проблем с парното ли е това

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

проблем с парното ли е това

Мнениеот dude » Сря 24 май 2006 10:08


на незагряла кола, когато сложа плъзгачите най-вляво за студено всичко си е ок.
но като колата загрее, при същото положение на плъзгачите вкарва леко топло.
що така?




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 24 май 2006 10:52


Ами все пак е над 30 градуса и е нормално според мен.В двигателния отсег всичко се е нагряло.
Другата причина може да е от клапата за парното, защото през радиаторчето винаги си циркулира антифриз.


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Сря 24 май 2006 13:28


бе това ми го е правило и в по-студено време
а и друго, то си е 30 и при незагряла кола, тогава що го нема?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 24 май 2006 18:51


Значи клапата не затвяря плътно.Вариaнти за повреда:
- жилото се е откачило.
- дунапрена по клапата е изгорял и пропуска въздух от там( този май е най-вероятния).


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Сря 24 май 2006 21:07


И аз споделям предположенията на бобчо....май разглабяне си трябва


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ALiGaToR » Сря 24 май 2006 22:15


А моята въобще не загрява като хората. Вътре в колата е студ постоянно.
Зимата направо си замръзвам. Това нормално ли е на загряла кола да вкарва в купето 26 градуса въздух на максимално отворен клапан. Според мен не е, кажете при вас как е.


ilia77
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 11 апр 2006 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ilia77 » Пет 26 май 2006 22:04


както каза колегата при Г3 водата циркулира постоянно през радиаторчето за парното. Регулирането на топло студено става посредством клапа, която се върти в две положения. При едното положение въздуха преминава директно в купето и духа студен въздух, при второто положение въздуха преминава през радиаторчето и се загрява след което влиза в купето. Проблема най - вече е в клапата която преставлява една правоъгълна ламаринка. Самата ламаринка има три отвора(дупки), с диаметър около 2,5 см, които са облепени с слабогумиран дунапрен. С времето дунапрена старее и се къса. При това положение част от студения въздух минава през отворите в клапата и се загрява. Обратната ситуация е през зимата - част от студения въздух влиза директно и вътре духа по хладен въздух. Ако е много студено направо си духа студено. Проблема се решава със сваляне на таблото и то цялото. При Г3 няма друг начин за поправка. След като се свали таблото и се отвори кожуха на радиатора и въздуховодната система има различни варианти. Единият е да занитиш друга ламаринка върху старата - както съм направил и аз. Другият вариант е с пластмасово парче от туба, което се захваща върху старата ламаринка с "свински опашки". Може да си измислиш и друг вариант. Признак за скъсан дунапрен са парчетата които изхвърчат при пускането на вентилатора от розетките, освен ако всичко вече не е издухано и няма какво да хвърка.


ilia77
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 11 апр 2006 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

за ALIGATORA

Мнениеот ilia77 » Пет 26 май 2006 22:15


при теб освен горното проблема може да е в термостата - ако датчика показва ниска температура. Ако датчика показва че температурата е нормална проблема освен в клапата може да е и в капачката на разширителното казанче. В капачката (която струва около 7 - 8 лева) има клапан, който играе голяма роля за образуване на налягане в охладителнаъа система. Охладителната система при Г3 работи под налягане. Ако капачката не работи, водата не може да циркулира добре и не минава през радиаторчето на парното. Индикация, че капачката не работи може да е постоянното поддържане на висока температура, малко по висока от нормлната.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта