Въпрос за Бобини Пасат Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот Stenly » Вто 01 юни 2010 19:51


Колеги интересува ме каква е разликата между:
Бобина комутатор Квадратната,която се монтира на Б3 и Обикновенната кръгла бобина,чиито комутатор е отделен на плочка. Имат ли двата типа връзка с ЕКУ-то. Квадратната се монтира на по новите РП и АБС доколкото знам Кръглата на ПБ и на старите РП - моноджетроници. Като цяло каква е идеята на по новия тип бобина-комутатор.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот zfa159 » Вто 01 юни 2010 20:00


Идеята и на двете е една и съща - комп-а клати комутатора (при тези,които имат корекция на предварението от комп-а т.е. АБС мотора) и съответно комутатора клати бобината.
Когато делкото си е просто и си е с вакуумната корекция на предварението на запалването (RP-то) тогава датчика на Хол си клати комутатора и той си клати бобината.
Идеята на новите е че са по-компактни,че се елеминират връзките между комутатора и бобоината т.е. уж става по-надежно а и откъм електро схеми и снопове е по-опростено.
Друга идея лично аз не виждам. Незнам дали по съпротивление са еднаквки,но вероятно са.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот Петър Петров » Вто 01 юни 2010 21:37


Не знам дали е правилно ама съм слагал и няма проблем в работата. Не знам само в процес на работа след време дали нещо няма да се скапе по-бързо.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот rudoni » Вто 01 юни 2010 22:15


няма Пешо, няма!карай така !


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот Stenly » Вто 01 юни 2010 23:12


Ок мерси дотук:) По нататък:

Значи аз вмомента съм с такава бобина-комутатор понеже преди години мотора беше РП от новия модел мономотроник и нямаше вакуум. После както повечето знаят двигателя претърпя преработка на такъв с механичен инжекцион. Използвам комп-а единсвено за горивните помпи и за запалването. Делкото е заменено от електрическо към такова с вакуум регулатор но като цяло оставих бобината комутатор.
Въпроса е: Този комп който съм го оставил пречи ли на аванса въпреки че съм сложил вакумно делко(понеже мисля да мина към обикновенна бобина с комутатори и да го разкарам). Проблема ми сега се появява понеже сгъстих мотора и когато тръгне да набира яко и почва да тъпче след 5к.. и си мисля че точно от тоя комп ми прави бели със запалването...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот radotom » Вто 01 юни 2010 23:24


Vento е твоя информационен източник! :да:
Сменях му контролера на състезателния Голф от Motronik RP с вакуум на такъв без вакуум, от Пассат. Оставихме неговата си бобина, кръглата.
Комутатора на кръглата бобина, обаче, има с 2 кабелчета в повече (7 са общо), които трябваше да магерим нещо, за да тръгне, както и компа му искаше от някъде сигнал за положението на разпределителния.
Не помня вече какво точно измъдрихме, но на него му е пред очите и ще се сети ;)
Знам, че има какво още да се желае, за да може да се регулира изпреварването на запалването електрически по-добре, но как върви Голфа сам видя :lol:


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот Петър Петров » Вто 01 юни 2010 23:43


rudoni написа:няма Пешо, няма!карай така !

За момента не ми се е налагало на мойто 2Е да го правя, ама на други съм го правил и както казваш, няма, карат :beer


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот Stenly » Сря 02 юни 2010 0:12


Радо идеята е да разкарам тоя комп въобще. Помпата ще си я пусна през реле а за запалването мисля най обикновенна проста инсталация от карбуратор с кръгла бобина и нормален комутатор. Никакви контролери не мисля да сменям...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот radotom » Сря 02 юни 2010 0:18


Така, де, схванах, че не искаш контролери ;)
Въпроса беше за двата допълнителни пина на комутатора му, които така и не помня към какво боднахме, че да запали ;)
Иначе не пускаше искра.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот Петър Петров » Сря 02 юни 2010 6:41


Един познат беше сложил просто жичка, ама след година смени и бубина, освен ако не ми е казал и не е сложил после нещо друго :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот zfa159 » Сря 02 юни 2010 9:06


Изрива комп-а спокойно и си пускаш един кабел от датчика на Хол направо до комутатора.Моя комп го еба*ах така като бях сложил вакуумно делко за малко на АБС-а.
Съответно имах проблем само с това,че трябваше да пусна една жица към комп-а от датчика на хол за да следи оборотите.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот Stenly » Чет 03 юни 2010 16:44


Значи комутатора на моята бобина е с 3 крака. Откъде трябва да пусна директна жичка до къде за да елиминирам компютъра като участник в запалването
Ако се досетите ще е супер ако не ще се обада на бате Венто да го питам..


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за Бобини Пасат Б3

Мнениеот radotom » Чет 03 юни 2010 17:35


Двата крайни са ти захранването, средната е сигнален ;)
1- маса
2- сигнал от Хол-датчика
3- +12V захранване



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта