Въпрос(и) около спирачките.-решени/щуцери,цилиндър/

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Въпрос(и) около спирачките.-решени/щуцери,цилиндър/

Мнениеот hop » Пон 29 май 2006 11:58


Та, четох някъде, че спирачната течност трябва да се сменя от време на време (веднъж на две години). А Вентото го карам от три години и още не съм го правил това (и кой знае още колко е такркаляно с тази течност) . Обезвъздушавал съм спирачки на другите ми (предишни) коли, та си викам, не може да не се справя и сега.
Почетох тук-там за някои особености и ...
... си отворих една камара работа, като почнах.
За начало скъсах обезвъздушителния щуцер на задното дясно колело та се наложи да сменям спирачния цилиндър (задните спирачки са барабанни). С лявото мина по-гладко, т.е. нищо не можах да счупя. :). Btw, излезе доста мътилка!
Свалих предната дясна гума с идеята да продължа и ... ми секна ентусиазма. Като гледам, как са наблъскани с прах и клеясали предните щуцери, направо си представям, как ще ги скъсам и тях, ако се опитам да ги развия. А смяната тогава ще е на целия преден спирачен апарат. Или пък - една камара врътня с разпробиване и ваденето на старите щуцери.
А ето го и въпроса (въпросите):
Има ли някакъв чалъм в развиването на предните обезвъздушителни щуцери или да се прекръстя, да натискам с ключа 11 и да се се моля да се развият? Капнах малко спирачна течност около резбата, белким се смаже и тръгне, но колкото и да го мъчих - не ще. Е, не съм пробвал с цялата си сила, де... :)
Дали се продават само тези джаджи за обезвъздушаването, за да мога, като извадя стрите да ги сменя с нови?
Като съм сменил заден десен спирчен цилиндър, дали да не сменя и задния ляв? Има ли опасност заради смяната да се получи неравномерно спиране на задните колела, като са различни? Новия е купен от магазина (марката е "Лукас") и иглежда приблизително, като оригиналния.
mod edit: golfer




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 29 май 2006 12:35


Здравей, с Пассат съм, но имах и Гофче, та работата е същата! Скоро сменях накладки и си развивах щуцерите, че да раздвижа апаратите по-лесно.
Първо исчисти с телена четка много старателно всички калища! След това зарежи спирачната течност, ами вземи един молибденов спрей за клеасали болтове! По-добра работа върши! Изпробвано е! Освен отстрани на щуцера, възползвай се от маркучлето и цръкни и вътре. Тогава ще проникне част от смазката и ВЪВ резбата, Вземи някакъв мек метал за подложка, за да не подбиеш щуцера и през него чукни (с чук, разбира се, не с метала) така, че все едно да набиеш щуцера към апарата. Това е най-сигурния начин за отпускане на клеясала резба! Ако чукаш по остта му, нямаш никакъв шанс да го счупиш. Внимавай, да не чукнеш настрани.
Лично аз предпочитам такива клеасали гадории, дето могат да се скъсат, да пробвам да ги развивам с удар. Слагам ключа и и с длан рязко чукам за развиване. В повечето от слуаите, става номера!
За цилиндърчетата.. Ако хода и диаметъра им е едни и същи, едва ли ще имаш проблеми! Но все пак, ако имаш възможност... новото си е ново!
Късмет!


Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hop » Пон 29 май 2006 14:48


Тоя молибденов спрей за клеясали болтове да не е онова WD-40, дето съм го виждал по всички бензиностанции? Или е някой, по-специален?
WD-40то върши ли същата работа?


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 29 май 2006 18:34


hop написа:WD-40то върши ли същата работа?


ахам


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос(и) около спирачките...

Мнениеот vasstop » Пон 29 май 2006 18:38


hop написа:... или да се прекръстя, да натискам с ключа 11 и да се се моля да се развият? Капнах малко спирачна течност около резбата, белким се смаже и тръгне, но колкото и да го мъчих - не ще. Е, не съм пробвал с цялата си сила, де... :)
Дали се продават само тези джаджи за обезвъздушаването, за да мога, като извадя стрите да ги сменя с нови?

Щом е с ключ 11 пак е добре, при мен беше с ключ 8 :shock :!: :shock Единия се скъса и добре, че се подаваше малко, с помощта на чук и здрави клещи успя да се развие. Там е малко на късмет да ти кажа. Продават се такива щуцери, задължително ги смени с нови.
Успех (по-скоро късмет) ти желая!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 29 май 2006 21:56


WD 40 e за развиване на клеясали болтове. Води се 5 функционална смазка . Има подобна на Локтайт но е цифра. Иначе има спрейове с МоS2 а Den Braven, na Loctite, нес видях и с такова означеие в Практикер.
Във Варна със сигурност знам , че в "Булавто" с/у Метро има "машина" за смяна на спирачна течност. завива се щутцер в/у отвора на съдчето и под налягане се подава спирачна течност.Старата изтича през пробките.
Аналогична е процедурата на самотек, но рискуваш помпата да поеме въздух и става една дълга процедура с обезвъздушаването.
Цената на услугата е 15 лв.


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Пон 29 май 2006 22:06


ако искаш да нямаш проблеми 10-тина дена поред пръскаш щуцера с WD-40.вероятността да се скъса е минимум.


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Пон 29 май 2006 22:15


а ако се нарее? :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 30 май 2006 7:30


Jerom написа:а ако се нарее? :roll:

Не е лошо като идея, ама с какво!??! НаГряването! Ако ползваш пламък, отидоха и маркучите! :( Тръгнеш ли да мъчиш с поялник... забрави!


Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hop » Вто 30 май 2006 9:50


Нагряването не е за предпочитане. Не се знае, какво ще се стопи - я маркуч, я упътнението на спирачния цилиндър, я прахозащитния маншон... Една камара бели може да отвори. А накладките ги сменях скоро и маншоните не са напукани и цилиндрите се движеха леко (бтв, вътрешните "радиаторчета" в спирачните цилиндри бяха извадени, но май т'ва не е болка за умиране).
Та смятам да ги пръскам ежедневно тези щуцери с ВД-40 в продължение на една седмица и в неделя да се пробвам да ги развия.
Благодаря за насоките!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 30 май 2006 9:53


В Конрад има малко газово поялниче със сменянема дюза за горелка - към 12 лв. Пълни се от флакон за пънене на запалки / 2 лв. флакона/
В "Шон Жо" гледах наскоро, че имат подобни горелчици по 5 лв. Мисля, че и в "Метро" съм виждал.
Имам такова от Конрад и го използвам често повечето като поялник от мързел да не разпъвам кабели. Но и горелката сия бива Може да се регулира пламъка, да е с остър връх и няма опастност за маркучите.,


Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hop » Вто 30 май 2006 10:05


Наистина, ако нагряването е локално, не би трябвало да има дертове. Все пак няма да се ползва бензинова лампа или газова горелка за пърлене на прасе ... :)
А и целия спирачен блок едва ли е чак толкова чувствителен на нагряване. Все пак и самите предни спирачки и диска и накладките се нагряват дооооста при работа.
Имам газов поялник Велер и може да ми свърши работа.
Значи остава да се прецени, кое да се нагрее. И, след като метала при нагряване се разширява, значи би трябвало да се нагрява гнездото на щуцера а не самия щуцер... предполагам. :)


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Вто 30 май 2006 10:06


По мое мнение апарата в определени моменти се загрява доста
така ,че нагряване на щуцера с малка горелка едва ли ще го
повреди.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 31 май 2006 1:56


i.e.i написа:По мое мнение апарата в определени моменти се загрява доста
така ,че нагряване на щуцера с малка горелка едва ли ще го
повреди.

но и едва ли ще има и ефект щом така и така си се загрява и без горелка :lol:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 31 май 2006 7:43


Самото цилиндърче при работа не се нагрява кой знае колко. Иначе гумените уплътнения щяха да карат точно 10 км. За такава горелчица и аз си мисля често, още повече, че си я имам (електричар съм), но не съм убеден, че няма да се подгрее и нящо друго, това имах пред вид с "какво"-то. Иначе, ако ти се рискува, пробвай. Според мен, точно щуцера трябва да се нагрее. При различното нагряване металите ще се разширят различно и би трябвало да отпусне. Но при всички случаи, аз лично бих се замислил и бих огледал много старателно около местото на нагряване, защото, знаете, пламъка е насочен, но температурата-не!
А бе,... я си пробвай със спрейчето. Трябва да ти свърши работа
Успех!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта