та дали е възможно някой да обясни какви са разликите,
най-вече като подръжка и вървеж,
там турбини, интеркулери и т.н.
доускорения и всичко квото се сетите. интересно ми, ако на някой му се занимава, ще съм благодарен
GTD vs TD vs TDI
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
TD: Турбо дизел, няма интеркулер, турбото е само с маслено охлаждане/смазване, камерен дизел
GTD: Турбо дизел с интеркулер, турбото е с водно охлаждане и масло, камерен дизел
TDI: Турбо дизел с директно впръскване, инеркулер, електроника
Първите два модела имат единствено механично регулиране на количеството на впръскваната нафта в зависимост от налягането на турбото, докато при последният модел горивото, началото на впръскване, при по новите модели и налягането се регулират електронно в зависимост от обороти, температура и тнт. на двигателя. Също така и налягането на турбото се регулира електронно, като при по новите модели турбините са доста модерни и съзадават налягане до мах. 2 бара.
GTD: Турбо дизел с интеркулер, турбото е с водно охлаждане и масло, камерен дизел
TDI: Турбо дизел с директно впръскване, инеркулер, електроника
Първите два модела имат единствено механично регулиране на количеството на впръскваната нафта в зависимост от налягането на турбото, докато при последният модел горивото, началото на впръскване, при по новите модели и налягането се регулират електронно в зависимост от обороти, температура и тнт. на двигателя. Също така и налягането на турбото се регулира електронно, като при по новите модели турбините са доста модерни и съзадават налягане до мах. 2 бара.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
rusty написа:TD: Турбо дизел, няма интеркулер, турбото е само с маслено охлаждане/смазване, камерен дизел
GTD: Турбо дизел с интеркулер, турбото е с водно охлаждане и масло, камерен дизел
TDI: Турбо дизел с директно впръскване, инеркулер, електроника
Първите два модела имат единствено механично регулиране на количеството на впръскваната нафта в зависимост от налягането на турбото, докато при последният модел горивото, началото на впръскване, при по новите модели и налягането се регулират електронно в зависимост от обороти, температура и тнт. на двигателя. Също така и налягането на турбото се регулира електронно, като при по новите модели турбините са доста модерни и съзадават налягане до мах. 2 бара.
Прав е колегата, ама само до някъде.
GTD е без интеркулер. ПРедния ми голф беше такъв и нямаше интеркулер, беше си 75 коня. Наистина е с механична помпа и няма електронно управление на подаваната нафта. По мое мнение GTD е вид изпълнение на Голф с двигател TD. Мисля, че няма разлика в двигжателите, а само в оборудването и може би в скоростната кутия.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
ACCELERATOR написа:GTD мисля че има връзка по-скоро с оборудването на купето, и окачването, отколкото с двигателя, нещо като купе GT, само че дизел. Защото има GTD със и без интеркулер.
Точно така е колега, преди 2 месеца си бях харесъл един Голф Вариант ГТД. Двигателя си е обикновен ТД просто салона е като на GTI и имаше повече глезотийки

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
rusty написа:GTD Голф 2 е 1,6 с интеркулер и 80 к.с., а Голф 3 1,9 без интеркулер и 75 к.с. ТДИ има най малък разход понеже горивото се контролира електронно и върви най много, порадй високият въртящ момент. 1,6 се развърта най много. ТДИ е ограничено до 4000 и нещо.
А бе да ти кажа не знам, сигурно ипри Голф 2 има модификации, щото моя беше също GTD, но нямаше интеркулер и беше 72 коня мисля. то колкото Голфове толкова и варианта, хвани им края, ако можеш ... затова най - много подробности има Doppel WoBber
- SMEL
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
- Автомобил: MK4 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Варна
-4700 оборота-моя комп на толкова спира нафтата/ах да можех да го махна/ -А забравих-ТДИ-върви по добре от всички бензини на голф/без ГТИ/rusty написа:GTD Голф 2 е 1,6 с интеркулер и 80 к.с., а Голф 3 1,9 без интеркулер и 75 к.с. ТДИ има най малък разход понеже горивото се контролира електронно и върви най много, порадй високият въртящ момент. 1,6 се развърта най много. ТДИ е ограничено до 4000 и нещо.
Последна промяна от SMEL на Пон 29 май 2006 20:29, променено общо 1 път.
- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта