Как се работи с мултицет

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
mafiota_a4
Мнения: 674
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AFN 09.1998
Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг

Как се работи с мултицет

Мнениеот mafiota_a4 » Чет 17 юни 2010 19:15


Здравейте колеги.Вчера си взех един китайски мултицет за 7 лева защото ми писна да се моля на хората да ми замерят това и онова.Проблема е че изобщо си нямам на идея как се работи с него,а много искам да се науча.Едва преди малко се научих коя сонда в коя дупка се мушка.
Като начало искам да се науча:
1.Как да си замеря акомулатора
2.Как да проверя дали са ми здрави бушоните
3.да разбера кой е плюсовия кабел в една букса
4.Идва ли ток по даден кабел
5.Има ли ток в даден контакт
На допълнителни отговори няма да откажа
Изображение07571.JPG




Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот xalerrelax » Чет 17 юни 2010 19:19


1.Щракаш на DCV и даваш на 20.
2.Даваш на сигнала(намира се м/у температурата и съпротивлението).
3.Удряш черния на корпус и с червения мериш,който даде напрежение - той е плюсовия(това като уреда ти е настроен на т.1)
4.като т.3
5.Даваш на ACV на 750 и със двете сони в контактта.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот Peteff » Чет 17 юни 2010 19:27


1 - врътваш врътката на DCV -na 20 примерно, допираш червения кабел на мултицета до + на акумулатора , черната на минус-а и ти изписва колко е волтажа
2 - извади ги и ги прегледай един по един :)
3 - разбира се по надписа на самото напрежение което мериш - ако на стойността ти изписва -12 волта примерно означава че червения кабел на мултицета е закачен за минусовия кабел на връзката която мериш , и обратно - ако изпише само 12 волта значи червения кабел на мултицетчето е закачено за +совия кабел на връзката която мериш
4 - има ли напрежение - има и ток
5 - като 4

това ограденото с червено е зумер - като допреш двата кабела на мултицета и свирва - с него се проверява дали даден кабел е цял или е прекъснат , или кой кабел къде отива в даден сноп от кабели . процедурата се нарича прозвъняване - става за въпрос 2

можеш да мериш и съпротивления - доло в ляво .
доколкото виждам могат да се мерят и на транзистори кое е анод катод база и емитер
друго не се сещам

успех


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот red rider » Чет 17 юни 2010 20:06


Гледам че си ентусиаст mhihi , внимавай как мериш в контакта аз изгорих един така :Mr Green Fun . Взел си историческия модел 838 който се различава от предния модел 830 по това че има зумер който писва когато дадеш на късо , и има екстрата да мери температура .Не прегъвай кабелите му колкото конски косъм са тънки много лесно се прекъсват и ще се видиш в чудо по нататък . Батерията му е 9 волта , предполагам е застоял поне две -три години в складовете ...ако го ползваш често си я смени с друга , лесно става ..и не пипай много вътре :063: . Горе колегите са ти обяснили другите неща ... успех .. ;) .


Потребителски аватар
mafiota_a4
Мнения: 674
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AFN 09.1998
Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот mafiota_a4 » Чет 17 юни 2010 22:15


Казаха ми,че мога да замеря и крушка.Как става това


Потребителски аватар
Rqhovo
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 13 апр 2009 18:06
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1Y 1991
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот Rqhovo » Чет 17 юни 2010 22:23


Даваш да мериш верига онова под темп. и едната сонда на корпуса на крушката ,а другата от задната страна на пъпката.Ако пищи е здрава,ако не е изгоряла.За плюсовия кабел се разбира кой е,като примерно си мериш акумулатора и незнаеш кое - кое + допираш двете сонди към клемите и ако си уцелил + - ще покаже примерно 12в,ако не си ги уцелил ще покаже -12.Разменяш местата на сондите и трябва да ти покаже 12в.Там където ти е червената е + ,а където е черната е -. :beer


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот GRUEL » Вто 29 юни 2010 8:25


А може ли да се мери консумация? Примерно при някакво натоварване колко ампера дърпа някое моторче?


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот R@do » Вто 29 юни 2010 9:04


GRUEL написа:А може ли да се мери консумация? Примерно при някакво натоварване колко ампера дърпа някое моторче?

И мен това ме интересува, за да проверявам за отечки.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот bobocamaro » Вто 29 юни 2010 9:23


R@do написа:И мен това ме интересува, за да проверявам за отечки.

Може,"врътката" се поставя на обхват в порядъка на очаквания от вас ток DC 200ma,например.Веригата се прекъсва от вас и се включват сондите на уреда "последователно".В автомобила повечето токове са над 200ma така че е необходимо да преместите червената сонда в горната 'дупка' на която пише 10А и да изберете положение на врътката 10А/DC.Никога не мерете напрежение след като сте мерили ток!необходимо е да преместите червената сонда обратно долу и да изберете обхват за измерване на напрежение.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот kris11 » Чет 01 юли 2010 21:23


Хайде и 1 загадка как се извършва измерване със стрелкови уред / мултицет :banana
Радотом да си трае .


Потребителски аватар
Rqhovo
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 13 апр 2009 18:06
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1Y 1991
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот Rqhovo » Чет 01 юли 2010 21:29


Колега не ,че нещо ама съм завършил електротехникум и съм се учил на най-старите стрелкови уреди.Ако искаш да почвам с обяснението. :mrgreen: :beer


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот bobocamaro » Чет 01 юли 2010 21:39


kris11 написа:Хайде и 1 загадка как се извършва измерване със стрелкови уред / мултицет :banana
Радотом да си трае .

Радо е пич и никога не си е крил занаята :beer А иначе
не е загадка колега,гледа се скалата на типа величина избрана от теб.Максималния обхват от галетата се дели на броя деления на съответната скала.Получения коефициент се умножава по броя отчетени деления.В случая от снимката ако обхвата е 600 волта,премереното показание е 200 волта постоянно напрежение :drunk
Изображение
За какво служи правоъгълния бутон вляво,над скалата?


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот Mihailov78 » Пет 02 юли 2010 11:46


bobocamaro написа:...
За какво служи правоъгълния бутон вляво,над скалата?


Бутон за възстановяване на вградената защита. Защитата пази стрелковата система от повреда ако си объркал обхвата. С този бутон връщаш уреда в нормален режим. За жалост не винаги помага тази опция защото е "сделана в СССР" и започват пушеците :bishop


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот bobocamaro » Пет 02 юли 2010 12:28


:bowdown :bowdown Какво пиеш? :beer


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот Winner25 » Пет 02 юли 2010 13:16


Имам ето този уред, но не съм го ползвал, а и не ми е ясно точно как :oops:
DSC001845.jpg

Някой може ли да обясни накратко :)

Последна промяна от Winner25 на Пет 02 юли 2010 13:29, променено общо 1 път.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта