

ghefa написа:колеги и аз сьм с американски автомобил. Разликата вьв фарожете е че светлината на европейските се разпределя така \___ ___/, а на хамериканските са като при ксеноните пража линия ---- !
In 1997, American regulations were amended to permit headlights to produce low beams with a cutoff at the top. But it's not necessarily the same cutoff used in the international ECE standard; the US low-beam cutoff can be staggered like the current-day European beam, or it can be flat all the way across from left to right like a pre-1952 European beam. It can be on the left or on the right side of the beam. It can be narrow or wide, and it may or may not have an upsweep or upstep like a European beam.
По американския стандарт, ъгълът на наклон на фаровете е фиксиран и е еднакъв за всички коли. Система за автоматично регулиране не се изисква.So in America, low beam cutoffs are a relatively recent phenomenon and are not standardized across all headlights. As a result, some drivers find the cutoff difficult to get used to after years of experience with headlight that gradually faded into the distance. The sharp transition from light to dark created the sensation of short seeing distance — even though the visible depth is the same between headlights with and without a cutoff. The visible cutoff on the road surface also provides the driver with real-time, dynamic visual feedback of the available seeing range: "Here's where your light beam ends. If you can't stop in time, slow down!" That feedback isn't provided without a cutoff, so Americans have tended for years to overdrive the reach of their low beams more frequently and more severely than drivers in the rest of the world.
The differences in aim don't end with the single ECE vs. multiple U.S. cutoffs; American regulations call for all headlights to be aimed to the same angle no matter whether they're mounted down low on a Honda Civic or up high on a lifted Hummer. Under this system, vehicles with high-mounted headlights give their drivers a long seeing distance advantage, but headlights mounted up high produce a great deal of glare for drivers of lower cars. In the ECE system, beam aim angle depends on headlight mounting height; the higher the headlights are mounted, the lower they're to be aimed. This way, all drivers have roughly equal seeing distance and all vehicles produce roughly the same level of glare. In addition, ECE regulations require headlights with particularly intense bulbs — xenons and high-power halogens — to be equipped with automatic self-leveling systems that control the lamps' aim under all conditions. The beams are prevented from rising and zapping other drivers with glare when the vehicle is heavily loaded, suddenly accelerated, or driven over a rise in the road. They're also prevented from dipping and cutting short the driver's seeing distance under hard braking. Even the most powerful headlights are not required to have leveling systems under American regulations.
Garion написа:Да им го **** на американците.. и твойта няма борд компютър.. много ми е странно защо почти всички джети са без тая "екстра"..
А надписа ASR изтъркал ли се е между другото ? Щото ще е много странно ако фабрично нямаш тракшън.. което не ми се вярва
Garion написа:Тц.. борд компютъра е един дисплей с допълнителна информация м/у скоростомера и оборотомера.. ама го нямаш
А ASR бутона е до този на авариийките, като го натиснеш трябва да ти светне една жълта лампа на таблото. Виж дали изобщо го имаш или просто надписа се е изтрил.
Garion написа:Тц.. борд компютъра е един дисплей с допълнителна информация м/у скоростомера и оборотомера.. ама го нямаш
Да така е.
А ASR бутона е до този на авариийките, като го натиснеш трябва да ти светне една жълта лампа на таблото. Виж дали изобщо го имаш или просто надписа се е изтрил.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта