Здравейте ,
Значи интересува ме следния въпрос.След колко време е нормално при палене на двигателя да загасне лампичката за маслото.Причината да ме интересува е следната.Зимата след като двигателя запали лампичката няма и секунда и изгасва.Сега обаче от известен период от време забелязвам,че след запалване на двигателя,интервалът от време докато изгасне лампичката се е увеличил.Вече изгасва след около 3-4 секунди.Уточнявам ,че веднъж стартирал двигател лампичката не премигва , изобщо няма проблем,дори вече при загрял двигател ако се наложи повторно стартиране,лампичката изгасва почти веднага.
Та въпроса ми е има ли повод за притеснение,при проверка на маслото всичко е ОК.
Лампичка за маслото-въпрос
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Лампичка за маслото-въпрос
По принцип лампата за маслото е свързана с доста датчици. Единия от тях е този който отчита че маслото се движи по двигателя от маслената помпа... Когато маслото е по течливо (по топло време), първоначалното подкачване е малко по трудно , затова лампата гасне по късно. Зимата маслото е по гъсто и по леко се качва от помпата, което е причина мигновеното гасене на лампата. Зависи и колко време е стояла колата на място...
Колкото повече е стояла толкова маслото е по утаено...
Колкото повече е стояла толкова маслото е по утаено...
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Лампичка за маслото-въпрос
Лампата за маслото се командва от датчик за налягане.Ако мотора е работил и маслената система е пълна с масло, лампата угасва бързо- защото налягането веднага се вдига.
Ако мотора не е работил продължително време и има пропуски на масло от магитралата, помпата първо трябва да я напълни след което налягането се вдига и лампата угасва.
ПП Спомням си че на танковите дизели имаше ел помпа за първоначално нагнетяване на масло в магистралата и чак тогава се стартираше двигателя.
Ако мотора не е работил продължително време и има пропуски на масло от магитралата, помпата първо трябва да я напълни след което налягането се вдига и лампата угасва.
ПП Спомням си че на танковите дизели имаше ел помпа за първоначално нагнетяване на масло в магистралата и чак тогава се стартираше двигателя.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Лампичка за маслото-въпрос
За мене ти е изтървал клапана на масления филтър и по - бавно ти се пълни системата - смени си филтъра и ако не е това.....
почвай с молитвите.
почвай с молитвите.- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Лампичка за маслото-въпрос
Нямаш проблем и при мене е по-същия начин
При палене сутрин си е нормално
При палене сутрин си е нормално
- 4i4o-dido
- Мнения: 829
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Лампичка за маслото-въпрос
lrlmodo написа:Нямаш проблем и при мене е по-същия начин
При палене сутрин си е нормално
Ако не запали от раз/задържа стартера повече от 2-3 секунди/лампата гасне още на стартер.Надявай се да е от клапана на филтъра или от маслото.А за да си спокоен измери налягането с манометър.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Лампичка за маслото-въпрос
4i4o-dido написа:lrlmodo написа:Нямаш проблем и при мене е по-същия начин
При палене сутрин си е нормално
Ако не запали от раз/задържа стартера повече от 2-3 секунди/лампата гасне още на стартер.Надявай се да е от клапана на филтъра или от маслото.А за да си спокоен измери налягането с манометър.
Не, при мене няма проблем
-
mincov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 01 ное 2009 16:40
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: AAU 1993
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Лампичка за маслото-въпрос
Колеги,благодаря за отзивчивостта,че така бързо отговорихте на въпроса ми.Масления филтър е сменен преди близо 2000 км,мисля си ,че много му е рано да го впиша в списъка с потенциалните проблеми.Щом и при други това е нормално вече е повод за успокоение.Или поне така се надявам:)
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Лампичка за маслото-въпрос
Карай си смело 
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта