вентилатор на голф2

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
gogo gti
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 30 май 2010 0:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

вентилатор на голф2

Мнениеот gogo gti » Нед 30 май 2010 21:22


здравеите колеги.от скоро в жегите наблюдавам следния проблем.касае се за голф 2 1.8 карбуратор GU мотор карана само на бензин.когато карам дълго в града или извън градско колата загрява и когато я спря и угася мотора се включва перката на вентилатора след около няколко минути.това според мен е нормално но тя върти около 5-10 мин и чак тогава спира.нормално ли е да върти толкова дълго .защото имам и голф 3 GTI като перката пак така се пуска но се изкючва след около 40 сек.а и още нещо пускането на перката на 2ката ми е съпроводено и с включване на алармата наколата ако е заключена ,коеот според мен си го обяснявам с вибрацията от пускането.ще се радвам да дадете мнения по въпроса




theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот theultimate » Нед 30 май 2010 23:30


Най-вероятно проблема е в датчика на перката - намира се долу на радиатора.


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот zdravko_jett » Пон 31 май 2010 6:21


и при мен е така, когато колата е карана повече и е жега задължйително като спра перката ми се вклщчва да работи за около 5 10мин,проблем няма в датчика на радиятора,това нещо е умишлено направено


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот theultimate » Пон 31 май 2010 8:18


Проблем има, просто при теб явно е на друго място. Това не е нормално, независимо от колата. Перката продължава да върти и на изгасен мотор, но не е нормално да се включи чак като го изгасиш. Освен датчика проблем може да е неправилно работещ термостат, запушване на радиатора или въздух в системата.


Потребителски аватар
gsisport
Мнения: 213
Регистриран на: Вто 09 сеп 2008 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот gsisport » Пон 31 май 2010 8:25


theultimate написа:Проблем има, просто при теб явно е на друго място. Това не е нормално, независимо от колата. Перката продължава да върти и на изгасен мотор, но не е нормално да се включи чак като го изгасиш. Освен датчика проблем може да е неправилно работещ термостат, запушване на радиатора или въздух в системата.

Единствено и само датчика, и на мен го прави това, след дълъг път гася и след 1-2 минути се пуска, работи 2 минути и спира.Установил съм, че е от датчика, защото като го купя нов и всичко е нормално след 2-3 месеца почва да го прави.Ментаци пълно :)


Потребителски аватар
st_007
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот st_007 » Пон 31 май 2010 8:48


Колеги, прочетох писаното от вас и се замислих и за моята Jetta (1984 г. EZ двигател). И при мен от време на време се получава същото. Смених датчика на радиатора преди 5-6 месеца. Мисля си, дали е нормално и логично следното: След като автомобила е работил и охладителната течност е достигнала определена температура (вероятно такава, при която водната помпа да смогва и да не се налага да се включва перката) в един момент паркираш и спираш двигатела. Имайки предвид, че е жега, а вече водната помпа не работи, дали не е нормално да се включи перката, за да доохлади течността. Струва ми се логично, щом веднага след спирането на двигателя перката се включва. При мен се случва това рядно и е за не повече от 1 минутка.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот theultimate » Пон 31 май 2010 9:08


Според мен няма логика докато работи колата температурата при датчика да е ниска, след което при изгасен двигател да се покачи. Моя датчик го сменях с BEHR, вярно струваше към 40лв, ама повече от година няма ядове.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот i.e.i » Пон 31 май 2010 9:33


При 90% от колите на които работи "без контакт" се случва,затова сигурно има някаква логика.Проблема е колко време отнема на датчика да прекъсне тока(ако "забрави" на сутринта -бутане).Вътре са 2 пластинки с пружинки,които с времето се" уморяват",
а ментетата 10 пъти по-бързо и започват да работят некоректно.


Потребителски аватар
steli
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
Автомобил: Голф2
Двигател: ЕZ 1989
Местоположение: Pleven

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот steli » Пон 31 май 2010 10:16


Според мен има логика защото когато колата е в движение през радиатора преминава струя въздух,която охлажда антифриза,а като е на място тая стуя се дъздава от вентилатора докато спадне температурата.Времето през което работи перката зависи от това колко е загряла течността.


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот zdravko_jett » Пон 31 май 2010 12:55


theultimate написа:Според мен няма логика докато работи колата температурата при датчика да е ниска, след което при изгасен двигател да се покачи. Моя датчик го сменях с BEHR, вярно струваше към 40лв, ама повече от година няма ядове.

пиша това което съм чел в друга тема която бе дискутирана преди доста време,проблема не е от датчика на радиатора,може сами да се убедите когато включи перката когато колата е изгасена издърпайте буксата от датчика на радиятора ако спре значи проблема е в него ама 100% няма да спре,направено е така да се включва понеже темпертурата в главата е доста по голяма и следователно кто изгасиш двигателя няма кой да е движи няма и насрещен въздух който да преминава през радиатора за това перката се вкл. за известно време докато температурата спадне,при мене датчика за това нещо е на карба,ако се изкара буксата и се даде на маса перката пак ще завърти


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот znainainai » Пон 31 май 2010 13:20


Не се джафкайте за глупости карбураторните и някои инжекциони имат допълнителен датчик на главата който управлява "radiator fan afterrun" или иначе казано като му стане топло на датчика пуска вентилатора :wink:


Потребителски аватар
Birdman
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 30 авг 2009 1:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот Birdman » Пон 31 май 2010 14:19


Датчика на карбуратора колега го смени с друг и наблюдавай ефектите дали ще са същите.... 2ма колеги повтарям,които го казват по-горе / да ме извинят /.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот vladovelin » Пон 31 май 2010 14:59


Действително има датчик за температура на главата /поне на Голф3 - 2Е /, който включва вентилатора след изгасяване на двигателя. Взема захранване от бушон №5, при работещ двигател бушон №19 захранва вентилатора.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот i.e.i » Пон 31 май 2010 15:05


Откачи го този датчик(намира се в основата на карба)и виж дали пак ще го прави.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: вентилатор на голф2

Мнениеот bobocamaro » Пон 31 май 2010 15:12


znainainai написа: "radiator fan afterrun" :

На моето 2Е датчика го има,имам и ефекта "radiator fan afterrun"..но в autodata думица не е споменато за него :beat_butt2



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 69 госта