човек непрекъснато учи нещо ново. :lol:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 17 май 2006 7:48


Или транзисторите управляваха резистори,като резисторите бяха на самите плочи за отопление.Не съм го виждал да работи.Донесоха ми го да го погледна,че не работело нещо.Оказа се после,че проблема е в съвсем друго нещо.


deliveryman
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот deliveryman » Сря 17 май 2006 8:46


Sir T написа:повярвай ми работи ;) обясни факта .. BMW X5 3.0d стоял цял ден пред офиса на -10, сядаш, пускаш, броиш до 10 и духа топло? Оставям настрани факта, че се чува как цъква компресора.
Да не вадя product argumentation от BMW Marketing portal ..


Мисля че си в грешка и ще ти обясня защо,ще говоря за VW групата защото с БМВ не съм толкова запознат:Почва да духа веднага топло защото има допълнителна печка която подгрява антифриза,говоря за дизеловите мотори и по-специално тези на ауди,повечето VW я нямат тази екстра и загряват доста бавно(меко казано),става дума за по новите мотори - PD и Common Rail,колкото до компресора- когато температурата падне под 5С не може да го включиш.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Сря 17 май 2006 9:09


на моя Golf също тръгва компресора под -5? Поне цъка под капака, усеща се на педала на газта .. ?! Оставяте ме замислен честно казано?!


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Сря 17 май 2006 11:09


Sir T написа:на моя Golf също тръгва компресора под -5? Поне цъка под капака, усеща се на педала на газта .. ?! Оставяте ме замислен честно казано?!

Така е. И в най-кучия студ се усеща включването поне по педала на газта и е факт, че след хайде да не е 10, но до 20-30 сек започва да духа топло, като до тогава вентилатора се самоизключва, за да не духа студено.
Доколкото знам при автоклиматиците /климатроници и прочие думички с клима отпред/ няма четирипътен клапан, който да обръща посоката на термопренос, та си нямам и идея какво е изпълнението :dontknow:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 17 май 2006 13:03


На моя мотор 1Z,има допълнително 3 подгряващи свещи на изходящата вода от главата.


Потребителски аватар
jafara
Мнения: 949
Регистриран на: Нед 14 май 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jafara » Чет 18 май 2006 0:02


тва до колкото разбрах с механичния климатроник според мен е по яко незнам що но поне така си мисля ..... абе нали има клима дреме ти :):)


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Съб 20 май 2006 3:25


Не разбирам какво и как усещате в студа че тръгва климатика. Или пък по педала на газта :). Дърпа се педала надолу ли :) Туй е направо странно. Като включите на първа скорост, пак ли така потъва педала, понеже двигателя се товари. Най-вярна представа ще получите като вдигнете капака и видите дали електромагнитния съединител е сработил, т.е. компресора работи. Всички други теории са само предположения.
По повод на духането на топло при -10 градуса външна температура, защо си мислите че климатика прави това. Говоря за климатика, като хладилна машина. Вярно е че климатроника може да подава сигнал за отопление на нещо друго, но това не значи че климатика (компресора) работи. Климатроника според мен е просто името на тая система за комфорт на пътниците било зиме или лете. Което не значи че като си го пуснеш зимата, и компресора тръгва.
Sunny спомена че няма при колите четирипътен клапан, който обръща цикъла (сменя топлообменниците, нормално изпарителя става кондензатор, а кондензатора става топлообменника за изпарение на фреона). И аз мисля че няма такова чудо, наистина не е оправдано. Системата е изпълнена класически: компресора, засмуква парите на фреона, сгъстява ги в кондензатора (топлообменника пред радиатора), там фреона кондензира, като отдава топлина в околната среда. Вече втечнения фреон, минава по тръба и се отправя към купето, там обаче на пътя си среща едно малко проходно сечение, или вентил, благодарение на който, фреона се дроселира. Това нещо се намира на входа на изпарителя (топлообменника в купето). Така фреона попада в изпарителя но вече в среда с ниско налягане, понеже това е смукателната страна на компресора, и се изпарява. Температурата на изпарение е 0-2 градуса. След което получените фреонови пари се засмукват от компресора, и той ги нагнетява, и кръга се повтаря. Така наречения термодинамичен кръгов процес на Карно.
Та това е в най-общи линии обяснението на климатика в колата. На същия принцип са и всички климатици навсякъде по света. Поне за сега :)
Друго нещо, да изясним, при външна температура -10 градуса, и в колата в началото също е -10 теоретично. Просто забрави в първите 15-20 мин. да усетиш топлинка от климатична система работеща в режим на термопомпа. Да не говорим пък за автоматиката при термопомпите за размразяване, която при колите я няма.
То много може да се пише по тая тема.
Аз лично си мисля че е много по лесно да се взема външен въздух минаващ през изпускателните колектори, там да се подгрява и да влиза в купето. Подгрят до някаква степен разбира се. В такъв случай е възможно след 15-20 сек. да почне да духа топличко зимата.
Сега да споменем и момента с механичен или електронен климатроник. Механичния ти си го пускаш, и си настройваш някакви желани градуси и той си ги поддържа. Има си датчик, който играе ролята на термостат, и спира и пуска компресора на климатика, респективно компресора посредством ел. магнитната шайба. При електронния, е споменато по-горе вече, че си има датчици в купето на различни места, също и такива дето следят откъде идва топлопритока. И според това вентилатора посредством клапи може би, кара повечко "студ" на мястото където е необходимо. Друго че има дисплейче, и копченца и още малко екстри, ама не е болка голяма и да ги няма тия неща. Абе екстри и глезотии, нищо повече.

Друго за сега не се сещам, но работата в



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта