Здравейте,
Вчера стана дума за корите на Пасата. Поръчал съм и двете кори в една автоморга много на сметка. Чакам да ги доставят.
Обаче вчера стана дума за тях и един мой познат започна да ме убеждава да не слагам кори по следните причини:
1.Повишавала се температурата в купето.
2.Повишавало се нивото на шума от двигателя в купето.
3.При всяка смяна на масло трябвало да се сваля кората, което довеждало до счупване на щипките, които я придържат.
4.При удар с предмет на платното кората се чупела и не ставала за нищо.
Ако някой има поглед върху тези проблеми и изобщо истина ли е това, което познатият ми каза, моля да сподели, за да знам да плащам ли поръчаните кори или да ги отказвам.
Благодаря!
За и против корите на Пасата
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: За и против корите на Пасата
Oт 5 години карам с корица под двигателя.
Колко е карала преди мен - не знам.
Леко се е посцепила на места, но винаги си я слагам след смяна на масло или друга интервенция.
Смятам, че няма кой да оспори предимствата на кората под двигателя, най-малкото че гнязта влизаща в отсека е в пъти по-малко.
Съвсем сериозно обмислям да сложа ей такава:

Ще ми е нужна с това спортно окачване...
Колко е карала преди мен - не знам.
Леко се е посцепила на места, но винаги си я слагам след смяна на масло или друга интервенция.
Смятам, че няма кой да оспори предимствата на кората под двигателя, най-малкото че гнязта влизаща в отсека е в пъти по-малко.

Съвсем сериозно обмислям да сложа ей такава:

Ще ми е нужна с това спортно окачване...
- sweetboy
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пет 10 апр 2009 11:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Айтос
Re: За и против корите на Пасата
ами колега мойто мнение е базирано на опита, който имам от старата си кола - голфа. На него му липсваха корите но това бъди сигурен, че създава повече проблеми от това да имаш кора. Най-малкото елементите по и около мотора остават под влияние на външните условия, имам предвид вода, кал, камъчета и др. При всеки дъжд на голфа му свириха ролките на ремъка на алтернатора и не беше никак прятно, но сега при пасата нямам такива главоболия и изобщо не смятам да се отказвам от това, а и ако беше така както е казъл твоя приятел съм сигурен, че немеца въобще нямаше да си дава зор за такива неща да си трупа критики.
Re: За и против корите на Пасата
chakarov написа:....
4.При удар с предмет на платното кората се чупела и не ставала за нищо.
Нали тая кора точно това и е работата. При евентуален удар с предмет да намалят от енергията му и да поемат удара или част от него. С прости думи, тоя предмет ще ти счупи кората, но ще намали драстично силата на удара по двигателя ти. Следователно кората ще защити двигателя. Виждал съм хубави кори за под двигателя от дуралуминий, лек материар с много приятни качества обаче са цена. Такава кора може да те спаси и при по-сериозни удари отдолу.
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: За и против корите на Пасата
joromnt написа:Виждал съм хубави кори за под двигателя от дуралуминий, лек материар с много приятни качества обаче са цена.
Дай повече информация за цена и място.

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: За и против корите на Пасата
И аз искам информация за метална кора! От официалния представител на VW има два типа кори - нормална и усилена. Съответно пластмасова и от по-дебела пластмаса. За метални не бяха чували. Имаше едно място в България детоп правеха кори от желязо някакво, но за пасат казаха, че не предлагат...
Иначе тази от линка горе с доставката и митото идва на близо 620лв по текущия курс на долара...
Иначе тази от линка горе с доставката и митото идва на близо 620лв по текущия курс на долара...
Re: За и против корите на Пасата
Този твоя познат не е дал нито една смислена причина ,за да не сложиш кори и всичко това са празни приказки и пълни глупости.Единствено е вярно,че може да се счупи при удар някога ,евентуално,незнайно кога.За смяната на маслото не виждам какъв е проблема,при положение ,че на доста пунктове за смяна на масла си имат помпа и го източват през отвора за щеката,което е далеч по-добър вариант отколкото през пробката,но дори и да се наложи да я свалиш къв е проблема,да не е заварена ща развиеш някое друго болтче и готово.Там за загряването и шума но комент просто
Така,че идват ли ти на добра цена слагай и толкова.

Re: За и против корите на Пасата
vw16v написа:... доста пунктове за смяна на масла си имат помпа и го източват през отвора за щеката,което е далеч по-добър вариант отколкото през пробката,но дори и ...
Недей никога да си "сменяш" маслото като ти "източат" през отвора на щеката. Предложат ли ти, смени сервиза.
chakarov, не слушай глупостите на твоя приятел и си сложи корите. Те предпазват от цялата гняс по улиците да ти попадне по двигателя.
- AmW
- Мнения: 3550
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За и против корите на Пасата
Навсякъде е пълно с професори които не разбират нищо, ама абсолютно нищо.
Писнало ми е да обяснявам какъв модел ми е пасата, да ми дават наклон кое как трябвало да бъде, да сам си свалил кората щото е по добре и т.н. и накрая да ми стяга носачите докато колата е във въздуха...
И по форума се пишат толкова дървено философски коментари, че да му се отще на човек да влиза...
Писнало ми е да обяснявам какъв модел ми е пасата, да ми дават наклон кое как трябвало да бъде, да сам си свалил кората щото е по добре и т.н. и накрая да ми стяга носачите докато колата е във въздуха...
И по форума се пишат толкова дървено философски коментари, че да му се отще на човек да влиза...
Re: За и против корите на Пасата
shpeki написа:vw16v написа:... доста пунктове за смяна на масла си имат помпа и го източват през отвора за щеката,което е далеч по-добър вариант отколкото през пробката,но дори и ...
Недей никога да си "сменяш" маслото като ти "източат" през отвора на щеката. Предложат ли ти, смени сервиза.
................
Я ко не те затруднява и не те мързи драсни два реда кво му има на този метод.Според мен си е ок,предвид,че има коли ,на които само така се сменя,а през пробката рядко може да изтече абсолютно всичко.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7857
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: За и против корите на Пасата
Може ли и аз да питам нещо за корите. Забелязал съм че всички коли на които им се вижда че са с кори, клиренса отдолу им е адски намален, можеби на половина. Това не значи ли че ще забираш от пътя неща които ако си без кора въобще няма да се докоснат до колата? Има ли кори които не намаляват клиренса, тоест най-ниската им част е на нивото на предния нож?
- chakarov
- Мнения: 212
- Регистриран на: Пон 15 мар 2010 20:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
Re: За и против корите на Пасата
Благодаря, колеги.
От всичко, изписано в тази тема стигнах до извода, че добре съм направил, че съм поръчал корите. Ще ги сложа, защото и аз, разсъждавайки логично бях на мнение, че щом производителят ги е сложил, значи трябва да ги има.
От всичко, изписано в тази тема стигнах до извода, че добре съм направил, че съм поръчал корите. Ще ги сложа, защото и аз, разсъждавайки логично бях на мнение, че щом производителят ги е сложил, значи трябва да ги има.

- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: За и против корите на Пасата
Аз си бях купил от полските кори за Б3-ката, нямаше никаква промяна в температурата на работа на мотора, имаше си отвор за пробката за маслото, така че не се сваляше при смяна. За сметка на това в коша при мотора се цапаше пъти по-малко (почти не се цапаше), а при дъжд не се оливаше изобщо и в най-големите локви. Който твърди друго не е карал с точната за неговия мотор кора. А за чупенето, зависи от материала, но тази полската беше от доста гъвкава пластмаса и по-скоро да си откачи от рапидките, от колкото да се счупи. Сега страдам че за новата ми кола не се предлагат кори, голяма екстра си е определено, добре си направил че си взел, сам ще се убедиш много скоро.
Re: За и против корите на Пасата
ChimeyJimmey написа:joromnt написа:....
Дай повече информация за цена и място.
Давам, но е с изтекла давност информацията. Така се оказа. Един приятел си купи от Ebay /от Англия/ за Alfa GTV такава кора от халуминий - крайна 250 кинта. Обааче аз си мислех че е взета от място/човек който с това си изкарва хляба. Кората беше нова, просто човека е поръчал грешна и я продавал за да я махне. Опитах се да търся там такива кори и нищо

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта