http://vwts.ru/vw_doc2/trans/02k/02k_02j_trans_rus.pdfВиж горе.За съжаление неможах да кача само необходимите схеми.С тия PDF файлове...Незнам и как да кача снимка.
Колата ми е BORA 1.6;16V;скоростна кутия ERT-точно като на една от горните схеми,но записана там като ОК2.Купих колата преди 6 месеца(нов внос от немско)и още тогава си бъркаше първа и задна,а трета неможеше да се нацели.По светофарите си беше кошмар като незнаех дали ще тръгна напред.Скоростния лост не заставаше с/у 3_та=4_та,а някъде ...Преди 3 дни тотално взе да не влиза 1_ва и тръгнах да търся разбиращ майстор.Първите 2 незнаеха за такъв проблем,бутаха,ръчкаха и дотам.Третия-също;обаче даде много полезен съвет-да се разкачат 2_те щанги в моторния отсек преди скоростната кутия(шините със сферичните шарнири) и тогава да се пробва дали заяждането е от към скоростния лост или от към остта,която влиза в ск.кутия.Значи разкачаш означения на схемата передающий рычаг-този под шток переключения с балансом(само него да откачиш е достатъчно,щото после вкарването на сферата е бая зор).После ръчна диагностика:
1.Пробваш как се движи скоростния лост
-ако вече се движи свободно_ проблема е 1.тампон за окачване на ск.кутия;2.Избиращ механизъм на ск.кутия
2.ако ск.лост все още заяжда-проблема е в неговата сфера.
3.Пробваш как се движи оста на входа на ск.кутия-трябва лесно да се завърта на ляво и надясно и лесно да влиза напред в кутията и лесно да се дърпа назад.При мен лесно се въртеше,но заяждаше при движение напред-назад.Ако и при теб е там заяждането процедурата е следната:
Остта влизаща в ск.кутия(означена на горните схеми като переключающии щок)влиза в цилиндричен корпус(има отделна негова схема).В горната му част има "стопорный болт",а зад него тръбичка с пласмасова капачка(на схемата е показано като отвор).Те т"ва е отдушника на ск.кутия.Махаш капачката и със спринцовка(Възможно най-голямата)ръгаш 100мл.масло за ск.кутия(маслото след време отива в нея).Предварително обаче трябва да си подвързал щангите към ск.лост и докато вкарваш маслото ,някой трябва да ръчка ск.лост странично(Щока да се движи напред-назад в корпуса си)иначе маслото невлиза.Но дори и тогава за вкарване на 100мл. отива над половин час.Е хубавите работи стават бавно.Те т"ва е решението и като я покараш 2 дни ще забравиш за проблема.А най-добре раздвижи колата веднага след тази процедура.Успех.
