Колеги интересува ме каква е разликата между:
Бобина комутатор Квадратната,която се монтира на Б3 и Обикновенната кръгла бобина,чиито комутатор е отделен на плочка. Имат ли двата типа връзка с ЕКУ-то. Квадратната се монтира на по новите РП и АБС доколкото знам Кръглата на ПБ и на старите РП - моноджетроници. Като цяло каква е идеята на по новия тип бобина-комутатор.
Въпрос за Бобини Пасат Б3
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3
Идеята и на двете е една и съща - комп-а клати комутатора (при тези,които имат корекция на предварението от комп-а т.е. АБС мотора) и съответно комутатора клати бобината.
Когато делкото си е просто и си е с вакуумната корекция на предварението на запалването (RP-то) тогава датчика на Хол си клати комутатора и той си клати бобината.
Идеята на новите е че са по-компактни,че се елеминират връзките между комутатора и бобоината т.е. уж става по-надежно а и откъм електро схеми и снопове е по-опростено.
Друга идея лично аз не виждам. Незнам дали по съпротивление са еднаквки,но вероятно са.
Когато делкото си е просто и си е с вакуумната корекция на предварението на запалването (RP-то) тогава датчика на Хол си клати комутатора и той си клати бобината.
Идеята на новите е че са по-компактни,че се елеминират връзките между комутатора и бобоината т.е. уж става по-надежно а и откъм електро схеми и снопове е по-опростено.
Друга идея лично аз не виждам. Незнам дали по съпротивление са еднаквки,но вероятно са.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3
Не знам дали е правилно ама съм слагал и няма проблем в работата. Не знам само в процес на работа след време дали нещо няма да се скапе по-бързо.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3
Ок мерси дотук:) По нататък:
Значи аз вмомента съм с такава бобина-комутатор понеже преди години мотора беше РП от новия модел мономотроник и нямаше вакуум. После както повечето знаят двигателя претърпя преработка на такъв с механичен инжекцион. Използвам комп-а единсвено за горивните помпи и за запалването. Делкото е заменено от електрическо към такова с вакуум регулатор но като цяло оставих бобината комутатор.
Въпроса е: Този комп който съм го оставил пречи ли на аванса въпреки че съм сложил вакумно делко(понеже мисля да мина към обикновенна бобина с комутатори и да го разкарам). Проблема ми сега се появява понеже сгъстих мотора и когато тръгне да набира яко и почва да тъпче след 5к.. и си мисля че точно от тоя комп ми прави бели със запалването...
Значи аз вмомента съм с такава бобина-комутатор понеже преди години мотора беше РП от новия модел мономотроник и нямаше вакуум. После както повечето знаят двигателя претърпя преработка на такъв с механичен инжекцион. Използвам комп-а единсвено за горивните помпи и за запалването. Делкото е заменено от електрическо към такова с вакуум регулатор но като цяло оставих бобината комутатор.
Въпроса е: Този комп който съм го оставил пречи ли на аванса въпреки че съм сложил вакумно делко(понеже мисля да мина към обикновенна бобина с комутатори и да го разкарам). Проблема ми сега се появява понеже сгъстих мотора и когато тръгне да набира яко и почва да тъпче след 5к.. и си мисля че точно от тоя комп ми прави бели със запалването...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3
Vento е твоя информационен източник!
Сменях му контролера на състезателния Голф от Motronik RP с вакуум на такъв без вакуум, от Пассат. Оставихме неговата си бобина, кръглата.
Комутатора на кръглата бобина, обаче, има с 2 кабелчета в повече (7 са общо), които трябваше да магерим нещо, за да тръгне, както и компа му искаше от някъде сигнал за положението на разпределителния.
Не помня вече какво точно измъдрихме, но на него му е пред очите и ще се сети
Знам, че има какво още да се желае, за да може да се регулира изпреварването на запалването електрически по-добре, но как върви Голфа сам видя

Сменях му контролера на състезателния Голф от Motronik RP с вакуум на такъв без вакуум, от Пассат. Оставихме неговата си бобина, кръглата.
Комутатора на кръглата бобина, обаче, има с 2 кабелчета в повече (7 са общо), които трябваше да магерим нещо, за да тръгне, както и компа му искаше от някъде сигнал за положението на разпределителния.
Не помня вече какво точно измъдрихме, но на него му е пред очите и ще се сети

Знам, че има какво още да се желае, за да може да се регулира изпреварването на запалването електрически по-добре, но как върви Голфа сам видя

-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3
rudoni написа:няма Пешо, няма!карай така !
За момента не ми се е налагало на мойто 2Е да го правя, ама на други съм го правил и както казваш, няма, карат

- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3
Радо идеята е да разкарам тоя комп въобще. Помпата ще си я пусна през реле а за запалването мисля най обикновенна проста инсталация от карбуратор с кръгла бобина и нормален комутатор. Никакви контролери не мисля да сменям...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3
Така, де, схванах, че не искаш контролери 
Въпроса беше за двата допълнителни пина на комутатора му, които така и не помня към какво боднахме, че да запали
Иначе не пускаше искра.

Въпроса беше за двата допълнителни пина на комутатора му, които така и не помня към какво боднахме, че да запали

Иначе не пускаше искра.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3
Един познат беше сложил просто жичка, ама след година смени и бубина, освен ако не ми е казал и не е сложил после нещо друго 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3
Изрива комп-а спокойно и си пускаш един кабел от датчика на Хол направо до комутатора.Моя комп го еба*ах така като бях сложил вакуумно делко за малко на АБС-а.
Съответно имах проблем само с това,че трябваше да пусна една жица към комп-а от датчика на хол за да следи оборотите.
Съответно имах проблем само с това,че трябваше да пусна една жица към комп-а от датчика на хол за да следи оборотите.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3
Значи комутатора на моята бобина е с 3 крака. Откъде трябва да пусна директна жичка до къде за да елиминирам компютъра като участник в запалването
Ако се досетите ще е супер ако не ще се обада на бате Венто да го питам..
Ако се досетите ще е супер ако не ще се обада на бате Венто да го питам..
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3
Двата крайни са ти захранването, средната е сигнален 
1- маса
2- сигнал от Хол-датчика
3- +12V захранване

1- маса
2- сигнал от Хол-датчика
3- +12V захранване
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 53 госта