GTD vs TD vs TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

GTD vs TD vs TDI

Мнениеот dude » Пон 29 май 2006 9:37


та дали е възможно някой да обясни какви са разликите,
най-вече като подръжка и вървеж,
там турбини, интеркулери и т.н.
доускорения и всичко квото се сетите. интересно ми, ако на някой му се занимава, ще съм благодарен




Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 29 май 2006 10:03


TD: Турбо дизел, няма интеркулер, турбото е само с маслено охлаждане/смазване, камерен дизел
GTD: Турбо дизел с интеркулер, турбото е с водно охлаждане и масло, камерен дизел
TDI: Турбо дизел с директно впръскване, инеркулер, електроника

Първите два модела имат единствено механично регулиране на количеството на впръскваната нафта в зависимост от налягането на турбото, докато при последният модел горивото, началото на впръскване, при по новите модели и налягането се регулират електронно в зависимост от обороти, температура и тнт. на двигателя. Също така и налягането на турбото се регулира електронно, като при по новите модели турбините са доста модерни и съзадават налягане до мах. 2 бара.


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Пон 29 май 2006 10:13


добре, това хубаво мерси

но как е като разход, вървене и поддръжка,


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 29 май 2006 10:23


rusty написа:TD: Турбо дизел, няма интеркулер, турбото е само с маслено охлаждане/смазване, камерен дизел
GTD: Турбо дизел с интеркулер, турбото е с водно охлаждане и масло, камерен дизел
TDI: Турбо дизел с директно впръскване, инеркулер, електроника

Първите два модела имат единствено механично регулиране на количеството на впръскваната нафта в зависимост от налягането на турбото, докато при последният модел горивото, началото на впръскване, при по новите модели и налягането се регулират електронно в зависимост от обороти, температура и тнт. на двигателя. Също така и налягането на турбото се регулира електронно, като при по новите модели турбините са доста модерни и съзадават налягане до мах. 2 бара.

Прав е колегата, ама само до някъде.
GTD е без интеркулер. ПРедния ми голф беше такъв и нямаше интеркулер, беше си 75 коня. Наистина е с механична помпа и няма електронно управление на подаваната нафта. По мое мнение GTD е вид изпълнение на Голф с двигател TD. Мисля, че няма разлика в двигжателите, а само в оборудването и може би в скоростната кутия.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 29 май 2006 10:25


GTD мисля че има връзка по-скоро с оборудването на купето, и окачването, отколкото с двигателя, нещо като купе GT, само че дизел. Защото има GTD със и без интеркулер.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пон 29 май 2006 11:41


Бате Никси ги разбира дизеловите двойки, той ще може да обясни :D


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Пон 29 май 2006 13:47


ACCELERATOR написа:GTD мисля че има връзка по-скоро с оборудването на купето, и окачването, отколкото с двигателя, нещо като купе GT, само че дизел. Защото има GTD със и без интеркулер.


Точно така е колега, преди 2 месеца си бях харесъл един Голф Вариант ГТД. Двигателя си е обикновен ТД просто салона е като на GTI и имаше повече глезотийки :P .


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 29 май 2006 14:19


GTD Голф 2 е 1,6 с интеркулер и 80 к.с., а Голф 3 1,9 без интеркулер и 75 к.с. ТДИ има най малък разход понеже горивото се контролира електронно и върви най много, порадй високият въртящ момент. 1,6 се развърта най много. ТДИ е ограничено до 4000 и нещо.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 29 май 2006 16:28


rusty написа:GTD Голф 2 е 1,6 с интеркулер и 80 к.с., а Голф 3 1,9 без интеркулер и 75 к.с. ТДИ има най малък разход понеже горивото се контролира електронно и върви най много, порадй високият въртящ момент. 1,6 се развърта най много. ТДИ е ограничено до 4000 и нещо.

А бе да ти кажа не знам, сигурно ипри Голф 2 има модификации, щото моя беше също GTD, но нямаше интеркулер и беше 72 коня мисля. то колкото Голфове толкова и варианта, хвани им края, ако можеш ... затова най - много подробности има Doppel WoBber


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пон 29 май 2006 18:21


dude написа:добре, това хубаво мерси

но как е като разход, вървене и поддръжка,
Най евтини за поддръжка както може би предполагаш и сам са Г2 обаче пък тройките -90 и 110 к.с - вървят по-добре със същия разход


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Пон 29 май 2006 20:26


rusty написа:GTD Голф 2 е 1,6 с интеркулер и 80 к.с., а Голф 3 1,9 без интеркулер и 75 к.с. ТДИ има най малък разход понеже горивото се контролира електронно и върви най много, порадй високият въртящ момент. 1,6 се развърта най много. ТДИ е ограничено до 4000 и нещо.
-4700 оборота-моя комп на толкова спира нафтата/ах да можех да го махна/ -А забравих-ТДИ-върви по добре от всички бензини на голф/без ГТИ/

Последна промяна от SMEL на Пон 29 май 2006 20:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Пон 29 май 2006 20:29


а разликата между TDI и TDI ?
все си мисля, че някъде беше обяснено из форума, но все пак да допълним темата :)


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Пон 29 май 2006 20:50


добре, а при обикновеното ТД има ли го това добро дръпване на 2000 оборота. В смисъл то ясно, че не е като на ТДИ, ама все пак,
че чистите дизели са ми много заспали като вървеж


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Пон 29 май 2006 21:20


TDI със червени DI помпа-дюза впръскване и около 130 к.с а само червеното I e 105 или 110 к.с но не е помпа дюза а с електронна помпа.Карах миналата седмица ТД 1,6 Джета и почва да дърпа към 2500 почти до червеното но разликата с TDI-то е доста осезаема.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 29 май 2006 21:33


Темата е доста обща всички дизелови агрегати могат да се обсъждат :roll:

TDI има и 101 коня, а за 3 цилиндровите да не говорим 75 кончета и пак е PD.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта