


вентилатор на голф2
вентилатор на голф2
здравеите колеги.от скоро в жегите наблюдавам следния проблем.касае се за голф 2 1.8 карбуратор GU мотор карана само на бензин.когато карам дълго в града или извън градско колата загрява и когато я спря и угася мотора се включва перката на вентилатора след около няколко минути.това според мен е нормално но тя върти около 5-10 мин и чак тогава спира.нормално ли е да върти толкова дълго .защото имам и голф 3 GTI като перката пак така се пуска но се изкючва след около 40 сек.а и още нещо пускането на перката на 2ката ми е съпроводено и с включване на алармата наколата ако е заключена ,коеот според мен си го обяснявам с вибрацията от пускането.ще се радвам да дадете мнения по въпроса
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: вентилатор на голф2
Най-вероятно проблема е в датчика на перката - намира се долу на радиатора.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: вентилатор на голф2
и при мен е така, когато колата е карана повече и е жега задължйително като спра перката ми се вклщчва да работи за около 5 10мин,проблем няма в датчика на радиятора,това нещо е умишлено направено
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: вентилатор на голф2
Проблем има, просто при теб явно е на друго място. Това не е нормално, независимо от колата. Перката продължава да върти и на изгасен мотор, но не е нормално да се включи чак като го изгасиш. Освен датчика проблем може да е неправилно работещ термостат, запушване на радиатора или въздух в системата.
- gsisport
- Мнения: 213
- Регистриран на: Вто 09 сеп 2008 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: вентилатор на голф2
theultimate написа:Проблем има, просто при теб явно е на друго място. Това не е нормално, независимо от колата. Перката продължава да върти и на изгасен мотор, но не е нормално да се включи чак като го изгасиш. Освен датчика проблем може да е неправилно работещ термостат, запушване на радиатора или въздух в системата.
Единствено и само датчика, и на мен го прави това, след дълъг път гася и след 1-2 минути се пуска, работи 2 минути и спира.Установил съм, че е от датчика, защото като го купя нов и всичко е нормално след 2-3 месеца почва да го прави.Ментаци пълно

- st_007
- Мнения: 31
- Регистриран на: Сря 27 авг 2008 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: вентилатор на голф2
Колеги, прочетох писаното от вас и се замислих и за моята Jetta (1984 г. EZ двигател). И при мен от време на време се получава същото. Смених датчика на радиатора преди 5-6 месеца. Мисля си, дали е нормално и логично следното: След като автомобила е работил и охладителната течност е достигнала определена температура (вероятно такава, при която водната помпа да смогва и да не се налага да се включва перката) в един момент паркираш и спираш двигатела. Имайки предвид, че е жега, а вече водната помпа не работи, дали не е нормално да се включи перката, за да доохлади течността. Струва ми се логично, щом веднага след спирането на двигателя перката се включва. При мен се случва това рядно и е за не повече от 1 минутка.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: вентилатор на голф2
Според мен няма логика докато работи колата температурата при датчика да е ниска, след което при изгасен двигател да се покачи. Моя датчик го сменях с BEHR, вярно струваше към 40лв, ама повече от година няма ядове.
Re: вентилатор на голф2
При 90% от колите на които работи "без контакт" се случва,затова сигурно има някаква логика.Проблема е колко време отнема на датчика да прекъсне тока(ако "забрави" на сутринта -бутане).Вътре са 2 пластинки с пружинки,които с времето се" уморяват",
а ментетата 10 пъти по-бързо и започват да работят некоректно.
а ментетата 10 пъти по-бързо и започват да работят некоректно.
- steli
- Мнения: 166
- Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
- Автомобил: Голф2
- Двигател: ЕZ 1989
- Местоположение: Pleven
Re: вентилатор на голф2
Според мен има логика защото когато колата е в движение през радиатора преминава струя въздух,която охлажда антифриза,а като е на място тая стуя се дъздава от вентилатора докато спадне температурата.Времето през което работи перката зависи от това колко е загряла течността.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: вентилатор на голф2
theultimate написа:Според мен няма логика докато работи колата температурата при датчика да е ниска, след което при изгасен двигател да се покачи. Моя датчик го сменях с BEHR, вярно струваше към 40лв, ама повече от година няма ядове.
пиша това което съм чел в друга тема която бе дискутирана преди доста време,проблема не е от датчика на радиатора,може сами да се убедите когато включи перката когато колата е изгасена издърпайте буксата от датчика на радиятора ако спре значи проблема е в него ама 100% няма да спре,направено е така да се включва понеже темпертурата в главата е доста по голяма и следователно кто изгасиш двигателя няма кой да е движи няма и насрещен въздух който да преминава през радиатора за това перката се вкл. за известно време докато температурата спадне,при мене датчика за това нещо е на карба,ако се изкара буксата и се даде на маса перката пак ще завърти
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: вентилатор на голф2
Не се джафкайте за глупости карбураторните и някои инжекциони имат допълнителен датчик на главата който управлява "radiator fan afterrun" или иначе казано като му стане топло на датчика пуска вентилатора 

Re: вентилатор на голф2
Датчика на карбуратора колега го смени с друг и наблюдавай ефектите дали ще са същите.... 2ма колеги повтарям,които го казват по-горе / да ме извинят /.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: вентилатор на голф2
Действително има датчик за температура на главата /поне на Голф3 - 2Е /, който включва вентилатора след изгасяване на двигателя. Взема захранване от бушон №5, при работещ двигател бушон №19 захранва вентилатора.
Re: вентилатор на голф2
Откачи го този датчик(намира се в основата на карба)и виж дали пак ще го прави.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: вентилатор на голф2
znainainai написа: "radiator fan afterrun" :
На моето 2Е датчика го има,имам и ефекта "radiator fan afterrun"..но в autodata думица не е споменато за него

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта