Бие ме ток?!?!?
- Immortal
- Мнения: 435
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Бие ме ток?!?!?
може и смешно да ви звучи,но в последно време всеки път като слизам от колата,след като стъпя на земята и докосна колата(най-често вратата)ме "изпрасква" доста силничко ток,даже се чува и звук На какво се дължи това и как мога да го предотвратя
- gstoyanov
- Мнения: 198
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не че някой прави разлика между ток и напрежение, но...
Това, което те "удря" е високо напрежение с протичане на много малък ток. Получава се от така нареченото "статично електричество", или голям заряд от електрони, който може да се получи при триене на различни не-токопроводящи материали (синтетичен пуловер например).
Интересното е, че напрежението достига наистина високи стойности - мен лично след натъркване на пуловер в косата ми е прескачала искра от пръста то металният смесителен кран на мивката (който е заземен) от около 1 см., което отговаря на напрежение от около 10 000 волта (!) - който не вярва да провери в справочник!!!
Това, което може да се направи е да не използваш проблемни материи и да ... заземяваш някои части. Например докосни метална част край врата с дрехата си (с лакът например) докато слизаш от колата.
Антистатичните ленти също вършат работа, но трябва да се опират в земята!!!
При зареждане на самите бензиностанции има изискване да се заземи цистерната, за да не се получи искра от статично електричество (което може да се натрупа и от вятъра, и от самото леене на бензина през тръбата).
Обикновено става в студени сухи зимни дни. Причината е във влажността. Колкото по-малко влажност - толкова по-добър изолатор е въздуха и повече заряд се натрупва. При по-голяма влажност натрупаният заряд се разрежда по-бързо.
Това, което те "удря" е високо напрежение с протичане на много малък ток. Получава се от така нареченото "статично електричество", или голям заряд от електрони, който може да се получи при триене на различни не-токопроводящи материали (синтетичен пуловер например).
Интересното е, че напрежението достига наистина високи стойности - мен лично след натъркване на пуловер в косата ми е прескачала искра от пръста то металният смесителен кран на мивката (който е заземен) от около 1 см., което отговаря на напрежение от около 10 000 волта (!) - който не вярва да провери в справочник!!!
Това, което може да се направи е да не използваш проблемни материи и да ... заземяваш някои части. Например докосни метална част край врата с дрехата си (с лакът например) докато слизаш от колата.
Антистатичните ленти също вършат работа, но трябва да се опират в земята!!!
При зареждане на самите бензиностанции има изискване да се заземи цистерната, за да не се получи искра от статично електричество (което може да се натрупа и от вятъра, и от самото леене на бензина през тръбата).
simon написа:Отдавна съм го забелязал два пъти в годината за по около месец,на различни коли.Аз си мисля да не е нещо от климата,влажност атм.налягане и т.н. някой физик ако има да каже.Виждал съм на някои коли антистатика отдолу някъде при мотора сложен и не е чак толкова голяма атака.
Обикновено става в студени сухи зимни дни. Причината е във влажността. Колкото по-малко влажност - толкова по-добър изолатор е въздуха и повече заряд се натрупва. При по-голяма влажност натрупаният заряд се разрежда по-бързо.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
преди време писахме доста по темата.
антистатика/гумената лента/ всъщност вътре има метална пластина, кочто заземява купето.
виждали сте на тролейбусите и най-вече на цистерните за гориво да висят вериги.
тука не става въпрос за добре познатия ми "тунинг" а за безопасност.
преди доста години купувах кола /японска/ от Австрия много се учудих като видях антистатик закачен на купето в двигателния отсек.
също така карах пежо309 на, което се принудих да сложа същата лента.закачих я отпред под двигателя и си реших проблема със статичното електричество.
антистатика/гумената лента/ всъщност вътре има метална пластина, кочто заземява купето.
виждали сте на тролейбусите и най-вече на цистерните за гориво да висят вериги.
тука не става въпрос за добре познатия ми "тунинг" а за безопасност.
преди доста години купувах кола /японска/ от Австрия много се учудих като видях антистатик закачен на купето в двигателния отсек.
също така карах пежо309 на, което се принудих да сложа същата лента.закачих я отпред под двигателя и си реших проблема със статичното електричество.
- leavon
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Нещо не разбирам. Ако може някой да обясни!!
Статичното електричество се натрупва по дрехите от самите дрехи или от търкането им по тапицерията. Разреждането се получава в момента когато докоснем метална част на колата - примерно вратата - между тялото и акумулатора. Това каква връзка има с антистатичната лента, която виси от колата. Нейното предназначение не е ли да отвежда електричество от корпуса на колата към земята??
Статичното електричество се натрупва по дрехите от самите дрехи или от търкането им по тапицерията. Разреждането се получава в момента когато докоснем метална част на колата - примерно вратата - между тялото и акумулатора. Това каква връзка има с антистатичната лента, която виси от колата. Нейното предназначение не е ли да отвежда електричество от корпуса на колата към земята??
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh, Ивайло Димов и 23 госта