Passat B4 1993г. ABS - теч на масло от гарнитура на главата

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B4 1993г. ABS - теч на масло от гарнитура на главата

Мнениеот kofata » Нед 20 юни 2010 15:41


Б4, 1.8 моно - АБС, 1993 г. -комби :mrgreen: Като за начало искам да отбележа, че за 2К километра доливам около 500 мл, но не един-два пъти съм доливал по толкова. Цялата кола отдолу е омазана.
Теча го видях от къде е. Между главата и блока, от към страната на колекторите (отзад) основно около 4 цилиндър (от към ск. кутия), петното стига и до трети, но към 1 и 2 няма ни най-малко.
Преди да видя откъде тече е сменено(защото губеше масло) гарнитура картер, семеринги-почти всичките, остана само тази на капака на главата.
В колата не се усеща мирис на изгоряло масло. Лично по колата съм сменял бутала (втора ръка), сегменти нови, гумички и пасване на клапани и шлаиш на глава с нова гарнитура гютце. Главата аз си я стягах (като по книга) и ДВГ-то е пушка. Не надува маркучи, не смесва нищо. Мерена компресия(благодарение на zfa159): 1ц-12 атм; 2ц-12 атм.; 3ц-12 атм.; 4ц-11,2 атм., но това го отдавам на маркуча за сервото. Като цяло колата е огИн, но ме дразни доливането на масло и като я кача на канала, отдолу мармалад :banghead: . Така колата е изминала над 6К километра.
Според вас как бих могъл да си реша проблема? Дозатягане (знам, че не се прави :talk: ) или . . ..? Не са за предпочитане отговори: главата долу, шлаиф и нова гарнитура mhihi .




nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот nepreklonniq » Нед 20 юни 2010 17:28


Някой гарнитури допускат притягане след първите 500-1000км., но точно за тези не съм сигурен. Вероятно ще трябва да я смениш пак с нова, колкото и да не ти е приятно.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот Петър Петров » Пон 21 юни 2010 0:00


Първо плясни една снимка ако може :D
Ако не си, а пишеш, че не си сменил гарнитурата на капака на главата от там ще ти е проблема. Гледай внимателно от къде почва да тече - там дето пуска има само чисто масло, без прах ...
Ако ти е издухала гарнитурата на главата, няма да е само масло, така че не се коси, няма да има главата долу :beer


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот 6669 » Пон 21 юни 2010 0:04


Като за начало отиди на една автомивка да измиеш мотора основно, и след това покарай 20 километра и виж точно от къде е теча :wink:


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот kofata » Пон 21 юни 2010 13:24


Верно първо ще отида да измия двигатела, а после ще снимам да видите за какво иде реч. Гарнитурата на капака на главата не е сменена. Имах съмнения за нея, но като забърсах под нея (с парцал) струва ми се да не е от там. Пешо дано си прав бате. :beerИзображение Имам съмнения, че изтича именно от този (ограден с червено) отвор.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот nepreklonniq » Пон 21 юни 2010 19:25


Колега, вероятно тече защото не е притегната както трябва. Иначе точно това са едни от най-добрите гарнитури. Има майстори, които ги притягат повторно след известен пробег, но всичко все пак зависи от майстора. Моят съвет е да се допиташ до някой такъв майстор, дето знае как и защо се стягат тези гарнитури.
Поздрави!


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот Петър Петров » Пон 21 юни 2010 21:32


Точно те тия гарнитури не е нужно да се стягат повторно, то на инструкцията даже го пише :D
Колега Кофата, снимай мотора сега, като го измиеш може пак ама на мен сега ми е интересно да видя 8)


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот kofata » Сря 23 юни 2010 19:55


ето ги и снимките
преди да измия ДВГ-то:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

И след като го измих (е поне се опитах)
Изображение
Изображение

Това са снимките тия дни ще я снимам пак да видим какво е положениетп.


Потребителски аватар
shareez
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 26 окт 2008 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот shareez » Чет 24 юни 2010 4:56


колега щом като си сменял гарнитура изчисти ли отворите за болтовете от масло иантифриз когато нее изчистено при завиване на болта течността няма каде да отиде и пуква корпуса (блока) много малка пукнатина не се вижда с око не те плаша казвам ти от опит 10г в сервиа


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот kofata » Чет 24 юни 2010 14:41


Колега, лично аз с парцалчета и отвертката съм ги подсушил. Мисля си да не е от това. Главата принципно не е от този двигател, но преди да я сложа - шлаиф на 0,2. Не ми се сваля пак главата: гарнитура-30, шлаиф-30, болтове-20, те ги те 100 биби. :oops:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот Winner25 » Чет 24 юни 2010 16:50


Като начало защо не смениш гарнитурата на капака на главата. Ако си сменил главата и си оставил стария капак и старата гарнитура може и от там да е. Не знам твоята в какво състояние е но моята като я сменях се зачудих дали не е част от капака mhihi От лявата страна на главата към гарнитурата има едно като полукръг - струва ми се че от там идва теча :roll:


Потребителски аватар
passat19911800
Мнения: 166
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот passat19911800 » Пет 25 юни 2010 22:15


Съгласен съм с колегата. Теча е от гарнитурата на капака на клапаните на главата от към синьото гумено уплътнение, което е във формата на полукръг. При недобро затягане и некачествена гарнитура прокапва точно след около 2к. Тази гарнитура също се донатяга след смяна, както и гарнитурата на главата. Проблема ти се решава така. С парцалче подсушаваш капака на главата от дясната страна на двигателя - към скоростната кутия над фланеца, /пластмасов/ които излиза от главата и отвежда охлаждаща течност към парното. Следиш дали ще има теч. Маслото ти е бистро, затова трабва да се вгледаш по-внимателно може да не личи отдалеч върху алуминиевата глава, на блока личи много добре, както си забелязал на снимките, но не е така върху цилиндровата глава. Ако е оттам сменяш гарнитурата на капака на клапаните и работата спи. Донатягаш след около 500км иначе пак ще протече. Мажеш предварително с грес, за да залепи гарнитурата. Някой слагат силикон, но аз не го препоръчвам. Силикона може само да ти създаде ядове, падат парчета и не се знае къде ще отидат. :да: Освен това след ремонт е нармално да погори за известен период малко повече, като ги съчетаеш двете неща може да ти дава общ разход около 300-400гр. масло на 1,5-2к. Тава вече зависи и от самото масло. По принцип този теч от главата не е много сериозен, съответно опасен, но е дразнещ, защото все трябва да следиш нивото, а и ДВГ е винаги омазан. Неприятна гледка. Качи още снимки специално на капака на главата и провери за течове от друго място. Сменя ли гумичките на клапаните и от там може да ти бута масло?


Потребителски аватар
passat19911800
Мнения: 166
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот passat19911800 » Пет 25 юни 2010 22:41


За 2к - 1,5 литра масло е доста. Постави ли правилно сегментите на буталата, ако са обърнати ще има компресия, но ще лапка масло. Какво е маслото вид - от съществено значение. Ползвай :търсачкаа за масла. Маслото се стича от капака на клапаните до основата на цилиндровата глава и там понеж се получава нещо като улеи се стича по него поради наклона и въздушната струя и минава в задната част на двигателя откъм изпускателните тръби. От канала между главата и блока се стича по блока затова се заблужзаващ, че е от гарнитурата между блока и главата, но това е много малко вероятно. Лично съм имл много проблеми с гарнитурата на капака на клапаните и знам, че това място е най-проблемно. Избирай комплект със светлосиня гумичка. Гарнитурите се сменят задължително след всяка смяна, а тази най-вече. Това е от мен. Като качиш снимки ще коментирам пак. :да:


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот nepreklonniq » Съб 26 юни 2010 8:20


Ако тече от гарнитурата на капака на клапаните, по-добре я смени с гумена, но след като си премериш шпилките колко са дебели. Ако шпилките са дебели повече от 6 мм., ги смени с такива от 6 мм.,за да можеш да сложиш гумена гарнитура. Тя е по-скъпа, но и държи много години. Има на фирмите Гьотце, Виктор-Рейнц, Гласер, Тръктек, цена около 27 -29 лв. Иначе колегата е прав за това, че гарнитурата на главата се притяга след 500км. Докато тази на капака, ако е гумена, не се притяга защото не може повече от металните пръстени -ограничители, които са отлети в нея. Впрочем провери си и капака на клапаните, дали не е крив от зверско притягане-честа практика в сервизите.

Поздрави!


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: теч на масло от гарнитура на главата-Б4

Мнениеот kofata » Съб 26 юни 2010 23:14


Благодаря на отзовалите се. Утре (днес) пак ще снимам теча и както казвате ще сменя гарнитурата на капака.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта